Lož ulje & Dizel D2 vs. Euro dizel 5 ?!

prethodna tema - sledeća tema

krle


Black

Citat: kiconix poslato 27.03.2012. - 20:29
Imajuci u vidu iskustvo Veterinara, ne bih ja u dci sipao nista osim eurodizela i to jos sa aditivima.
Prvi kod koga sam video da vozi na lozu je upravo 2,2 dCi, bilo je u martu 2010.g. u pitanju je nas kolega koji prelazi 40-50kkm...naravno da ne opravdavam takav potez ali pogledaj primer koji si naveo, redovna briga, mazenje i pazenje, odrzavanje i zvekne ti na 150k. Nazalost, nije ti garancija ni na proverenim i renomiranim pumpama da si sipao dobar ED! :bonk:
Kaniš li pobijediti, ne smiješ izgubiti!

nenaddj

zadnji put kad sam imao auto sa dizel motorom, a to je prije jedno 6/7 g., izbor dizel goriva se svodio na loz ulje i d2 (ako se dobro sjecam)
od prije par sedmica vozim dizel 1,5 dci (euro 5) i pomalo sam zbunjen izborom dizel goriva, razlicite pumpe razlicite ponude (d2, euro3, euro4, euro5, biodizel itd.). kontam da se razlika uglavnom odnosi na kolicinu co2 u izduvnim gasovima. e sad interesuje me da li iko ima iskustva sa 1,5 dci motorima i da li je mozda neki od dizela u ponudi ekonomicniji u smislu potrosnje?

Veterinar

Iskoristi search opciju. Bio je i evrodizel u ponudi pre 6-7 godina, ali vecini nije bio interesantan. Sada to nije opcija, nego obaveza, jer si kupio 1.5 dci. Dizne su u toj meri osetljive na necistoce, a verujem da visok udeo sumpora i pored podmazujuce uloge nikako ne odgovara tom motoru (diznama, katalizatoru... cemu god).  Postoje mozda u ponudi dizelasi koji na papiru trose manje (Corsa 1.3 npr.), ali nisu u cenovnom rangu sa Dacijinim dizelasima. Dacija jedina nudi dizelasa ispod 10000 evra, sa motorom koji je svakako skromnijih karakteristika od tvog. Napravio si dobar izbor u pogledu kombinovanja Dustera sa motorom, napravi takav izbor i u pogledu kombinovanja motora sa gorivom. I pored toga sto cujem da su neki hrabri i sipaju loz ulje u dci, nikako tako nesto ne treba ciniti. Prvi 1.5 je imao 55ks, u mom loganu 65, pa 68, u drugim modelima 82, pa 105, a sada i 110 ks. Iz motora koji je u Dusteru je verovatno izvucen maksimum, do pre nekoliko godina ni tuning kuce nisu bile u stanju toliko da ga "nasviraju". U njega ide evrodizel, najcistiji koji mozes pronaci. Uzivaj u voznji.  :wave:

Loganovac

Moram da prokomentarišem da je dCi od 110KS veoma različit po konstrukciji od ovih od 65 do 86KS, počevši od stepena kompresije pa sve do turbine sa varijabilnom geometrijom. Jedino je kubikaža ista.  :ne:
Okolnost - kipuća voda, koja krompir omekša ali u kojoj jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

Loganovac

Pa posle mi džezirajte nešto o gasu...
Okolnost - kipuća voda, koja krompir omekša ali u kojoj jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

Veterinar

@Black
To sve stoji, ali bih sam sebi jako zamerao da sam sipao loz ulje, pa da se desilo ovo. Iskreno, ima smisla i to. Na 50000 km se ustedi toliko na gorivu da moze covek da si priusti reparaciju dizni, ali zbog problema sa distribucijom delova na nasem trzistu to moze biti neocekivano komplikovano. Ne znam koliko se garezi nakuplja na lopaticama turbine, a nisam siguran ni u pravu dugovecnost motora u koji se sipa neodgovarajuce gorivo. Stupidno je izdvojiti velike novce za kupovinu mocnog ili fancy automobila, a zatim ga tako tretirati.

ivan-bgd


Veterinar

Upravo. Fini tuning motora, puno sati na radnim stolovima, sve filigranski..., a onda u njega nas covek saspe gorivo od kojega ni golfu 2 nije uvek dobro. Moj brat je u 1.5 Saxo sipao D2 (moze da koristi to gorivo, motor stare konstrukcije je u pitanju) koji se toliko zacadjavio da je poceo da stuca, nije hteo da predje 110 km/h... Nakon turiranja izbacio je pet kilograma uglja iz auspuha i šest dimnih zavesa. Od tada se u njega toči eurodizel i motor se ponaša bolje. Imamo trenutno dve teme u kojima slično pišem, ali poučen sam neprijatnim iskustvom vezanim za prljav evrodizel na našim pumpama. Mogu da mislim čega sve ima u "starijim" dizel gorivima.

Vihor

nemogu da zaboravim jedan slucaj, kad je covek kupio nekog mercedesa, neki dzip, pa kad je dosla zimska sezona kod vulkanizera isao da mu reze gume, nemogu to da razumem, ako je neko propisao euro dizel, neka bude tako, ne preporucujem nista drugo.
Vozio sam golfa II i III , u dvojku je leti sipan d2 a zimi euro, dok sa trojkom sam vodio racuna, par puta sam sipao D2 ali bio je to visok datum pa nije bilo drugog resenja, u svakom slucaju, ne sipati sve i svasta.
Sve što radi na struju ima beli dim u sebi. Kada taj beli dim jednom izađe, to više nikada neće ponovo da radi.

speedo

Samo najbolji dizel (čitaj najskuplji) i na provjerenim pumpama...euro 5.

nenaddj

#26
 :to: pa da - nije samo co2, kako sam pricao sa nekim drugarima nedavno, sam prirucnik koji je dosao uz auto ne kaze nista, u servisu su nakon upita preporucili euro 5
sada vidim da je tema raspravljana i na drugim postovim i shvatam da je cistoca goriva veoma bitna - vjerujem kod nas u BiH gorivo moze biti samo isto ili cak gore nego u Srbji, siguran sam, da mnogi iako stoji euro 5 sipaju d2 -
nekako iskustvo mi govori da sto je gorivo bolje cistije to i auto manje trosi - obicno ono bolje je malo skuplje sto opet kad se preracuna ispadne i jeftinije - na proslom autu razlika u potrosnji varirala je cak i do litar bezolovnog na 100 km
no sa dusterom do sad sam presao vrlo malo da bih mogao izvesti bilo kakv zakljucak - mislim da  znam sta mi je ciniti u svakom slucaju cim predjem vise znacu vise i podjeliti iskustva
u svakom slucaju hvala na info!

Ayrton

@Nenaddj:Sipaj euro 5 na "Bobar" pumpama,nećeš pogrešiti.Skuplji je 2 feninga,što i nije neka razlika,a trebalo bi da je bolji.Ja tako radim već skoro dve godine. :dobro:
Znaćeš ko si ako vodu nosiš!

Black

Citat: Veterinar poslato 29.03.2012. - 21:10
@Black
To sve stoji, ali bih sam sebi jako zamerao da sam sipao loz ulje, pa da se desilo ovo. Iskreno, ima smisla i to. Na 50000 km se ustedi toliko na gorivu da moze covek da si priusti reparaciju dizni, ali zbog problema sa distribucijom delova na nasem trzistu to moze biti neocekivano komplikovano. Ne znam koliko se garezi nakuplja na lopaticama turbine, a nisam siguran ni u pravu dugovecnost motora u koji se sipa neodgovarajuce gorivo. Stupidno je izdvojiti velike novce za kupovinu mocnog ili fancy automobila, a zatim ga tako tretirati.
Slazem se sa tvojim misljenjem 100%, na jednoj novobeogradskoj pumpi cesto imam priliku da gledam kako se sipa lozak u A6 3.0, E klasu, Kajena i mnoge druge slicne i  sta sad mi da komentarisemo dalje.... :ne:
Kaniš li pobijediti, ne smiješ izgubiti!

Ayrton

Pa postoji priča da je to "lož ulje" ustvari euro dizel,ali bez poreza,pa je zato toliko niža cena i različita boja goriva (nekako crvenkast,a smrdi kao euro dizel). :ne:
Znaćeš ko si ako vodu nosiš!