Minimalni/optimalni/max obrtaji i brzina - kako vozite?

prethodna tema - sledeća tema

Zoran

#135
Ako ste ušli u rizično preticanje i treba vam maximum od motora onda pun gas i ne šaltati skroz do 5800 ili čak do cijelih 6000 rpm, dok  se obrtaji penju donesite odluku šta dalje 1. zadržati se u visokim obrtajima dok se ne izvučete ili 2.prešaltati u veću brzinu ...

P.S. mislio sam na motor 1.4 koji ja imam.
Sam svoj gazda - vazda.

boban66

  :help: Ma ja tad samo gledam  da ne opaučim nekog ili on mene :palica: Gas ili kočnica , ko te pita! važno je da se spaseš a tek onda se diviš samom sebi :woo-hoo:
Ko sebe osudi, služi doživotnu robiju.

Loganovac

Slažem se, ko još u toku rizičnog preticanja ima vremena da gleda u obtromer? Gas u patos i voziš po osećaju, odnosno trebalo bi da poznajete osobine svog vozila u svim mogućim situacijama pa da "osetite" kad je vreme da šaltujete u višu brzinu ili da ne šaltujete (zbog toga smatram NAVAK obuku korisnom za veliki broj vozača). E sad, ovi što troše ispod 5 L/100km i ne prelaze 3000 rpm verovatno nemaju to iskustvo, ali takođe verovatno neće ni uletati u rizična preticanja, njima se ne žuri, a i koga bi pretekli...  :kava:
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

ppejic

Naravno, zasto bi rizicno preticao? Bolje i 2h kasnije,n ego 50god ranije!

Uglavnom se vrtim na 2500rpm, tad mi je auto najtisi :)

Aleks

Vozim u opsegu 1800 do 2500 o/min, ubrzavam do 2500, ali sve to zavisi od vise faktora. Na uzbrdici normalno je da ubrzavam i do 3500, pa da li je i koliko auto opterecen, da li kreces nj zeleno u Jagodini ili Beogradu u spicu...U preticanje nikada ne krecem sa onim opsegom obrtaja u kome se ne nalazi najvisi obrtni moment. Sve u svemu mislim da nacin voznje zavisi od trenutnih uslova i da se treba osloniti na iskustvo i treba znati koliko se moze ocekivati od auta.

hemicar

Vozim do od prilike 2500rpm, rijetko kada da predjem preko te cifre, a 3000 se ne sjecam kada sam zadnji put presao.
Sto se tice stepena prenosa, pa manje vise u cetvrtu saltam kada auto dostigne brzinu nesto preko 40km/h, a u petu nesto preko 60km/h.
To je to od prilike. Rijetko kada preticem, jedino kada neko ispred mene bas gnjavi, tako da, manje-vise, laganica.

Danas sam isao za Kozaru (planina) pa snimao voznju kroz sumski put. Mozda okacim na "jutub" dok skontam kako se kaci  :ces:

Pozdrav za kolege Dacianere  :ziveli:  :cool:  :dobro:

Veterinar

Pre neki dan pozalim se Kiconixu kako je auto poceo slabije da vuce. Covek mi odmah rece kako vozim sporo i kako se najverovatnije turbina zacadzavila, pa mi je preporucio da auto malo "stisnem" na autoputu. Ja mu rekoh kako ne vozim sporo, na sta se nasmejao. Uvece smo krenuli ka gradu, ja sam vozio. Majke mi, mislio sam da ce da me istuce.  :laugh1:    Cuo sam i novu psovku :"J.... ti turbinu!" .       Pitao me lepo covek sto su u motor ugradili turbinu, ako cu da vozim na 1300 obrtaja. Uglavnom, poslusao sam svog najboljeg prijatelja, proterao auto stotinjak kilometara autoputem i ide kao nov.
J...m ti turbinu!  :friends:

DrJekyll

Meni je prosek negde oko 4000 obrtaja, jedino mi je u 5oj u gradu oko 2500/3000 zbog ograničenja. Umem i da ga teram do 5500, ali to je retkost. Max sam išao 6000....jednom. Ako neko zna i probao je složiće se samnom da 1.4 ide tek od 4250 obrtaja, tada kao da dobije neki kick down, tako da kada malo ludujem po gradu šaltam na 4500-4750. Kada nema gužve šaltam na 3000-3500.
Horse Power is how fast you will hit the wall but TORQUE is how far will wall move after you hit it...

Ayrton

@Veterinar :
Čekaj malo!Kažeš da si vožnjom na auto putu rešio stvar,pa koliko si ga to terao na auto putu da "rasčađaviš" turbinu?!
A zar naši motori nisu napravljeni tako da je turbina u funkciji od najnižih obrtaja a ne samo preko 2000-2500 o/min.?
Pitam iz razloga što ja baš vozim sporo,ali obrtaje ne spuštam ispod 1500 o/min.,ali kad izađem na auto put 2200-2700 o/min.
Znaćeš ko si ako vodu nosiš!

Keka

Citat: DrJekyll poslato 09.06.2011. - 05:04
Meni je prosek negde oko 4000 obrtaja, jedino mi je u 5oj u gradu oko 2500/3000 zbog ograničenja.

2500 rpm u 5oj je oko 90 km/h, a 3000 rpm u 5oj je oko 110 km/h.

O kakvom ograničenju u gradu pričaš?  :fiju:
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


DrJekyll

Horse Power is how fast you will hit the wall but TORQUE is how far will wall move after you hit it...

Veterinar

Citat: Ayrton poslato 09.06.2011. - 08:39
@Veterinar :
Čekaj malo!Kažeš da si vožnjom na auto putu rešio stvar,pa koliko si ga to terao na auto putu da "rasčađaviš" turbinu?!

Svaka izmena brzine na 3000-3300 obrtaja. Auto je nakon toga poceo osetno bolje da ide. Dugo nisam isao autoputem, mahom sam u gradu ili na lokalnim drumovima, tako da je ovo imalo smisla. Inace vozim na autoputu na 3000 o/min, samo sto sam sada imao i "sportskije" startove. 

zac

  Treba auto po nekad izduvati , ne samo turbina vec se "zagarave" i ventili (sedista) , celo klipa , izduvni kanali . Moj auto uglavnom vozim po gradu i retko prelazim 3000 obr. zbog ogranicenja , kad izadjem na auto put (ali retko) tad ga "izduvam" na 4500-5000 obr.

Raja

Koliko dugo (što vremenski što kilometarski)?

mrsp

Po mom mišljenju sve što je preterano ne valja.treba da osluškujete svoj auto pa tako i da ga vozite i svremena na vreme nije loše poslušati zak-ov savete ali ne preterivati opet  :to: