Minimalni/optimalni/max obrtaji i brzina - kako vozite?

prethodna tema - sledeća tema

kiconix


MitarMrgulic

@Tibor

I ja smatram da je greška što na tabli nisu označili crvenu zonu u obrtajima, pa ide do 7000 0/min.

Mislim da su trebali napraviti kao na svim instrument-tablama, gdje je crvena zona...

Ne znam ima li neki bolkator ili sl. ali mi se čini, da je jednom, kada sam ga prilikom šaltanja zavrtio na oko 6500, nešto  "začukalo" tk-tk, kao da mu ne da dalje i da obrtalji stanu, ili mi se samo učinilo :)

Zoran

Nekada su Renoi (9TX i 11 TX)imali lijepo obilježeno i zeleno polje 1200 do 3000 ob /min.
Sam svoj gazda - vazda.

Vladan P

Citat: MitarMrgulic poslato 06.09.2020. - 17:11
@Tibor


Ne znam ima li neki bolkator ili sl. ali mi se čini, da je jednom, kada sam ga prilikom šaltanja zavrtio na oko 6500, nešto  "začukalo" tk-tk, kao da mu ne da dalje i da obrtalji stanu, ili mi se samo učinilo :)

Ovaj moj ima-verovatno i tvoj.
Zajedno smo skupa !

miki-bgd

Citat: MitarMrgulic poslato 06.09.2020. - 17:11
Ne znam ima li neki bolkator ili sl. ali mi se čini, da je jednom, kada sam ga prilikom šaltanja zavrtio na oko 6500, nešto  "začukalo" tk-tk, kao da mu ne da dalje i da obrtalji stanu, ili mi se samo učinilo :)
Ima. Mozda komp gasi dotok goriva (ili nesto slicno). Desilo mi se jednom da odem do blokade, iskren da budem ne bas namerno. Ako bi zadrzao nogu na gasu, obrtaji bi pali za npr. 100, pa bi onda komp dao gorivo, pa kad predje granicu opet bi "isekao", i tako u krug (da kazemo da secka, ne drzi konstantno).
Ne mogu da se tacno setim, ali mislim da je kod mene blokada na manje od 6500.

speedo

Na mom 1.4 blokada je na tačno 6000. I ovako kako Miki kaže - secka i auto ne ubrzava više.

Veterinar

U nasoj kuci zena je ta koja konstatuje kako nesto "secka kad treba da promenis brzinu" .  :place:

KizaHood

A meni pak lepse izgleda bez te crvene zone. A i koj' ce mu crvena zona ako ECU svakako ne dozvoljava da se u nju ulazi? :laugh1:(doduse, necu skoro to da isprobam, zbog jel'te razrade...)

Sir Oliver

#218
Da malo ozivim ovu temu...
Poslednjih desetak dana se bas mnogo prica i pise o samozapaljivanju i prokuvavanju automobila na novom MNE auto putu. Pitanje je prvenstveno upuceno za majstora izbosne sa Sanderom koji je presao 600.000, i sa kojim uzduz i popreko tegli one njegove sahte, sto u prikolici, sto u gepeku... a moze i za sve ostale koji imaju slicna iskustva:
Na koliko bi Zoki obrtaja trebao da vozi Sandera 1.4 ili 1.6 sa natovarenom prikolicom, recimo, tezine 1200kg?
Da li obrtaji treba da budu malo visi konstantno svih 40ak km zbog protoka pumpe i vazduha, ili...
Da napomenem, poenta pitanja je u vuči prikolice od 1200kg, ne samo auta...
I drink to make other people more interesting.

Mare


Zoran

#220
Kod najvećih tereta ( vozio sam i 1400 kg) po najvećim vrućinama držim 2500 do 3000 on/ min.
Prije par godina sam imao takvu turu za Trebinje preko Stoca i Žegulje.. Nosio sam čak i kanister vode ali nije mi trebao . Imaš na YouTubeu Obrtom jer od Renoa 18 koji ima zeleno polje 1200 do 2500 i zeleno crtkano do 3000.
Zna biti po 10 prokuvanih od Konjica do Ivan Sedla jer idu pun gas.
Sam svoj gazda - vazda.

Lazar@

S obzirom da zivim 5 minuta od ukljucenja za autoput, i s obzirom da sam 5 puta prosao u oba pravca za zadnjih nedelju dana Sanderom, mogu da ti kazem sledece

Vozila koja su se zapalila su raspadi koji su prolazili tehnicki preko veze...Onaj tip ljudi sto vozi auto dok ne stane...(a ima ih puno)
Senik sa cuvenim 1.9dci motorom kojem ode turbina pa motor ode u iberturu.
Citroen i pezo, 1.4 i 1.6hdi motori kojima crijeva od turbine idu iznad izduvne grane, a tu se ukljucuje i PCV odnosno iberlauf.

Svima tuda "balavi" ulje, kako se auta voze u gradu, umorne turbine pustaju ulje i uljne pare u interkuler.
Onda izadjes na autoput i ides pun gas da ga "produvas".

Naravno neispravni egr ventili, zacepljeni katalizatori i dpf filteri,  ogromne temperature izduvne grane + curenje ulja = katastrofa.

Sir Oliver

#222
@zoki
Pretpostavio sam da si imao takve ture do sada, ali da li si po najvećoj vrucini vukao toliki teret uz konstantan nagib, 40km?
@lazar
Znam za taj problem kod leseva i to stoji. Samo me ovaj deo interesuje oko vuce ogromnog tereta sa nasim, ne bas, jakim automobilima...
I drink to make other people more interesting.

Lazar@

Citat: Sir Oliver poslato 23.07.2022. - 21:16
Pretpostavio sam da si imao takve ture do sada, ali da li si po najvećoj vrucini vukao toliki teret uz konstantan nagib, 40km?

42 stepena na asfaltu, 5 ljudi u kolima, 1.5dci remapiran da se izvuce sve sto moze iz njega.
Sve normalno, kruziras na 2500rpm.

Jednostavno auto mora biti ispravan.
Nema sta da ides na put ako ti curi hladnjak, ili ako ti curi ulje  :ne:


Zoran

Uvijek vozim sa rezervom snage ( kad dam gas on ubrzava), vozim iza kamiona 200 m.
Sam svoj gazda - vazda.