Ugradnja gasa Da ili Ne?

prethodna tema - sledeća tema

slavko_bgd

Da se nadovežem na Veterinara : poslednjih nekoliko godina prelazimo u proseku oko 10kkm godišnje. Računajući trošak goriva automobila koji bi trošio 10L benzina a umesto toga troši 11L gasa, godišnja razlika mi je negde oko 67500 dinara čisto ili cca 570€.
10000km*10L/100km*150RSD/L = 150000 RSD
10000km*11L/100km*75RSD/L = 82500 RSD

To znači gratis 200€ za registraciju, 100€ za servisiranje (auto i plinski uređaj), 100-120€ za benzin za "potpalu" i dolivanje ulja za 12 meseci. Na sve to  ostane još 150€, taman za godišnji pad vrednosti polovnjaka koje vozim. Pritom, umesto da kao nekada kupim čistog benzinca pa da ja ugrađujem gas "kao za sebe" i atestiram, sada kupujem vozilo koje sve to u startu već ima i ne smeta mi ako baš i nije ugrađeno "kao za mene". Ovako štedim na gorivu od dana prvog, ne masiram se sa atestom a i ako nešto treba popravim i dopravim - nikakav problem. Dizele ne vozim jer ne odgovaraju mojim uslovima eksploatacije automobila a smatram i da je dizel kao gorivo bezobrazno skup. Žao mi je što metan nije dostupniji u Srbiji, sa osobitim zadovoljstvom bih ga spaljivao kroz motor. 

Zoran

Prikaz nije realan. 10 l benzina = 12,5 l plina.
Izvor dacia (nova vozila )
Sam svoj gazda - vazda.

slavko_bgd

#467
U, izvini molim te, ja ne vozim Dačiju. Baci pogled levo molim te, piše mi u profilu na koji auto se odnosi. I prikaz je na osnovu tog automobila nakon 10417 pređenih km za 12 meseci i evidentiranim svakim sipanim mililitrom oba goriva.

MitarMrgulic

Zoki je u pravu, potrošnja plina je cca 30% veća u odnosu na benzin.

Zbog toga se dođe do računice, da jedan dobar i solidan plinaš troši cca 12 l plina, što je ekvivalent cijeni od oko 6 l diesela, što je realna potrošnja za normalnog diesela.

U suštini, kupiti fabrički tng ili kupiti novog diesela, donosi određenu razliku od vjerujem, nekih 1000 eura da je tng jeftiniji kao nov.

Da se isplati, isplati se, ali se ne isplati u nekim astronomskim iznosima.

Po meni, plin je spas i rješenje za vozila koja troše fabrički 10-12 litara benzina, pa sa plinom ta potrošnja dodje do granica nekog malog 1,1, benzinca.

U suštini, diesel se nakon 100 000 km eksploatacije, izjednači cijenom sa benzincem. Do 200 000 km, uštedi oko 2500 eura (tek na 200 000 km, diesel ispadne jeftiniji za 25% cijene benzinca), a prava iskoristivost diesela, osjeti se na cca 300 000 km, kada ispadne da si kupio auto u pola cijene, koliko ti je auto uštedio ako si vozao novog diesela umjesto novog benzinca.

Razumijem strast plinaša, također sam i sam odlučio da slijedeći auto imam sa fabričkim plinom, ali nije to neka ekstra i enormna ušteda (uštede svakako ima), jedino za ljude koji će na autu otresti kilometražu od 250 000 +, a većina ljudi koji se odlučuju za benzince, u 20-godišnjoj eksploataciji, neće prebaciti 200 000 km. U tom slučaju nakon 20 god, imat će uštedu od cca 2000 eura (govorim o autima novonabavne cijene do 10 000 eura.) što nekom na taj period, ne predstavlja neku uštedu.

Ima tu i troškova održavanja i svega ostalog, ali generalno, da je plin tako isplativ i jeftin, niko ne bi pravio ni benzince ni diesele, cijela bi se industrija okrenula na tng, kao što viber ubija klasičnu telefoniju :)

Samo moje razmišljanje....

Bata83

Ima racunice i te kako, iz  mog iskustva (20-25 hiljada km god.) isplati se ugradnja sekventa i pored atesta-reatesta i odrzavanja uredjaja.
Uzecemo da je ugradnja sa atestom 500e, narednih 70 hiljda km nebi trebalo da bude nikakvih itervencija na uredjaju osim filtera (oko 750din,tecna i gasna faza)
Logan 1.4 trosio oko 9,5l sa klimom otvoren put 70% (po prici taksista 11,5 grad) dalje je jednostavna racunica, e sad kada sam planirao da uzmem golfa 5 sa 1.6 fsi motorom tu je prica malko drugacija. Pisem ono sto mo je majstor rekao(Dora-Ns ) ugradnja 850e radi ok. plus potrosnja benzina uz plin 1,5-2l zbog cega sam odustao od toga i kupio cadju tj dizela. Kakva je situacija sa 0.9 motorima i cenama nisam upucen.

Loganovac

Ma da, plina troši duplo više nego benzina i da završimo više sa tom pričom - ne isplati se i gotovo, nemoj slučajno neko da se prevari da baca pare na to g*vno, samo maltretiranje i problemi...

@MitarMrgulić: profesore, možda je tih 30% iskustvo sa razdešenim razbušenim karburatorom u nekoj Ladi ili Jugiću, garantujem ti da moj auto troši taman onoliko više litara plina za koliko mu je (po litru) manja energetska vrednost od litra benzina. Obrazovan si čovek i vidim da se snalaziš po netu pa de probaj sam pronađi taj odnos. A ako te mrzi da surfuješ, može da se nađe i ovde na Forumu.
Okolnost - kipuća voda, koja krompir omekša ali u kojoj jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

Veterinar

Citat: MitarMrgulic poslato 11.10.2019. - 21:42
Zoki je u pravu, potrošnja plina je cca 30% veća u odnosu na benzin.

Vidim Loganovčevo pisanje u međuvremenu, dok pišem ovaj post. Stepway 1.6 nam je trošio 8 l/ 100km (ili koji dl više) benzina, a plina tek nešto preko 9l. Pomenuti Stag (2) je bio u njemu, sa svakako lošijim karakteristikama od svih komponenti koje imam na 0.9 tce.
Priča majstora da će uz plin automobil da troši 1-2 l benzina na 100km mi se ne čini realnom. OK, moje relacije su duge, upalim auto i odvezem 45km, ali nije uvek bilo tako. Nikad nisam imao (prosečnu, dugoročno) potrošnju benzina preko 1l / 100km.
  Niko ne ugrađuje TNG uređaj zato što voli miris plina i rezervni točak u prtljažniku. Poenta je rentabilnost. Ako se neko, poput mog tate (sada kad je penzioner) vozi na relacijama 1-2km, sa dugim pauzama, ne treba mu plinski uređaj. Ako neko ne prelazi godišnje puno, a planira da proda auto za dve-tri godine, ne treba mu uređaj. U svim drugim varijantama kalkulator navija za ugradnju.

slavko_bgd

#472
Motori sa direktnim ubrizgavanjem benzina kada se preprave na pogon sa isparenim plinom troše benzin tokom rada na plin. Razlog je primarno hlađenje vrhova benzinskih dizni koje su u kompresionom prostoru i sprečavanje koksovanja a sekundarni razlog je održanje pritska benzina u magistrali visokog pritiska. Kod jaše npr sam uključio u određenim režimima proporcionalno ubrizgavanje benzina i to je namenjeno za njegova divljanja po AT i DE autobanovima. Dobra strategija za čuvanje motora. Verujem ( čitaj nagađam jer ne znam) da i 0.9tCe ima u nekim režimima rada motora to dodavanje benzina sa ciljem zaštite motora.

@ Loganovac:
pridružujem se tvom stavu na osnovu svog vrlo skromnog iskustva.
Dodao bih da postoje razlike i u konstrukciji različitih motora, tako da su neki izuzetno pogodni a drugi vrlo nepogodni za prepradu na pogon na plin.
Smatram da postoji još jedna vrlo interesantna stvar koja se zove "nagon". "Nagon" je po definiciji plinadžija neodoljiva potreba da se stiska pedala gasa kada mozak zna da auto radi na dvostruko jeftinije gorivo. Suprotan "nagon za samoodržanjem" je nagon vozača da kada voze na benzin stiskaju pedalu gasa kao da je nagazna mina. 
Tako da - možda su neki ljudi skroz u pravu kada tvrde da je razlika u potrošnji plina mnogo veća nego benzina.   

Aleks

@slavko_bgd
:pera:
za "nagon"  :Smiley:
Cela istina. Nakon ugradnje plina kočione pločice su mi trajale duplo kraće!  :doh:

slavko_bgd

Hvala, hvala...

Ima jedna anegdota na tu temu:
pre mnogo godina, malo posle ponoći zvoni mi telefon. Pogledam telefon - zove tada jako dobar kolega s' prethodnog posla, sada već dugogodišnji kućni prijatelj. Javim se naravno, pitam "šta je,šta se desilo?"  On sav iznerviran, vrišti jer neće auto da mu prebaci na plin. Kažem mu "pobogu čoveče, vozi do sutra popodne na benzin pa dođi do mene da vidim šta je".  A on mi na to kaže: "Jesi ti bre normalan?!? Pa bolje na krv da ga vozim nego na benzin!! "

MitarMrgulic

@Loganovac,

Nisam rekao da troši duplo više ali je logično i iskustveno da je potrošnja veća.

Moj MCV 1.0 Sce prema katalogu troši 6,6 litara bmb gradske vožnje, odgovorno tvrdim da je potrošnja između 7.5 i 8 litara u gradskim uslovima u etapama vožnje u komadu od cca 10 km.  Moguće je da bi trošio 7 l ili manje, da se jednom upali, pa kao na taksiju voza čitav dan zagrijan i na radnoj temperaturi. Moj režim vožnje nije takav, šta da radim. Imam 1,5 dci iz Renault grupacije, vozi ga žena, gledam po boardu, potrošnja oko 6,3 l gradske vožnje. Došao sam do zaključka da 1,0 Sce troši cca 1.5 l više od 1,5 dci, u svojoj praksi u svakodnevnom vozanju, ne po forumu i po pričama prijatelja, dakle, moja auta, moj novčanik ...

Da se plin isplati nekome ko prelazi 15 000 + km godišnje, isplati, to ne sporim.

Veterinar

@Slavko

Zaboravio sam na opciju rada i na benzin i na plin. Ne znam kako stvari stoje kod 0.9 motora, ali jako malo benzina potrosi u proseku i pored toga sto cesto pustim da se potrosi sav plin (na autoputu) pa sipam na prvoj (planiranoj OMV) pumpi, kako bi motor radio malo na benzin.
Pre nekoliko dana sam primetio na uzbrdici pri nesto jacem gasu (rad na plin) da je na displeju upalio lampicu za benzin na rezervi. Dakle, bio je na prvoj crtici, dugo sam vozio na plin, a na uzbrdici pri jacem gasu je "spustio nivo benzina". Mislio sam da je to do nagiba (plovak) ili nekog ecu preracunavanja...

Ne znam da li je offtopic ovo sve, ali je sve replika na ranije postove...

nik

Citat: Loganovac poslato 11.10.2019. - 22:20
... možda je tih 30% iskustvo sa razdešenim razbušenim karburatorom u nekoj Ladi ili Jugiću,...

Potpisujem ovo.

Ako nekog interesuje ima moj nalog na Spritmonitor.de. Vodim ga (nažalost) tek malo više od godinu dana, ali se "nabralo" 16kkm. Najveći deo, oko 80% predjene kilometraže, je čista gradska vožnja na relativno kratkim relacijama (13 km kuća-posao) sa najčešće prosečnih 11 km/h (od 7 do 17 km/h, kako kada) mereno navigacijom.
Po svim mojim dosadašnjim iskustvima, zabeleženim na spritmonitoru ili ranije ručnim proračunom posle dopunjavanja rezervoara, nikad nisam imao veću razliku od 15% u odnosu na deklarisanu potrošnju benzina.

Kao što slavko_bgd napisa, kada se vozi na gas, menja se pristup vožnji u kompletu. Pisao sam već negde na forumu (mislim baš u ovoj temi, ali ko će ga sada naći), kada sam ugradio gas u počivšeg Keca tamo 2003. ili 2004. godine, nisam uštedeo ništa. Trošio sam isto para, a mesečna prosečna kilometraža mi je sa nekih 700 km porasla na 1200. Zbog toga nisam imao ni najmanju nedoumicu kada sam pazario Logana. Jednostavno rečeno, sit sam se navozao.

A kada smo kod anegdota, dva puta mi se, otkad vozim na gas, desilo da ostanem bez gasa u toku vožnje, poslednji put prošli vikend u sred centra Bgd. Bipolarni poremećaj i manično traženje najkraćeg puta do pumpe sa TNG će možda najbolje da ilustruje pretnja supruge da će da napusti vozilo.  :c:

PS: Da se ne zbunite, na početku vodjenja evidencije na spritmonitoru sam imao problema sa isparivačem (zapušen od naslaga, pisao na forumu o tome), pa je potrošnja benzina nesrazmerno porasla.

kiconix

@slavko
Nagon je jedino pravo objasnjenje voznje na plin.
Ni dizela nisam vozio tako.
Ne gledam potrosnju ali ono par proracuna na pocetku posle ugradnje je pokazalo od 15 do 20 posto vise u odnosu na benzin. (naravno taxi Bgd).
Nemam dileme oko ugradnje plina.
PS. U tastovog golfa 1.4 sam ugradio plin prosle godine iako se vozi jako malo (5kkm godisnje), al kad mi treba drugi auto, ne razmisljam.
Nagon me proganja.  :wink:

szs

Čitam, pazim ali mi nekako ostaje utisak da se ipak bolje pokaže plin na turbo nego atm
Na YT onaj čuveni test da je 0.9 Dačija jača sa plinom npr
Ili grešim?
Drugo
Imam auto koji kao Kićin Golf neće preći 6k godišnje
Čist atm, 3 cilindra oznake 1kr-fe
Vozi se 99% u gradu kratke relacije do 10km
Najčešće do 5
Trenutan prosek 5.4 l
Definitivno se neće prodavati dok ne istruli a to neće biti baš skoro
Pitanje
Sa svim matematikama
Cena ugradnje, atesti, reatesti na x god, potrošnja benzina+plina, servisi i sl
Za koliko se dodje na nulu?
Koliko je odokativno gubitak snage ako ga ima uopšte (jako bitno mom  Fandju)
Ja volim plin i rado bih ga ugradio jer pored uštede u lovi štedim i na eko normi, katalizatoru i DPF koji gle čuda su i u novijim benzincima + alternativa za Arape ako zavrnu slavine....... prednosti milion
Dakle, pitanje je najviše za slavko_bg   :Smiley: :Smiley:
Izvini al kad si majstor za to....
Za 40 god vožnje: VW 1300,Zastava 750,Lada 1600,Fiat 650P,Trabant 601K, Trabant 601L,Fiat 650P,Audi 80 1.6D,Yugo 1.0,Mercedes 190D,Yugo 1.1,Corsa 1.7D,S Oktavia 1,9D,F Punto 1.3mjt, D Sandero 1.4,T Avanza 1.3,T Agya 1.0,D Sandero 1.5D, T Aygo X-Play, T Yaris 1.5 Stella