TCe motori u Dačijama

prethodna tema - sledeća tema

kiconix

Nikako da nađem malo vremena da upišem utiske.
Ja sam se prilično oduševio sa ovim neparnim turbo bemzincem.

drzarkod


Loganovac

Mislio sam da otvorim temu o test vožnji novog Sandera TCe 0.9 ali ne stižem nikako, pa ajd' ovde samo kratko:

1. Nema teorije da radi loše, da ne "sastavlja", da nešto kao čuka pod haubom, slušali samo ga uživo, ne razlikuje se puno zvukom od ostalih "normalnih" motora, odlično "slaže" taktove, šapuće kao Singerica u najboljim godinama
2. U vožnji se motor jedva čuje, 3 puta sam ga bez namere oterao u blokadu, taman počeo lepo da vuče...  :c:
3. Na pedalu gasa se treba naviknuti, do pola ide normalno a posle nekako propadne, valjda ima veze sa turbo punjenjem, šta li...
4. Prve tri brzine kidaju, u četvrtoj i petoj se oseća nedostatak snage, ali i dalje veoma lepo ide, nisam imao prilke da pronađem neko brdo da overim ovo
5. Sve u svemu, fenomenalno za 0.9 litara, ali ipak ima 90 konja...
6. Definitivno mu ne treba čip tjuning
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

Veterinar

 :to:

Bio sam zadovoljan kako ide sa klimom, uzbrdo. Ovo nema veze sa samim motorom, ali kad sam uključio klimu čuo se zvuk nalik otvaranju dobro promućkane flaše koka-kole.   Motor ne brunda, ide značajno bolje od 1.6 sa istom snagom. Nisam siguran da li bi mu na autoputu prijale veće brzine (npr oko 140 km/h, kako što vozimo 1.6).
  Kiconix mi je rekao da je bio u EKO modu dok sam ga vozio. Oblio me znoj kad mi je rekao, pa sam morao da probam još jednom... i još jednom. U krivini leži bolje od Stepwaya i Logana, "Sandero-Sandero" sam sada vozio prvi put. Ne verujem da je ESP imao potrebu da asistira, ali ne iskljucijem tu mogućnost, jer je Jovunalola usla u (blagu) krivinu sa oko 100 km/h (sto se ja ne bih usudio dok ne upoznam auto) i osecaj je bio dobar. Ja sam klizao iz sedista, ali auto je bio jako stabilan. Mislim da se nismo navikli na voznju tog auta, pa nam se desilo svaki put da "štucne" ako se u drugu ubacuje na visokim obrtajima. Ponavljam, verujem da je to samo stvar prakse.

Zee

Koliko mislite da to cudo moze da potrosi, realno?
:ces:

Keka

Ako se vozi kako trazi da se vozi, onda moze dooobro da popije: kataloske vrednosti +50%

Da ide-ide. Ko ima novaca da ga poji benzinom, odlicna kupovina. Za ostale tu je GPL i dCi.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


saša61beograd

Drago mi je što vidim da su konkretna iskustva članova Foruma potvrdila da je Tce dovoljno živahan i jak.Pitanje potrošnje ostaje otvoreno.S obzirom da je testiranje dokazalo jedan fabrički podatak (snagu), verujem da bi se pokazalo i da je drugi fabrički podatak tačan (mala potrošnja).Naravno,u uslovima normalne,domaćinske vožnje. Kad bi Tce i Lpg verzija vozili u istim uslovima,jedan iza drugog,ubeđen sam da bi se pokazala 40% manja potrošnja Tce-a u odnosu na Lpg (iz fabričkih podataka).A to znači otprilike iste troškove za gorivo kod obe verzije.
Kad se ukrste fabrički podaci i moja iskustva zaključujem da bi kod mene Tce trošio najmanje jedan litar manje prosečno nego moj 1,4 Mpi.Znači,umesto 7l,sa Tce bih trošio nešto ispod 6l.Meni je to odličan podatak,dizel ili Lpg onda potpuno gube smisao.
Posebno što ovaj Tce sasvim menja karakter jedne dosadne Dačije;ima potencijal za živahna ubrzavanja (koja normalan vozač koristi samo kad je potrebno).

dr.miso

#112
evo citao malo misljenja vozaca iz italije sto su kupili auto sa 900tce motorom (uglavnom svi uzeli stepweja) i svi potvrdjuju potrosnju od 5,6 do 5,9 litara benzina na 100 km mesovite voznje i ne prelazeci 130 km/h na autoputu, u svakom slucaju svi jako zadovoljni i govore da ekonomicno voze znajuci da je motor jako jako zivahan to im je plus u slucaju preticanja, još stvarno niko nije nesto lose napisao o tom motoru


mali  :offtopic: potrošnja dizelaša im ide od 4,6 do 4,9 litara, samo jedan rekao 5 litara ali kao on više uživa u vožnji  :40:
Gde se pije pijem, gde se jede jedem, gde se radi ne smetam!  :lazy:

mladja73

Ne znam sta bih dodao vise od kolega koji smo ga vozili. Zivahan malisan. Da parafraziram Loganovca posle njegove voznje: da ide- ide dobro, ali da ide bolje od njegovog 1.6 16v ne ide.
Trčeći il' polako, svi na kraju stižemo na isto mesto.

Ayrton

#114
Probao sam 0,9 Tce i bio sam jedan od retkih koji vozi dizela pa mogu da uporedim ponašanje u vožnji.
Ovaj mali motor ima snagu od malih obrtaja i jako dobro vuče u prve tri brzine,za veće brzine nismo imali dovoljno "staze" za testiranje.Kad se prebaci u veću brzinu na manjim obrtajima na inst. tabli se uključi strelica koja pokazuje da se vrati u manji stepen prenosa.Rado se vrti do oko 6000 o/min.,tu negde se aktivira blokada.Tih jeste,a koliko troši ne znam, bojim se dosta.
Ali, što kaže kolega @Saša61,ako se tera lagano, u nekoj "domaćinskoj" varijanti, možda i nije jako žedan.
Znaćeš ko si ako vodu nosiš!

saša61beograd

Odnos snage i težine koji je postignut na 1,6 16v Loganu nikad se više neće ponoviti na Dačiji.
S druge strane,prosečna Dačija u rukama prosečnog vozača provede 95% svog veka na 2000-2800 o/min,a tu je ovaj Tce vrlo dobar,za takvu vožnju je i pravljen.

silent

Koliko je ova turbina izdržljiva? Da li je treba posebno ˝čuvati˝ kao kod dizela, tj. ne gasiti motor odmah nakon oštrije vožnje nego pustiti da se ohladi i da radi na leru neko vreme?

Zee

#117
Mislim da to pravilo za gasenje vazi za sve turbo motore.   :ne:
Turbina se hladi uljem, gasenjem motora prekida se dotok ulja tj. hladjenje iste.


Strogo je zabranjeno:
4. Citiranje prethodnog posta u celini.

saša61beograd

Bez obzira na ultra modernu konstrukciju ovaj motor je ipak namenjen svakodnevnoj upotrebi kod prosečnog vozača.Zato mislim da turbina ne zahteva neke posebne mere,odnosno da je Reno sve prilagodio prosečnom,ne naročito stručnom vozaču.Reno ima ogromno iskustvo sa turbo motorima,višedecenijsko!Uostalom,zamisli plavušicu koja je došla u šoping-mol,a onda sedi u kolima i hladi turbinu (kakva turbina,šta je to?).
Ako se ikad dočepam ovog motora,ja lično ću je uvak ohladiti,bez obzira šta sam prethodno pisao.

Veterinar

Ne mislim da se turbina hladi uljem, jer ulje nikako nije ono što je hladno u motoru. Čak naprotiv, mislim da je poenta i bila u ulju koje "se prži" u turbini koja je nakon pojačanog rada odjednom zaustavljena.  Napominjem da ovo pišem kao laik i da o turbinama ne znam mnogo.
  Ne znam šta je praksa danas, znam samo da sam pet-šest puta ostavio auto da radi u mestu (dci) nakon brze vožnje i onda sam ukapirao da se u radu u mestu motor svakako pojačano greje, i nisam ukopčao koji je tu benefit za turbinu u odnosu na gašenje motora. Prestao sam to da radim i prešao oko 160000 bez ikakvih problema sa turbinom, koja je za predjenu kilometražu od strane majstora ocenjena suvom.