Kocka je bačena: Logan...

prethodna tema - sledeća tema

asimic

#15
Čestitam.  :aplause:

trajce

Čestitke i nek je sa srećom  :too:

Saputnik

Logan je stigao prije dvije nedjelje, kao što su i obećali; za sada smo prešli oko 300 km, uglavnom je vozila žena, da se navikava na veći auto od Corse koju je vozila do sada.

Prvi utisci su veoma pozitivni. Kad se pogleda malo u detalje, ipak se vidi da je auto jeftin i da se štedjelo na njemu, ali generalni doživljaj u vožnji je odličan, sjedišta su udobna, instrument tabla pregledna i praktična, boje interijera prijatne za oči, a plastika uopšte ne odaje jeftin utisak kao što sam svuda čitao. Ili je to makar moj subjektivni utisak.

Najprijatnije iznenađenje je mjenjač; mjenjač na prvoj generaciji je bio malo neprecizan (u smislu da ponekad nisam bio siguran da li sam ubacio u dobru brzinu) i ponekad se teško šaltao, naročito u rikverc. Međutim, ovaj mjenjač je mnogo udobniji, lagano klizi iz brzine u brzinu, lijepo se osjeti da je uhvatio, i njime sam mnogo zadovoljniji. Sedamdeset pet konja mi djeluju živahni i sasvim dovoljni za ovo auto, isprobano pod srednjim opterećenjem na jačoj uzbrdici, bez zaleta, uzbrdica odmah nakon raskrsnice; vidjećemo kako će biti sa klimom na ljeto.

Čitao sam i pritužbe na poziciju podizača stakla, na centralnoj konzoli, ali u praksi nema problema, oba podizača su lako dostupna, samo se treba navići, i na poziciju i malo tvrđu dugmad ako se staklo želi podići ili spustiti samo malo. I ostale komande na konzoli su lijepo raspoređene, lako se koriste, kao i radio, koji lijepo izgleda, što popravlja sveukupan utisak. Donekle je nepraktična pozicija sirene, na vrhu lijeve ručice, isto kao i kod starog Logana, a i to dugme je takođe malo tvrđe nego što bi prijalo.

Potrošnja nakon ovih 300 km, bilo je i gradske vožnje i otvorenog puta, je 4.5 l/100 km, sa uključenim Eco modom. Do sada sam uvijek vozio benzince, ovo mi je prvi dizel, i moram reći da vrlo prijatno djeluje poruka sa bord kompjutera da u rezervoaru ima goriva za još 1.000 km! :)

Raspoloživi prostor u unutrašnjosti je odličan; vozačevo sjedište se podešava i po visini, kao i upravljač, tako da je lako naći pogodnu poziciju; i ženi i meni odgovara visoka pozicija sjedišta sa volanom spuštenim do kraja, i tada je preglednost odlična. Na zadnjoj klupi ima mjesta za troje odraslih ili dvoje odraslih i dječje sjedište bez problema, čak i kad su prednja sjedišta pomjerena do kraja, a centralni tunel je dosta nizak, tako da je onome ko sjedi u sredini mnogo udobnije, i takođe je lakše i prijeći sa jedne strane na drugu (recimo, ako svo troje treba da izađu na desna vrata, jer je s lijeve strane saobraćaj).

Uzeli smo deflektore vazduha na prednjim staklima kao dodatnu opremu, i tih 60 eura su se pokazali kao odlična investicija - uvijek možemo da držimo malo spuštene prozore a da ne duva ili ubacuje kišu, što prija! Doduše, deflektori su smanjili vidno polje prilikom skretanja, sad su A-stubovi praktično deblji, ali kao što rekoh, vrijedi toga.

Pokazivač promjene brzine mi baš i ne paše - pokazuje da se šalta u veću brzinu mnogo ranije nego što bih ja inače uradio, ponekad čak i ispod 1.500 obrtaja; pretpostavljam da je to podešeno na nižu potrošnju goriva.

E sad, što se tiče jeftilena koje sam spomenuo, najizrazitiji i zaista neshvatljiv primjer je brava prtljažnika. Znam da sam negdje pročitao tu zamjerku, ali tek sad vidim koliko to smeta. Naime, brava prtljažnika nema nikakvu kvakicu, "kljun", ili kako bih to već nazvao, već samo bravicu za otključavanje. Kad se ona pritisne, poklopac prtljažnika se podiže, opruge su jake, mada ponekad treba malo pomoći rukom dok se pokrene. Pošto nema te kvakice, i pri otvaranju i pri zatvaranju se vrata moraju uhvatiti za lim, a isti je obično prljav, tako da prkatično treba rukavica za otvaranje i zatvaranje! Nevjerovatno je da su propustili takav detalj, jer ta kvakica je samo parče plastike, koliko to može da košta, 5 eura, ili ni toliko! Mogli su je makar staviti kao dodatnu opremu za 20 eura, pa da i na tome zarade! :D Zatvaranje poklopca prtljažnika takođe nije sjajno, ako se ne zalupi kako treba (tj. ako čovjek neće da isprlja cijelu šaku na limu!  :agr: ), desi se da brava ne uhvati, i poklopac se prosto vrati nazad.

Prtljažnik je impozantne veličine, moram dobro da se nagnem da bih dosegao do kraja, ali ipak nije praktičan kao kod hatchbacka sa petim vratima, naročito što poluge sa oprugama zauzimaju pola visine na obije strane prtljažnika, pa se desilo da stavim stvari unutra, a onda ne mogu da zatvorim poklopac, jer poluga udara u prtlag, pa moram da ga presložim. No dobro, to je cijena izvedbe sa četvoro vrata, to sam očekivao, kao i nedostatak brisača zadnjeg stakla.

Gledam kako je Škoda to uradila sa Octavijom i Rapidom - oba auta izgledaju kao sedani, sa četvoro vrata, a ustvari imaju petoro vrata, i prtljažnik je neuporedivo praktičniji od ovoga u Loganu. Kad bi Dacia učinila nešto slično, ubijeđen sam da bi im prodaja samo zbog toga porasla! Kad smo mi odlučivali o novom autu, postavili smo budžet za koji se mogao kupiti Rapid ili Kia Cee'd, dizeli sa osnovnom opremom ili benzinci sa jačom opremom, i dugo smo vagali između ta tri auta; glavno zbog čega smo razmatrali Rapid i Cee'd su bila upravo ta peta vrata i time praktičniji prtljažnik, ali smo na kraju zaključili da ipak nije vrijedan 3.000 eura razlike; da je Logan imao 5 vrata, ne bismo mnogo razmišljali!

Da, znam da je tu Sandero sa 5 vrata, ali njegov prtljažnik je ipak samo 320 litara, a to nam se cinilo malo u odnosu na 380 litara u Cee'du i preko 500 u Loganu i Rapidu.

Drugi jeftin detalj se vidi na zadnjoj klupi; naslon je djeljiv, 2/3-1/3, ali ne i klupa! Meni ponekad treba da oborim 2/3 zadnjeg sjedišta, a da ostane mjesto za jednog putnika pozadi, a ovdje to sad nije moguće, moram da podignem cijelu zadnju klupu, ili da oborim samo 2/3 naslona preko klupe, čime se ne dobija prostora kao kad se obori i taj dio klupe, naslon ostaje izbočen.

Treći jeftin detalj je sat na bord kompjuteru, koji je uključen u "ciklus" sa ostalim parametrima, tj., ne mogu istovremeno da vidim sat i prijeđene kilometre, što mi je neko logično podešavanje, to su dvije stvari koje sam i u dosadašnjim autima navikao da vidim istovremeno na tabli. Ne shvatam da je bilo toliko skupo da se taj sat izdvoji negdje na instrument tabli, a ne da moram da tipkam po onom dugmetu ukrug kroz sve parametre da bih vidio koliko je sati nakon što sam pogledao koja je kilometraža... Opet, ako im je bilo skupo, mogli su i to staviti kao dodatnu opremu, i za to bih rado doplatio par desetina eura, jer mi se ovako baš ne sviđa.

Jelenko

Samo da ti pozelim srecu i mnogo bezbriznih kilometara i tebi i supruzi.Nista ljepse nego kad kupis novo auto.Sto se auta tice ima ona "koliko para toliko muzike"...Srecno!

Saputnik

Hvala, Jelenko! :) Naravno, slažem se i ja da je cijena auta niska nauštrb određenih karakteristika, ali sam naveo neke detalje koji, po meni, nisu skupi za dodati a prilično smetaju, pri čemu primarno mislim na tu kvakicu poklopca prtljažnika! Ostale zamjerke koje sam naveo mogu da budu subjektivne, ja sam samo htio da iznesem svoje utiske.

Postoji termin "Best Buy", za odnos cijene i onoga što dobiješ za tu cijenu, i mislim da Logan nije daleko od Best Buy u svom cjenovnom rangu, i time smo se i rukovodili kad smo se odlučili za njega - rekao sam da smo razmatrali i Rapid i Cee'd, i još par auta iz te klase, i kad se sve stavi na papir i uporedi, vidi se da Logan pruža najviše za uloženi novac, za ono što nama treba! Preference su naravno različite - ako je nekom neophodna, recimo, automatska klima, hill assist control i automatski mjenjač, onda će on gledati nešto drugo za slične pare.

Nego, da dovršim sve što sam htio da kažem; kad sam napisao prethodni post, prvo sam dobio poruku:

The following error or errors occurred while posting this message: the message exceeds the maximum allowed length (7000 characters).

Pa sam isjekao suvišan dio teksta i pokušao da ga dodam u novi post, ali me je tada sačekala sljedeća poruka:

Sorry, but you are not allowed to double post. Please go back and edit your previous post.

Ja bih rado editovao prethodni post, kad bi mi on dozvolio da kažem sve što sam htio, ali eto ne dozvoljava, pa sam izgleda morao da sačekam da neko drugi postuje da bih ja mogao da nastavim tamo gdje sam stao... :)

Nedostaje mi i pokazivač temperature u motoru, ali sam čitao da i druga nova auta iz ove klase nemaju klasični mjerač, nego samo pokazivač da je temperatura dosegla visok nivo; to mi je takođe bezveze, ali šta da se radi ako je takav trend...

Bord kompjuter pokazuje da je naredni servis na 20.000 km, dok je prodavac rekao 10.000 km ili godinu dana; o tome je i ovdje i na drugim mjestima diskutovano, da je kod nas servisni interval kraći, bem li ga.

Ne sviđa mi se ni lokacija trećeg kočionog svijetla pozadi - smješteno je na dnu zadnjeg stakla, čime je smanjena vidna površina u tom dijelu; mislim da bi bilo bolje da je na vrhu zadnjeg stakla, a time bi takođe bilo i vidljivije.

Konačno, u međuvremenu, nakon narudžbe, je došlo do jedne izmjene koja je sad postavila pitanje da li je dizel bio dobar izbor; naime, ja sam pred novu godinu od firme dobio na korišćenje službeni auto za korišćenje u gradu radnim danima (Golf IV iz 2003, ali s obzirom da je gorivo, registracija i održavanje besplatno, nema mu mane!), tako da će umjesto planiranih 15.000 km godišnje, Logan prelaziti jedva polovinu te kilometraže. No sad, šta je tu je, kao što rekoh, kocka je bačena, a može se desiti i da opet bude izmjena pa ostanem bez službenog auta. Dobra strana toga je da će onda Logan voziti uglavnom po otvorenom putu, što je bolje i za njega. Jedino što niko neće vjerovati ako nakon pet godina kažem da je dizelaš prešao 40 ili 50 hiljada km...

Sve u svemu, za sada smo zadovoljni, i čini mi se da je ovo bez sumnje bio pametan izbor; nadam se da neću promijeniti mišljenje u narednih nekoliko godina! :)

miki-bgd

Alea iacta est!  :hihi1:

Nek je sa srecom, da sluzi puno puno kilometara  :ziveli:

PS. Sto se tice postova, 24h ne mozes da pises post ispod svog posta, a da editujes prethodni mozes u nekom relativno kratkom vremenskom intervalu.

drzarkod

Lep opis....fali koja fotka, vozi ga na otvorenom, planiraj neka lepa putovanja i Logiša će nabiti km očas posla.... :friends:

mladja73

Citat: Saputnik poslato 03.03.2014. - 10:49
Najprijatnije iznenađenje je mjenjač; mjenjač na prvoj generaciji je bio malo neprecizan (u smislu da ponekad nisam bio siguran da li sam ubacio u dobru brzinu) i ponekad se teško šaltao, naročito u rikverc. Međutim, ovaj mjenjač je mnogo udobniji, lagano klizi iz brzine u brzinu, lijepo se osjeti da je uhvatio, i njime sam mnogo zadovoljniji.

Bas mi je drago da tako.
Trčeći il' polako, svi na kraju stižemo na isto mesto.

Zee

Lepu voznju vam zelim i da vas autic posluzi jos dugo vremena.   :wave: :ziveli:

nik

U sreći I zadovoljstvu ga izraubovao. :ziveli:

vujanovgoran

Neka je sa srecom i da se navozate.
Sto se tice redovnog servisa, i meni su rekli da je na 10000, ali u servisnoj knjizici pise 15000 za dizele sa fap filterom. Kada sam im to rekao, postovali su bez problema.
Dizla je dizla
i opet dizla!!!

Veterinar

Čestitam na dobrom izboru automobila i opsežnim i kvalitetnim postovima. Uživajte u vožnji i neka vas auto u zdravlju služi!  :ziveli:

Tale

Sa srećom da je vozite!  :too:

Saputnik

Hvala svima gore za lijepe želje!  :ziveli:

Citat: vujanovgoran poslato 04.03.2014. - 23:42Sto se tice redovnog servisa, i meni su rekli da je na 10000, ali u servisnoj knjizici pise 15000 za dizele sa fap filterom. Kada sam im to rekao, postovali su bez problema.

Vidjeću kad dođe vrijeme za to šta će reći; nego ja, kako sad stvari stoje, neću prijeći 10.000 za godinu, pa će se oni pozvati na drugi uslov, godinu dana, ali dobro, nije problem.

Citat: drzarkod poslato 03.03.2014. - 18:24
Lep opis....fali koja fotka, vozi ga na otvorenom, planiraj neka lepa putovanja i Logiša će nabiti km očas posla.... :friends:

Hm, nije mi palo na pamet da slikam onda kad sam napisao postove iznad, Logan k'o Logan, ali evo i slika!























Deflektori vazduha, koje sam spomenuo, a koji su se pokazali kao odličan dodatak:



A ovo je ta bravica prtljažnika na koju imam primjedbe...



Citat: miki-bgd poslato 03.03.2014. - 11:36
PS. Sto se tice postova, 24h ne mozes da pises post ispod svog posta, a da editujes prethodni mozes u nekom relativno kratkom vremenskom intervalu.

Da, to sam skontao; nego je problem bio što post ne može da ima više od 7.000 znakova, a ja sam to prekoračio, zato sam morao da podijelim u dva posta, a onda ovaj drugi nije mogao iz razloga koji si naveo...

maestral5747