Minimalni/optimalni/max obrtaji i brzina - kako vozite?

prethodna tema - sledeća tema

Raja

Ne smeta, smeta mu "iber tura" preko 5,5k obrtaja. Naravno, ne treba preterivati pa ga voziti u kontinuitetu duge relacije, mada je i ne izvodljivo. Teraj i ne brini.

Loganovac

Ako ti prija ta brzina samo teraj, nije to mnogo za taj motor, eto čika Raja najmanje toliko tera svoj 1.4 pa ništa! Jedino što Stepa ima malo povećan otpor vazduha...
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

slavko_bgd

Svakom motoru više smeta "davljenje" u niskim obrtajima, kada uljna pumpa ne može da dostigne potreban pritisak ulja a sklopovi su pod opterećenjem.
I onda kreće kuknjava amatera tipa "ja ga mazio i pazio, nikad gas nisam stisnuo a on prolupao".
Benzinac "voli" sve što je između 2000 i 5000 o/min.
Dizel "voli" sve što je između 1700 i 4000 o/min. 
Svaki "voli" kvalitetno ulje i redovno održavanje.
I svaki može da izdrži na autoputu duže nego moji mišići, kičma i krvotok u sedećem položaju.

miki-bgd

Imam isti motor, cepaj i uzivaj. Pogotovo kad su u pitanju preticanja, niza brzina (mislim na menjac) i gas (nemoj da kreces ispod 3000 obr/min)

Inace, probaj jednom da ga uhvatis na oko 3500 obrtaja sa malo gasa (niza brzina), pa onda potopi papucicu na 70% - da vidis kako moze lepo da povuce motor. To ne mozes da osetis na manjim obrtajima.  :dobro:

Citat: slavko_bgd poslato 02.09.2020. - 10:44
"ja ga mazio i pazio, nikad gas nisam stisnuo...".
"Vozio penzioner, desna noga kraca, nikad gas do kraja nije stisnuo"  :laugh1:

speedo

Redovno na autoputu vozim Sandero 1.4 u rasponu od 3500 pa do malo preko 4000. Preko 140kmh nekako mu dođe malo puno za auto, ne za motor, iako meni nisu strani izleti na do maksimalne brzine.

slavko_bgd

Jedna mala matematika:

Autoput kroz Hrvatsku, naplatna rampa Lipovac - naplatna rampa Ivanja Reka je 253 km po Google Maps.

Vreme puta računski, ako bi se vozilo konstantnom brzinom:

120km/h = 2h 06m
130km/h = 1h 57m
140km/h = 1h 49m
150km/h = 1h 41m

Znači, razlika na svakih 10km/h veće brzine za put od cca 250km je svega 8 minuta. Onda se pitam, zašto bih masirao motor i rizikovao kaznu vozeći 140km/h umesto 130km/h? Vredi li to 8 minuta uštede u vremenu, koliko npr u proseku traje jedno sipanje i plaćanje goriva bez pauze? Meni ne vredi.

Loganovac

Nema opravdanja osim ugođaja, na 150+ km/h počinje da se ne čuje motor a leti ko mlaznjak i ne da ti da spavaš...
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

mrjony939

Loganovac, pravi odgovor :too:
Bukvalno , preko 140km/h auto promeni svoj karakter. Prestaje brujanje motora,utihne, osim vetra, a auto pocinje da pliva, pa me je ta njegova promena naravi malo bunila , iako mi je jasno da tad pocinje da ostvaruje najvecu snagu:-)

speedo

Citat: Loganovac poslato 02.09.2020. - 18:40
Nema opravdanja osim ugođaja, na 150+ km/h počinje da se ne čuje motor a leti ko mlaznjak i ne da ti da spavaš...
Ugođaj je poseban na pumpi, do 110kmh i nekako normalna potrošnja, preko kreće rapsodija...ja ne bijem neku kilometražu inače, pa mi je skoro svejedno 6 ili 8 litara potrošnje.

MitarMrgulic

Svaki motor ima svoj "sweet spot" odnosno obrtaje u kojima se najugodnije ponaša.

Kod mog benzinca 1,0 Sce, to je negdje oko 3100 obrtaja i cca 95 km/h, u 5-oj brzini.

Mogu auta u veće i manje obrtaje, tako su projektovani, a sve preko 3000 o/min, dosta utjece na potrošnju.

Auto treba nekada načepiti i pročistiti, jer penzionerska vožnja ubija katalizator...

szs

@MitarMrgulic
Ja i da hoću da ga načepim mogu jedino u gradu :Smiley:

Na oko 105-110 kmh sam na 1750 rpm
A na 130 kmh OKO 2200 rpm :Smiley:

Dizel  :friends:
Za 40 god vožnje: VW 1300,Zastava 750,Lada 1600,Fiat 650P,Trabant 601K, Trabant 601L,Fiat 650P,Audi 80 1.6D,Yugo 1.0,Mercedes 190D,Yugo 1.1,Corsa 1.7D,S Oktavia 1,9D,F Punto 1.3mjt, D Sandero 1.4,T Avanza 1.3,T Agya 1.0,D Sandero 1.5D, T Aygo X-Play, T Yaris 1.5 Stella

Zoran

Naj optimalnija brzina za vozilo (95 %) je kada je kazaljka brzinomjera vertikalna (kod mene bi to bilo 105 km /h )
Moguće su razne mogućnosti (60  - 160 ) pa ko voli nek izvoli. Mada mislim da motor trajno može biti opterećen sa 65 %snage.  Kod mene oko 50 ks, pa to je vjerovatno oko 130 km /h.
Sam svoj gazda - vazda.

Tibor021

Citat: MitarMrgulic poslato 02.09.2020. - 23:00
...
Auto treba nekada načepiti i pročistiti, jer penzionerska vožnja ubija katalizator...
....

Pardon, ima nas mlađih penzionera koji takođe volimo da pričepimo  :glare:

Jedva sam dočekao da pređem početnih 1000 km (pre neki dan, simbolično, kod groblja u Rumenci) sada počinjem postepeno da ga zaista upoznam.

Pomalo smeta što su na obrtomeru štedeli crvenu farbu,  ali videćemo u praksi koji će se broj polazati kao optimalan.

Sa Fabijom je bilo oko 3500-3800,

Loganovac

 :offtopic:

Citat: Tibor021 poslato 04.09.2020. - 21:32
Pardon, ima nas mlađih penzionera koji takođe volimo da pričepimo

Kažu da kod Plavog mosta ima solidna ponuda već od pedesetak EUR...  :laugh1:
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

DrJekyll

Ja vozio sandera 1.4 kroz celu makedoniju 160...nista ne smeta


A to za razliku od 8 min na svakih 10km/h...kum iza mene na granici cekao sat duze, a stigao sam samo 20 min pre njega...jbg nekad i znaci
Horse Power is how fast you will hit the wall but TORQUE is how far will wall move after you hit it...