Zatamnjivanje stakala

prethodna tema - sledeća tema

staracstol

Znam da dobre folije vise zamracuju u jednu stranu. Kad ih van kola gledas, tamnije izgleda kad je gledas od "spolja ka unutra" nego obrnuto ali daleko od toga da se nevidi zatamnjenje.

ivan-bgd

To su verovatno stop-sol folije .

Zare82

auff...nista onda ako mnogo zatamnjuje moracu samo pozadi na zadnje staklo i na zadnja vrata leva i desna...ne smam na prednja zbog caleta....ne vidi dobro covek... :(
Zaljudjenik!!!

zac

Citat: Zare82 poslato 15.01.2014. - 10:58
Hvala drugari...al zar ne postoje neke folije,pa makar skuplje,koje ne zatamnjuu s vozaceve strane nista...?! ...ja sam pre par godina na nekom lokalu gde sam radio,znaci na zgradi,video kad su majstori nalepili tamnu folij s jedne strane...spoolja se nista nije videlo,a iznutra si video kao da nema folije...i to i nocu i danju i kad je unutra upaljeno svetlo napolju mrak...isto kao i za ostala stakla...zar ne postoji tako nesto i za kola?!

Postoje POLARIZUJUCA stakla (takva pravim u firmi  :D) koja imaju navedene karakteristike...verujem da postoji i takva folija za stakla...ali ne znam da li se to kod nas prodaje..raspitaj se malo po netu.

ivan-bgd

Car-glass zatamnjuje i stakla na kućnim prozorima,stanovima...lokalima.Pozovi ih raspitaj se ,ili dođi do mene sedi u moj auto i oceni šta ti je činiti.Imaš više vrsta folija i procenata zatamnjivanja.Moja su zatamnjena 65% prednja,a zadnja 85%.Nešto će ti odgovarati sigurno. :to:

Zee

Da li treba atest za za zadnja stakla?

ivan-bgd

Koliko znam zadnja stakla možeš da zatamniš koliko hoćeš,i tu nema ograničenja.Mislim da atest ne treba.

Keka

Ako cemo strogo po zakonu, svaka prepravka u odnosu na fabricko stanje zahteva atest.

Da li ce ti traziti atest za stakla na tehnickom-ne znam.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


roolet

Sve dok smo banana drzava, nece traziti nista. U susedstvu ne smes da skines katalizator ili fap filter, jer neces proci tehnicki. Ovde kod nas - brusilica u ruke...

nik

Citat: ivan-bgd poslato 05.02.2014. - 15:44
... Mislim da atest ne treba.

Pogrešno iz dva razloga.

1. Zatamnjenost stakla nije jedini uslov.

PRAVILNIK O PODELI MOTORNIH I PRIKLJUČNIH VOZILA I TEHNIČKIM USLOVIMA ZA VOZILA U SAOBRAĆAJU NA PUTEVIMA

4. Uređaji koji omogućavaju normalnu vidljivost

Član 72

Vetrobran i sva stakla na motornom ili priključnom vozilu, osim prednjeg vetrobrana na motociklu i mopedu s dva ili tri točka i bez kabine vozača, lakom četvorociklu bez kabine vozača i četvorociklu koji nemaju kabinu vozača, moraju biti homologovani i ugrađeni u skladu sa odredbama jednoobraznih tehničkih uslova. Vetrobrani moraju biti slojeviti - laminirani, odnosno ne smeju biti od kaljenog (sa oznakom u znaku homologacije "TOUGHENED" ili "TEMPERED") stakla ni kada se naknadno zamenjuju, osim za vozila čija najveća brzina ne prelazi 40 km/h.

Vetrobran se ne sme naknadno zatamnjivati. Bočna okna u ravni vozača mogu biti naknadno zatamnjena tako da ukupna vrednost prigušenja svetla ne prelazi 30%. Ostala stakla na vozilu mogu biti naknadno zatamnjena bez ograničenja ukupne vrednosti prigušenja svetla pri čemu na vozilu moraju biti ugrađena dva bočna retrovizora.

Stepen refleksije stakala na vozilu ne sme prelaziti 15% kako ne bi došlo do zaslepljivanja drugih učesnika u saobraćaju.

Odredba stava 2. ovog člana ne odnosi se na vozila državnih organa.

Odredbe ovog člana ne odnose se na vozila koja su proizvedena, odnosno prvi put registrovana pre 1. aprila 1971. godine.

i kao što Keka reče
2. Svaka proizvod pre puštanja u prodaju (popularnije homologacija) i promena na proizvodu u upotrebi (popularnije atest) mora proći kontrolu usaglašenosti sa domaćim propisima

Za ovo ne može da se nađe jedan član zakona/propisa, ali proizilazi iz odredbi više pravnih akata
Zakon o tehničkim zahtevima za proizvode i ocenjivanju usaglašenosti, Zakon o standardizaciji, gore pomenuti Pravilnik o podeli mot. i priključnih vozila i td

Zee

Nik, brate mili    :hall: :aplause: :aplause:

E sad jos jedno pitanjce, ovi atesti koje izdaju firme koje rade zatamnjivanje, koliko su ustvari validni?

nik

Koliko je meni poznato, pod atestom koje su davale firme koje vrse zatamnjivanje stakala se radilo o dokumentu koji je vezan za karakteristike same folije, a ne karakteristike stakla sa ugradjenom folijom, sto je sustinska razlika. Preneseno na uredjaj za tng, odnos je kao kada bi deklaraciju isparivača, multiventila i boce smatrali atestom, a to susamo dokumenti koji govore da je svaki od tih elemenata sistemasaglasan sa važećom zak regulativom, dok atest potvrdjuje da je ceo uredjaj sa svim svojim elementima ugradjen u skladu za propisima.

staracstol

Ovde se vidi kolika je razlika u zatamnjenju u jednu a koliko u drugu.


petarkarma

Ja cu uskoro staviti folije na Daciu zasada nisam mogao zbog vremena -15 do -20 uvece a kad ih postave mora da se lepo to osusi ...

Kod nas mora da atestiras u tehnicki pregled i atest kosta 35 eur plus montaza folije. Kazna za neatestirane folije je 300 eur pa sada vidi dal se neisplati, plus nemozes proci tehnicki. Na opelu kad su atestirali oni proveravaju sa neki aparat providnost. Zakonski kod nas nesmes na sofersajbnu u na predne prozore a nazad moze kolko zelis. Za opel sam platio folije i montaza 40 eur ali su odlicno odradjeni a i folija je bas debela kvalitetna neka americka. Evo neka slika kako su sredili opela i zadnja stakla su sa zatemnenje 85%, na daciu cu iste ovakve :)

mrsp

#344
Evo kako kod mene izgleda. I to radio lično ako nekoga zanima neka se javi kada otopli. Košta će ga samo folija naravno za dacia forum!  :friends:





Naravno zatamnjujem  farove i stop svetla. Kao što se i vidi sa slika!
Slieke nisu baš najbolje jer je slikano sa telefona,ali nadam se može da prođe!?