Ugradnja gasa Da ili Ne?

prethodna tema - sledeća tema

Keka

#210
Boce za metan (CNG) su male, ima ih vise komada, teske su kao zemlja.

Atest vazi 3 godine, posle toga se demontiraju i salju na atest (za sada radi Messer Kraljevo), cena je bila oko 2000 din po boci.

CNG se prodaje na kg, potrosnja se obracunava na kg, koliko vozila trose ne znam, ali znam da sam video da Iveco putnicki mikrobus na otvorenom pri ~80 km/h trosi oko 26 kg na 100 km.

Metan je sa sada upitna investicija zbog velike cene i mase uredjaja, kratkog vremena vazenja atesta, a najpre male autonomije i ocajne prodajne mreze.

CitatMultipla sa fabricki ugradjenim metanom, 3 boce, da teske nemam pojma koliko,
ali nisu u gepeku nego ispod poda, sto znaci ne oduzimaju prostor u gepeku, lice na acetilanske boce,
pumpa jedina na Novom Beogradu, kod Rodica, sledeca najbliza Pancevo,
bez obzira sto je metan fabricki za registraciju ti je neophodan atest, koji se obnavlja posle na svake 3-4 godine,
moze da se uradi na masincu, u auto moto savezu i u Vici, s tim sto prva dva mesta insistiraju da se boce skidaju i salju za Kraljevo na atest,
(skidanje po boci 50eur vracanje po boci 50 eur... plus atest itd),
dok u Vinci ako boce imaju uredne original papire (iz zemlje odakle si uvezao auto) da su testirane, ne insistiraju na tome.

E sad, trosi
metana na 100km - 8,5kg = 8,5x83din = 705 din
benzina na 100km - 10l = 10x140din = 1400 din

u 3 boce stane oko 23kg pod pritiskom koji ima pumpa Kryogas na N Bgd
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


zac

Nisam vodio statistiku, ali mi se onako odokativno cini, da vise problema sa autom imaju clanovi sa TNG-om nego oni koji voze SUS motor na ono gorivo za koje je projektovan.
Evo pre neki dan je neko pisao da je imao strasnih problema sa fabrickim uredjajem...kako ce ga tek sluziti onaj jeftin koji planira, ili je ugradio.  :ces:

Keka

Dok ne budes napravio statistiku, nemoj da iznosis tvrdnje "cini mi se".

Sluzice ga onako kakvog majstora ima. Zna se sta od uredjaja valja, i zna se ko od majstora valja.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


jasho


kiconix

Samo da se nadovezem, ugradnja metana u Cacku kosta od 650-700e. Zavisi od boce.
A sad o TNG-u.
Ko nije ugradio ima filozofiju zasto nije, ali nemojte ubedjivati ljude koji to voze vec desetak godina da grese.
Prvo ugradis pa onda hvalis ili kudis, prosto je zare ne?

jasho

Evo da ja kažem par reči iz ličnog iskustva, ugradio sam u martu gas, do sad sam prešao nekih 12000km na gas, prema mojoj računici upravo sam otplatio cenu ugradnje, sad vozim ,,jeftinije''  :hihi1: razlika u vožnji nikakva, malo se oseti samo u preticanju, nekih kvarova nije bilo, otišao senzor (problem sa čitavom seriom :ne:), isti zamenjen, majstor dobar, zna posao, a ja zadovoljan, kako ugradnjom, tako i sa vožnjomna isti, o ceni gasa i benzina ne treba ni pričati.  :ziveli:

saša61beograd

Povodom tvrdog, isključivog i Forumu neprimerenog stava većine da je vožnja na plin jeftinija:jeste jeftinija,pitanje je koliko i po koju cenu.Više puta i ne razne načine bavio sam se računicom.I pokušavao da ukrstim novčano merljive i nemerljive faktore i zaključio:meni se ta ušteda ne isplati (sebe smatram prosečnim vozačem sa 12-13.000km godišnje).Ne bih zamarao računicom,zaključak je da 3-4000din uštade mesečno nije dovoljno da Logana bušim,sečem i prepravljam.
Troškovi za gorivo su predvidivi i očekivani i mogu se planirati.Troškovi kvarova i popravki TNG sistema to nisu,a po onome da ovog Foruma vidim da se dešavaju.Ako je Dačija bez plinskog uređaja 10% ili 30% jednostavnija i pouzdanija od one sa plinom,meni je to dovoljno da platim 3-4000 mesečno (dovoljno bi mi bilo i 1%!).I naravno,ne moram da se družim sa genijalnim majstorima za plin - neki ovde hvale svoje majstore,moraju kad zavise od njih.Što manje onih od kojih zavisim,to vredi 3-4000din.

Ovo ne pišem zbog onih (većine) koji su plin ugradili,već zbog onih koji se dvoume.Odluka većine je najčešće ispravna,ali ima raznih individualnih situacija gde to nije slučaj.Te specijalne slučajeve,kao što sam ja, želim da podršim,da bi uštedeli vreme,novac i nerve.Za 10-12.000km godišnje ugradnja je potpuno nerezonska odluka i doneta najčešće pod uticajem glasne većine.

PS U svojim računicama sam uzeo u obzir i sledeće:1000 evra potrebnih za plin na novoj Dačiji ako se stavi u banku nosi 50 evra kamate godišnje.Posle 7-8 godina to je oko 1500 evra,skoro polovina te 7-8 godina stare Dačije (sa plinom ili bez,svejedno).

Keka

Svako ima pravo na misljenje.

U tvom glasnom razmisljanju ima nekoliko propusta:

1. U slucaju kvara na TNG instalaciji, prebacis na benzin i vozis kao ostali. Ako te zamara, ne moras uopste da ga popravljas.

2. Troskovi kvarova i popravki uredjaja za TNG jesu predvidljivi-zna se kad se menjaju filteri, kad se menjaju membrane i koliko dizne mogu da izdrze. Poenta je u tome sto ima puno razlicitih uredjaja medju korisnicima, a svi korisnici imaju isti auto.

3. 3-4000 din ustede mesecno, posle 7-8 godina donosi oko 3000 evra, bez orocavanja u banci i bez kamate na kamatu, sto je dva puta vise od one tvoje racunice sa bankom itd.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


saša61beograd

Ovo pod 3 je tačno i ubedljivo i to ne sporim.Mada,posle 7-8 godina i Dačija koja se ne vozi "potroši" i više.Brojke su svakako velike,bolje da ih što manje pominjemo da ne pomutimo zadovoljstvo vožnje.Imaj u vidu i one "novčano nemerljive faktore".
Pod 2 :ne mislim na održavanje već one (retke ali moguće) kvarove zbog kojih su se neki na Forumu pokajali.
Pod tri:da,ako se benzinske dizne nisu uprljale zbog plina ili se benzin "ubajatio".I koji je smisao voziti neispravan sistem u kolima?

I opet:jeste jeftinije!!! Hteo sam da kažem meni i meni sličnima odgovara da platimo malo više,a da uštedim na milion drugih nepotrebnih gluposti.A da auto ostane onakav kakav je (sve sa svojim velikim gepekom,recimo).

Keka

Retki ali moguci kvarovi su se desavali i bez TNG, eno nekoliko clanova tuzi RNS zato sto im vozilo nije popravljeno/zamenjeno u garantnom roku.

kao sto rekoh, svako ima misljenje i neku svoju filozofiju.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


Loganovac

@saša61beograd: dobar pokušaj!  :to:

Kako sam ja shvatio, čovek pokušava sebi da objasni zbog čega se odlučio da ne ugradi plin u auto i to je OK. Sve ostalo nema mnogo smisla, a još manje finansijskog opravdanja.
Što se tiče "tvrdog, isključivog i Forumu neprimerenog stava većine" - tekst pod navodnicima govori sam za sebe. Neki demokratijom zovu volju većine, a na Forumu nije zabranjeno neslaganje sa većinom.
S druge strane, da sam onih 13.000 EUR koliko sam platio auto sa svim opcijama + 1000EUR registracije + 2300 EUR kasko osiguranja + oko 3000EUR goriva, kao i oko 1000EUR servisa što u zbiru daje nešto preko 20000EUR stavio u banku i oročio imao bih još uvek tih 20000EUR i svake godine po 900EUR kamatice za trošak. Još da sam penzioner pa da taksijem idem samo do doma zdravlja i nazad, super bi bilo. S druge strane, neka neko izračuna koliko bi taksijem koštala vožnja od 56000km sa 5600 polazaka. Na to ćemo dodati tržišnu vrednost mog auta u ovom trenutku, zaboravićemo sve one lepe trenutke koje sam podelio sa svojim ljubimcem, ljude sa kojima sam se ovde upoznao i sprijateljio, kao i čekanje taksija po snegu, vetru ili vrućini i na kraju zaključiti da li sam i koliku grešku napravio što sam uopšte kupovao auto.
Što se uređaja tiče, napomenuću da sam imao otkaz treće dizne u toku letovanja u Grčkoj, pisao sam o tome, kliknuo sam i bez problema se vozio preko 1000km na benzin. Iako mi po povratku kući zamenu dizne nisu naplatili, ovo me je ipak koštalo pedesetak EUR koje sam skrcao na preskupi beMzin, zbog čega sam najviše po*izdeo. Svakog meseca tako - nisam u stanju i gotovo.
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

silent

Kada bi se kod nas prodavale Dačije sa fabrički ugrađenim gasnim uređajem, ne bih razmišljao ni tren o kupovini takvog modela.

saša61beograd

Kad se već pominje Grčka:proletos sam sa ženom prokrstario severnom Grčkom i bez problema plaćao benzin 1,7 - 1,8 evra.Da li zato što sam bogat čovek? Ne.Umesto u hotelima gde je prenoćište 60 evra,spavali smo u odličnim apartmanima za 30 evra i doručak pravili sami.Ostatak je bio više  nego dovoljan da pokrije razliku između plina i benzina.Tako ja shvatam stvari:ne treba mi luksuz,zato mogu da trošim tamo gde mi je bitno.
A svaka računica oko kola je bolna i bolje da se ne analizira jer je skupo i sa plinom i bez njega.
Ono što nema cenu su "lepi trenuci koje sam proveo sa mojim ljubimcem..." i ostalo što je nabrojao Loganovac.U toj iracionalnoj ljubavi prema automobilu i vožnji živim ceo život i nikako ne popušta.
U toj priči 3-4000 mesečno je (skoro) ništa.
I sa plinom i bez njega proterao sam bogatstvo kroz auspuh i na žalim.Žalim samo što nisam i više!

Loganovac

Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

david

Ja sam isao tom nekom logikom. Mesecno bih stedeo 3500din a uredjaj i atest kostaju 65000din. Da prelazim 20000km ugradio bih bez razmisljanja a za vece kilometraze dizel je zakon ovako idemo dalje kao i do sada.