Ugradnja gasa Da ili Ne?

prethodna tema - sledeća tema

ppejic

#150
Bez obzira sto je cena TNG 80 din, jeftinji je od BMB za 0.6 €. Ne vidim zbog cega se ne bi isplatila ugradnja.

saša61beograd

Ugradnja se isplati,to nije sporno.Jedino što se ne isplati onoliko koliko je TNG jeftiniji od benzina.

dizelas

#152
Evo i mog slučaja: ugrađen Zavoli-set + kapalica u Opel Zafiru 1.6 na 10 000 km za 1500 BAM. Mjesečno prelazim 2000 km, a računica je sljedeća: prosječna potrošnja benzina je uvijek bila oko 8 litara/100 km mjereno od čepa do čepa u režimu svakodnevne mješovite vožnje u periodu proljeće-jesen, što po sadašnjim cijenama iznosi 20 BAM/100 km.

Nakon ugradnje gasnog uređaja, sticanja rutine u baratanju istim i okončanja ovozimskih ekstremnih minusa, potrošnja se ustalila na oko 1,25 litara benzina i 8.5 - 9 litara gasa / 100 km. Do ove kalkulacije sam došao tako što sam u posljednjem mjesecu potrošio tačno 25 litara benzina i oko 170-180 litara gasa, prešavši 2000 i kusur km. Potrošnju gasa dodatno mjerim od sipanja do sipanja, i varira u datom opsegu.

Dakle, 1.25 litara benzina košta 3.125 BAM (1.25x2.50 BAM), a 9 litara gasa 11.7 BAM (9x1.30 BAM), što u zbiru čini 14.825 BAM. Ušteda na gas se može zaokružiti na minimalno 5 BAM / 100 KM, ili u prevodu minimalno 25 % jeftinije nego na benzin. Za vozača koji prelazi 2000 km mjesečno kao ja, to je 100 BAM mjesečno, 1200 BAM godišnje, itd.

U povoljnijoj računici potrošnje gasa od 8.5 litara / 100 km, ušteda je preko 5.5 BAM / 100 km ili oko 28 %. Za vozača koji prelazi 2000 km mjesečno kao ja, to je 110 BAM mjesečno, 1320 BAM godišnje, itd.

Srećom, u blizini posla imam pumpu na kojoj gas košta 1.19 BAM i nije jeftin zbog lošeg kvaliteta nego zbog blizine pumpe koja ima upitan kvalitet i ekstremno nisku cijenu gasa (provjereno), tako da je u mom slučaju računica nešto povoljnija i trenutno iznosi 6 - 6.7 BAM / 100 km (30 - 33 % jeftinije). Mjesečno, to iznosi 120 - 134 BAM, a godišnje 1440 - 1608 BAM uštede.

Dakle, u najgoroj računici nešto skuplji uređaj "Zavoli" se isplaćuje nakon 30000 km (5 BAM/100 km * 30 000 km = 1500 BAM), a u najboljoj nakon 22388 km (6.7 BAM/100 km * 22388 km = 1500 BAM). Lako je izračunati koje su to potrebne mjesečne/godišnje kilometraže za isplativost uređaja u određenom periodu.

Suma sumarum, sa pređenih 2000 km mjesečno, ukalkulisanim prosječnim cijenama goriva u bijeljinskoj regiji i potrošnjom benzina od 8 litara / 100 km, realna godišnja ušteda na razlici u cijeni goriva je oko 1200 - 1320 BAM.

U mom slučaju je to trenutno nešto više jer imam sreće sa cijenom gasa na određenoj pumpi.

Iz ušteda se mogu izbiti cijene servisa gasnog uređaja, aditiva, eventualnog čišćenja benzinskih dizni, ranijeg štelovanja ventila, drugih problema vezanih za ugradnju auto-gasa itd, koje takođe zavise od slučaja do slučaja. Kako sam do sada prešao na gas tačno 10 000 km, još nisam imao troškova ove vrste osim zanemarive cijene aditiva koji sipam u kapalicu (Apolo koji košta 20 BAM za 1 litar a treba da traje 10 000 km). Prvi servis je na 20 000 km i ne bi trebalo da bude skup (oko 40 BAM zamjena filtera obje faze, koliko znam).

Toliko o mojoj računici, a neka svako pronađe svoju, možda mu ovo bude od koristi. I da napomenem, mada svi vjerovatno znaju, da je 1 Eur = 1.9558 BAM.

Pozdrav svima.

   



 



   


Andrix

Iscrpna racunica, samo bih dodao da je od znacaja i km koja se prelazi, Ja sam za oko 7 god presao 48000 km, gde je tu moja racunica, a i bila mi je crkla gasna dizna koja je 105 e.....
Nisam toliko bogat da bih kupovao jeftine stvari

dacijetina

Ako za 7 godina pređes samo 48000km, postavlja se pitanje isplativosti ne samo ugradnje plina, nego i uopšte kupovine ikakvog automobila.  :ces:
Ako si ikada probao da letiš, šetaćeš Zemljom pogleda uprtog ka nebu;
tamo gde si bio i gde se čezneš vratiti.
                                                                   Leonardo da Vinči

Loganovac

#155
To nema blage veze sa rezonom. Uzimajući u obzir cenu polaska i pređenog kilometra taksi usluga za po gradu i cene međugradskog javnog prevoza (isto košta povratna autobuska karta Požarevac-Beograd kao gas za Logana i putarina, dakle sam putujem po istoj ceni, putnici se voze za "dž"  :fiju:) može se sračunati koliko bi koštalo tih 48000km. Pri tome ne treba zaboraviti da taksista ne visi ispod prozora niti pred ulazom kao što ti visi auto, treba ga naručiti i sačekati. A desi se i da zakasniš, nema uvek vozila, znaju oni koji se nadaju na Svetog Nikolu... Dalje, autobus te u Beogradu ostavi u ludilu u centru grada, tu pojuriš taksi da te recimo vrati u Kaluđericu, koju si prešišao desetak kilometara, kolima bi imao za toliko manji put. A i put preko Grocke se isplati u tom slučaju, jer ćeš i pored ograničenja pre stići, daleko jeftinije i tačno onda kad si planirao. Busevi idu po redu vožnje, kola voziš kad ti treba. Dalje, kad ideš u kupovinu, izađeš valjda iz taksija i nosaš ceo pazar sa sobom kroz sledeće prodavnice, dokupiš još par kesa, opet pozoveš taksi pa sa celim tim cirkusom svratiš na pijac ili u Rodić, a? :hihi: I tako dalje, i tako bliže.
Pre će biti pitanje izbora vozila za tu potrebu, zbog takve računice sam supruzi kupio pre par godina stojadina, ubedljivo najjeftiniji kilometar, idealno za takvu namenu, pretežno gradska vožnja uglavnom kuća-poso. Međutim, ono što je tad bio stojadin, danas je Sandero...  :baeh:
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

zac

U potpunosti se slazem.  :to:  Nema tih taxisja ili autobusa koji mogu zameniti "udobnost" automobila.
Kada ne bih imao automobil, ne bi imao vikendicu, ne bi isao na planinu ili more i sl. Nema nista gore nego otici autobusom na godisnji odmor, izadjes na stanici a privatni smestaj udaljen 2-3 km. a u rukama ludilo od prtljaga.  :uteg: :dance:  :suicide:
Svakom, ko ima mogucnosti, preporucujem auto, pa makar prelazio i 4000 godisnje.  :driver:


Keka

Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


zac


Ljota

#159
TNG! :hm: Abe, šta to beše? :conf: Ma teraj, može i bez njega! :njanja:

bocca

malo me dizelas naterao na racunanje. ucinilo mi se puno onih 1.25l/100km benzina. ja sam do sada presao 43900km. prosecna potrosnja mi je na 9.7l/100km, od toga 8.9 je gasa a 0.8 je benzina, iako sam gas ugradio na 480km predjenih, a vozim ponekad i na benzin, znaci nije samo na paljenje.
i da ne bude promasena tema: uvek glasam za gas!!!

dacijetina

Na prethodnoj strani sam obrazložio zašto sam ugradio plin, odnosno iznio sam svoju računicu. Naravno da je najneisplativija eksploatacija onog automobila koji se ne vozi. Svako pravi računicu prema sopstvenim potrebama: koliku relaciju dnevno prelazite, gdje parkirate i koliko plaćate parking, imate li vikendicu ili ne, idete li na more autom ili avionom itd. Završavam da ne bih otisao u offtopic budući da nije tema kupovina i posjedovanje automobila - da ili ne, nego Ugradnja gasa  - da ili ne.
Ako si ikada probao da letiš, šetaćeš Zemljom pogleda uprtog ka nebu;
tamo gde si bio i gde se čezneš vratiti.
                                                                   Leonardo da Vinči

Ljota


Andrix

Moja racunica ide ovako, posto najcesce vozim po gradu, do posla, sto mi je oko 8 km u jednom pravcu, uracunam koliko puta upalim auto za 100 km da bi presao tih 8 km, posle predjanih 1 km prebacujem na plin i dalje vozim. Uzimam da mi taj 1 km na benz trosi 11 l/100 jer radi pod sauhom, plina ide oko 11.3/100, sto me dovodi do racunice da mi je 100 km= oko 1100 din bez servisa gasa, atesta, ugradnje. Racunajte koliko vas kosta 100 km u din. bilo dizel bilo samo benz.
Nisam toliko bogat da bih kupovao jeftine stvari

saša61beograd

Računica o plinu bez troškova ugradnje i servisa (i ostalog) je vrhunski optimizam.Lepo je biti optimista.