Ugradnja gasa Da ili Ne?

prethodna tema - sledeća tema

Raja

Saša61beograd de mi izračunaj, molim te, nešto mi je račun slaba strana.

Ako sam ugradio TNG pre 50000 km, neka mi je prosečna potrošnja plina 10l x 0.8 eura/l a benzina 8.5l x 1.4eura/l a plinska instalacija je bila
recimo, 1000eura. Koliko sam puk'o do sada?

Unapred hvala!

saša61beograd

Ne mislim da si puko zbog ugradnje plina,ni ti, ni ostali.A i da si puko,sumnjam da bi sve to povadio pa nastavio na benzin.U celoj priči mi smeta što niko ne uzima u obzir ono što je malo teže izračunati jednostavnom aritmetikom 10l x 0,8 eur...itd.A to je,recimo, što  gotovo svi ovde obrađeni problemi u radu motora na kraju ispadnu problemi sa plinom.Na ubrizgavanje benzina se niko nije žalio,bar se ne sećam.
Uostalom ova tema nije namenjena onima koji su ugradili plin,nego onima koji se dvoume.Oni zaslužuju punu informaciju,a ne 10l x 0,8eur...Otprilike,vožnja na plin svodi se na "što ne platiš na mostu,platićeš na ćupriji",minus 15-20%.A taj procenat uštede može da košta vremena,para i živaca.
Stav prema vožnji na plin stekao sam još pre priključivanja na Forum,na osnovu iskustava mojih prijatelja.Ko je od njih kupio nova kola u poslednje vreme,ne vozi na plin,a svi su pre vozili.Valjda ukapirali da nije sve u 10l x 0,8eur...
O ostalim razlozima o tome što ne vozim na plin sam već dovoljno piskarao,da ne davim opet...

nik

Blagi  :offtopic:

Ova tema se lagano pretvorila u priču "ko u klin, ko u ploču".

Raja

Saša61beograd sve si lepo rekao i sve se slažem sa tobom ali si izbegao da izračunaš "računicu" za koju mislim da sve govori.

Nik, pa tema i jeste ko u klin a ko u ploču (da li da - da li ne, ugradnja gasa).

jasho

#169
Moja računica:
Ugrađen plin na 58200 km, koštala ugradnja 500 evra, plus atest i upis u saobraćajnu oko 70 evra.

Za više od tri godine prešao sam 58.200 podeljeno 39 meseci (toliko je star auto) je 1.492km  mesečno x12 meseci 17.904 km na godišnjem nivou.
Dok je bio na benzinu urađena tri servisa kod ovlaštenih servisa total oko 23.000 din i veliki servis van garancije total 29.000 (servis plus moj antifriz)

17.904 km podeljeno sa 100 km je 179.04 puta u proseku 7,5 l benzina ( a verovatno je i više) 1.342,8 litara puta u proseku 1,30 evra je 1.745 evra plus 500 evra redovnog održavanja izađe oko 2.245 evra suma sumarum.

S obzirom da imam nameru da zadržim auto i sledećih nekoliko godina, ajde da računamo isti period kao što je išlo i na benzin i da je uarđen veliki servis,a da male radim sam, račun kaže:

17.904 podeljeno sa 100 km je 179.04 puta nek bude 8 l/gasa i 1 litra benzina na 100km je 1.432 litra gasa i  179.04 l benzina ili u evrima 1.432 x0,7=1002,4 plus 179.04 x 1,30 evra=232 evra total 1.234 evra plus servis gasnog uređaja 3000 din plus redovan servis o svom trošku 30 evra zaokružiću na 1300 evra godišnje.

Gledajući samo gorivo za godinu dana 1.745 -1.234= 511 evra je razlika što kaže da za godinu dana je otplaćujem ugradnju gasa i po ovoj računici moji prosečni troškovi su svake sledeće godine manji za 500 evra.

Održavanje poslednji mali servis bio u ovlaštenom servisu oko 7.500 din, sad me servisiranje košta oko ulje 3,3 l x500 din filter ulja 1x500 din i vazduha 1x1000 din=3150 din i za gasni uređaj  3000 din total 6150 din što znači da sam 1350 din u plus za servisiranje nego dok sam bio u garanciji i na benzinu. :ziveli:

p.s. ovde ne računam moj doprinos zaštiti životne sredine  :to:

Sir Oliver

Jasho majstorU!!!!!!!!   :respect: :hall:
Mislim da je ovo tačka na ovu temu.  :hihi1:
I drink to make other people more interesting.

jasho

Zaboravio sam da spomenem novi osećaj kad za 1000 din sipam gasa i vozim, vozim..... :D

Loganovac

Citat: saša61beograd poslato 04.04.2012. - 00:14
Stav prema vožnji na plin stekao sam još pre priključivanja na Forum,na osnovu iskustava mojih prijatelja.Ko je od njih kupio nova kola u poslednje vreme,ne vozi na plin,a svi su pre vozili.Valjda ukapirali da nije sve u 10l x 0,8eur...
Je li, Boga ti, Sale, da ti ne pripadaš nekom pumpadžijskom lobiju kad si toliko ogorčeni protivnik ugradnje plinskog uređaja da ne možeš a da ne prokomentarišeš ni jedan jedini "za" post?
Dalje, zašto si toliko siguran da plin ne valja, a stav baziraš na osnovu iskustava svojih prijatelja? Da li si ikada vozio na plin? Mislim da bi bilo korektno da se ovde najviše javljaju ljudi sa sopstvenim iskustvom, ostalo je manje-više rekla-kazala. I povrh svega, prema sopstvenoj izjavi, nisi se ni potrudio da saznaš koji su razlozi što ti tvoji prijatelji u novim kolima u poslednje vreme ne koriste plin, već pretpostavljaš da "nije sve u 10l x 0,8eur"? Možda ljudi nemaju pare, jedva navukli za učešće za nov auto, uz to možda imaju ratu od 200EUR mesečno narednih 5-7 godina pa nije lako investirati još 'iljadarku keša u uređaj, a? I zašto nigde ne pominješ niti u argumentaciji prihvataš slučajeve kao što je npr. moj, koji je uvek vozio na plin i u svaki auto ugradio gasni uređaj (i u svaki novi bih ugradio). Evo danas, posle tolikih godina i iskustava sa gasnim uređajima, i moja supruga i ja vozimo kola na gas, drugačije ne verujem da bi kućni budžet izdržao. Ona u stojadinu ne potroši ni mililitar benzina, čak ni za potpalu, jer ga pali na gas i usred zime. Postoji jasna argumentacija u finansijskom smislu i nema potrebe oko toga na svakoj stranici ove teme da se preganjamo. Ja prihvatam da ima ljudi kao što je naš Zoran, koji su u stanju da voze na 1500 obrtaja petom, da proučavaju literaturu i sve vreme vožnje angažuju svu sivu moždanu masu kako bi maksimalno iskoristili sve mogućnosti motora zarad smanjenja potrošnje, putuju satima duže do odredišta, koče motorom 500 metara pre raskrsnice i šteluju ventile na trostruko veći zazor od propisanog verujući da će time smanjiti potrošnju benzina, a samom ugradnjom pliskog uređaja bi uštedeli najmanje toliko uz opuštenu vožnju! Ne protivim se njihovoj odluci - svako je gospodar svog života i svog džepa. Naše je da ovde iznesemo svoja iskustva i stavove, a oni koji sve to čitaju u cilju boljeg sagledavanja argumentacije za donošenje konačne odluke "za ili protiv" neka sami prelome, verovatno je istina negde između.
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

mrsp

Svako ima svoju računicu  :friends:

mladja73

Moram da dodam nesto. Ja sam vozio prethodni automobil na plin. Kada sam ga ugradio cena plina je bila 18 dinara! Nije ni bilo toliko pumpi (3 u BG). Al sam se sit navozao tada...
2006-te sam kupio Logana. Nisam ugradio plin. Zasto?
Prelazim manje od 10000 km godisnje. Moj logisa ima zaista lepu potrsonju, ne mogu da se pozalim. Na danasnji dan, meni ne treba. Sutra ako se promene neke okolnosti mojih potreba prema automobilu, odmah bi ga ugradio, bez bojazni sto se tice kvarova.
Trčeći il' polako, svi na kraju stižemo na isto mesto.

Keka

Kvarove nece napraviti sam TNG nego nestrucna ugradnja TNG, isto kao sto ce nestrucno odrzavanje napraviti kvar na benzinskom/dizelskom sistemu.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


saša61beograd

U naslovu ove teme je dilema.Za onoga ko ima dilemu dobro je da čuje što više različitih mišljenja.A ja zastupam to "različito" mišljenje i stojim iza njega.
Da li je na plin jeftinije?Jeste!
Da li ima i drugih načina da se spase porodični budžet?Ima!
To sam hteo da kažem,ništa manje i ništa više od toga.

sibelius

uuuuhhhhhhhh......
al se ovde zahuktalo
moje vidjenje cele stvari je sledece
na prethodnom loganu plin sam ugradio tek na 55000. jbg nije se imalo para da se ugradi odmah,malo li je 1000 evra
plin je ugradje iz krajnje jednostvnog razloga, nisam mogao vise finansijski da izdrzim sipanje benzina. slazem se da 1,4 malo trosi,meni je na otvorenom trosio oko 5,5- 5,6 litara ali niko od nas pa ni ja ne vozim samo auto putem. kad je cena goriva tada pocela da divlja nije bilo druge nego da skrpim pare kako znam i umem i da ugradim plin. finansijksi sam progledao. pogotovo sto sam ubacio bocu od 60 l. moglo je da se vozi i vozi. u trenutkuy ugradnje cena plina je bila oko40 dinara.
u medjuvremenu sam promenio auto,uzeo ponovo logana i ponovo na plin.
gruba racunica u mom slucaju je da sam na plinusmanjio troskove goriva za nekih 20-25 % mesecno u zavisnosti od rezima voznje.
pre neki dan sam se vratio sa puta ,bio poslovno u CG
grubom racunicom dosao sam do zakljucka da sam koristeci plin  prosao jeftinije za 26%
pa malo li je

nik

Citat: Raja poslato 04.04.2012. - 08:22
Nik, pa tema i jeste ko u klin a ko u ploču (da li da - da li ne, ugradnja gasa).

Rajo, druže, jeste tema takva da se uporede mišljenja, ali poslednjih 5 strana se vrte isti argumenti i ponavlja ista priča.

Ako se slažete da taksativno nabrojimo za i protiv ugradnje LPG/CNG pa koga interesuje da sve ima na jednom mestu.
Otprilike ovako:

ZA:
- jeftinija vožnja zbog niže cene goriva 25-40% (zavisi od odnosa cene benzin-gas),
- smanjeno habanje motora zbog "mirnijeg" sagorevanja gasa i odsustva slivanja benzina u karter i "razvodnjavanja" ulja, posebno u gradskoj vožnji,
- ...

PROTIV:
- Značajno više ulaganje u startu (ugradnja, atest),
- viši troškovi održavanja na godišnjem nivou (30-50E u proseku),
- petljanje oko motora i postavljanje nove instalacije (visoka zavisnost od kvaliteta ugradnje-ugradjivati kod proverenih majstora),
- smanjenje resursa motora zbog više temperature sagorevanja gasa (sedišta ventila, ventili-nema sigurnih pokazatelja za koliko se smanjuje vek motora),
- dodatna težina vozila i manje prostora u gepeku (ili problem sa rez. točkom)
-...

Ja sam započeo, dopunjavajte, ali molim argumentovano. Sve što sam gore napisao mogu i da argumentujem na osnovu istraživanja renomiranih instituta ili proizvođača automobila, a ne po principu pričao mi Pera...

DarioGTI

+
- jeftinija cijena goriva
- povećana autonomija (plin + benzin, iako ja ne preferiram više uopće vozit na benzin osim za paljenje)
- čuvanje motora te produženje vijeka trajanja motora (nije plin novitet na tržištu pa da se nezna na kojim motorima nešto strada od plina)
- u Europskim zemljama se dobija i stimulans za ugradnju
- nema eko testa
- onaj osjećaj kad sipaš 40L za cca 30eura


-
- početna ulaganja (ugradnja + atest)
- plinski spremnik
- dodatni ceh na tehničkom (u HR je + 70eura)
- dodatni redovni servisi


Ovo što se spominje izgaranje ventila i sjedišta istih, toga se ne bojim (barem u mom slučaju sa E7J) jer u istom takvom motoru (druga SN sa 216 000km) imam plin evo 150 000km i fercera odlično.

Mene ja također ajmo reć odbijalo početno veliko ulaganje, iako se danas kajem što plin nisam ugradio u svoju SN odmah kada sam uzeo auto, do sada bi se već barem pola instalacije otplatilo (prešao oko 24-25 000km).

Ugradnja gasa Da ili Ne? VELIKO DA!
Nekada:
'03 SupeRNova E7J LPG Europa - 219.200km (prodan)
'07 MCV K4M LPG Laureate A/C- 55 000km (prodan)
'02 SupeRNova E7J LPG Europa - 114.150km (prodan)
A tu je još:
'05 Logan K7M Laureate A/C - 200.000km and counting (HR)
'21 Sandero 1.0 ECO-G H4Dt LPG Comfort - 10.000km (HR)