Felne

prethodna tema - sledeća tema

pjovan

kod linka obrisite zadnje n da bi usli na stranu ili http://www.canadiantire.ca/AST/ResearchCentre/RimsBuying.jsp

hobbista

#646
Citat: pjovan poslato 20.10.2013. - 14:49
i kod formule 1 ima 4,5,6 strafova za fiksiranje? ili u reliju? ili drugde gde je jedino pricvrstivanje felne  samo na taj jedan centralni straf i cujem da tamo svaka glavina brzo postaje jajasta i sa takvom jajastom glavinom idu 300km/h ili vise :Smiley: onde su j....i jeza u ledza
Ako bih odgovarao na isti nacin, onda bi odgovor izgledao ovako:
F1 i nasi automobili su identicni. Pazite samo da menjate brzinu pre nego sto motor dodje na 16.000 obrtaja !?   :D

Za tvoju informaciju, gomila automobila na reliju (a i na kruznim stazama) nema centrazni prsten! Ovde ne spadaju vrhunski pripremljeni automobili (WRC, WTCC...). Svrati na Vodno kada se vozi brdska trka (nadam se da je nisu ukinuli) i videces na (skoro) svim automobilima da su umesto srafova stavljeni brezoni, i da se izmedju felne i glavcine nalaze distanceri kojima nije uradjen centrazni prsten.
Sto se tice F1 i ostalih vozila sa centralnom maticom, kod njih taj kraj glavcine prolazi kroz celu felnu, i matica je sa velikim konusom.

Da budem jos precizniji - na putnickim vozilima centrazni prsten "viri" iz glavcine (odnosno "ulazi" u felnu) oko 5mm. Kada bi on nosio tezinu, zamisli sta bi se desilo sa felnom od legure Al kada uletis u neku vecu rupu?

EDIT: Sa linka koji si ti postavio
CitatCentrebore

This refers to the center hole in the rim that centers the wheel on the hub of the car. Most wheels are mass-produced, and have a large center bore to accommodate several different vehicles. If this is the case, a hub ring is an essential way to be sure you are properly centering your rim on the hub of the vehicle.

Hub rings are hard plastic or metal rings that fit between the rim and the vehicle's hub. Without hub rings, even if you have the correct bolt pattern and offset, and even if the wheel & tire assembly is perfectly balanced, it is possible to get vibrations because the rim may not be precisely centred on the hub.

Mislis da tvrda plastika moze nositi tezinu?

EDIT2:
http://www.youtube.com/watch?v=PeIqXgaoSNM
od 1:10 pogledaj konuse na glavcini/matici, kao i na felni. I uporedi sa nasim vozilima  :)
Postao sam Kalif umesto Kalifa  :D

pjovan

Prica je bila sta daje centar felne centralna rupa ili strafovi, kako neki tvrdi da samo strafove su bitne. Ne bismo se nategli sta je gdeje ili stabi bili kad bi bilo. ocigledno je da se nesto ne razumemo ili su moji iskazi nejasni. kod konvencionalnih vozila kao sto su nasa centar felne daje centralna rupa bilo sa originalni otvor koji odgovara na glavini ili sa adapter a strafovi daju krutost da taj sklop glavina felne i strafovi mogli besprekorno funkcionisati nadam se da sam se sada dobro izjasnio.

zac

Hobi  :to: ... i samo da se nadovezem malo, ako nemate nista protiv @pjovan ... na formuli je umesto 4-5-6 zavrtnjeva stavljena centralna navrtka radi brze zamene tocka , ali opet nosi konus!!!....kad pogledas povrsinu konusa koji nosi formulu i zbir povrsina konusa na putnickim vozilima..videces da su konusi dimenzionisani za odradjenu tezinu i opterecenje, pa onda kada umesto 4 ili 5 zavrtnjeva imate jedan, normalno je da mora da bude veci za tih 4-5 puta..  i druze, zapamti, uvek opterecenje trpi zavrtanj to jest njegov konus...u zavisnosti od konstrukcije i tipa masinskih elemenata koje spaja....znaci ako umesto zavrtnja stavis zakivak , tad on nosi opterecenje + trenje izmedju elemenata... Pogledaj kad skidas-stavljas tocak, da li postoji zazor izmedju glavcine i centralnog otvora na felni????... naravno da postoji, inace bi ti za postavljanje felne trebala presa za navlacenje...e tada bi centralni otvor nosio tezinu auta..i takva sprega se zove cvrsta veza , takve veze mozes cesto videti na raznim vratilima gde je recimo zubcanik ili remenica natucena bez zazora, pa je spoj cvrst i rastavljiv jedino presom od nekoliko tona ili desetina tona....  :wave:

hobbista

@pjovan: U pravu si, malo se nismo razumeli (nisam pazljivo procitao tvoj prvi post) :)  :ziveli:

Mada, moze i bez centranog prstena uz uslov da se srafovi pritezu lagano i naizmenicno  :hihi1:
Postao sam Kalif umesto Kalifa  :D

zac

Sta nosi tezinu ovde???



Uploaded with ImageShack.us


Ili ovde...glavcina i felna za traktor...???



Uploaded with ImageShack.us


Uploaded with ImageShack.us

hobbista

Postao sam Kalif umesto Kalifa  :D

zac

Procitao.... i dalje tvrdim da do disbalansa nece doci zato sto kunusi na zavrtnjevima centriraju felnu...jedino ce bez prstena biti malcice teze posto felnu moras drzati rukom i rukom centrirati dok na nabodes bar dva zavrtnja..i stegnes ih rukom... za druga dva nece biti problema.  :ne:

Zoran

Sam svoj gazda - vazda.

pjovan

zac u pravu si da se moze postici centar i samo na strafova ali bolje je sa centralnom rupom. saljem ovo bez zla namera http://www.youtube.com/watch?v=ocWAZqNGhM4

Zoran

Može, ali na našim autima centralna rupa ne nosi ništa...
Sam svoj gazda - vazda.

saša61beograd

Citat: žac poslato 20.10.2013. - 23:14
Procitao.... i dalje tvrdim da do disbalansa nece doci zato sto kunusi na zavrtnjevima centriraju felnu...jedino ce bez prstena biti malcice teze posto felnu moras drzati rukom i rukom centrirati dok na nabodes bar dva zavrtnja..i stegnes ih rukom... za druga dva nece biti problema.  :ne:
Ovim je sve rečeno,ne znam zašto se ovo pitanje pokreće po ko zna koji put.
Jedino objašnjenje za to je da su neki opsednuti centralnom rupom (na felni).

drzarkod

Pa mnogi su opsednuti centralnom rupom..... :lol1: to je u muskoj prirodi....inace meni vulkanizer trazio da nabavim od strugara doticni prsten zbog 5 mm razlike.. :ces:

Loganovac

Jel tražio i da budu određene boje?   :lau:
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

drzarkod

skoro....i to uz cuvenu : znam coveka....a racunica je sledeca. Znaci 4 prstena 2000, 20 sarafa konusnih 4000, monitanje i balansiranje uz ventile, navodno ovi nemogu 3000. Uk. 9000 din. sto je puno, puno je..... :cekicem: