Podešavanje (štelovanje) zazora ventila na motoru

prethodna tema - sledeća tema

blagojevic

Kako znas kada je klip u gornjoj mrtvoj tacki?

szs

Ne može na svakom motoru. Neki imaju tzv ventiliranje tj nije im potpuno zatvoren izduvni ili se tek skroz zatvara na baš na 00. To postoji da bi napravio bolje inicijalno potsisavanje a time i bolje ventiliranje (izbacivanje sagorelih gasova)
Dakle...Niije svaka gornja mrtva tačka sigurna za štelovanje. Sigurnije je ako ne znaš redosled da gledaš usisni ventil kad otvara (onaj bliži tebi tj nosu) . To jje usisavanje a onda ideš do donje mrtve pa nastaviš do gornje gde je paljenje. A za to ti treba štap u cilindru....
Što mu dodje isto ali malo drugačije opisano.
Cilj je da oba brega budu SIGURNO što dalje od klackalice
Onako kako je opisano na strani 1 nema greške i ne treba dodatni alat  :ne:
Za 40 god vožnje: VW 1300,Zastava 750,Lada 1600,Fiat 650P,Trabant 601K, Trabant 601L,Fiat 650P,Audi 80 1.6D,Yugo 1.0,Mercedes 190D,Yugo 1.1,Corsa 1.7D,S Oktavia 1,9D,F Punto 1.3mjt, D Sandero 1.4,T Avanza 1.3,T Agya 1.0,D Sandero 1.5D, T Aygo X-Play, T Yaris 1.5 Stella

vukstefanovic

Eto brzog odgovora :) kod mene u Zr KPM Automobili odrzavaju Dacije pa cu se obratiti da provere ventile. Ne bi bilo lose ako ima jos clanova iz Zr da preporuce dobrog majstora koj bi privatno odradio posao.

nik


blagojevic

Da podgrejem malo temu... Danas sam se cuo sa Martinom iz Jakova vezano za totalno levu temu i zapricali smo se za stelovanje ventila, s obzirom da ovih dana treba da ih stelujem. Pitao me je na koje mere ih stelujem i kad sam mu rekao 0.15/0.30 rece mi covek da je pogresno... Kaze, treba stelovati na 0.20 i usisne i izduvne. Totalno sam se zbunio sad... :huh:

Loganovac

Predlažem da Zoran kad naiđe u ove krajeve svrati do Jakova pa da se njih dvojica dogovore.
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

slavko_bgd

Za motor K7M 1.6 8V:

Usisni ventili 0.10 - 0.15mm, bez obzira novi ili stari.
Izduvni ventili 0.25 - 0.30 mm bez zamene, ako su novi zatežu se za 0.05mm na 0.20 -0.25mm.
U praksi, koriste se merni listići manje vrednosti koji prolaze kroz zazor sa laganim otporom.

Moguće dve metode podešavanja: "vaga" ili "izduvni potpuno otvoren", nema razlike.
Provera i podešavanje "na hladno".

blagojevic

Slavko, pretpostavljam da isto vazi i za motor 1.4?

slavko_bgd

Moguće da jeste ali nemam 100% proverenu informaciju za 1.4. Ovo što sam napisao je iz neke prastare sveske vezano za održavanje motora sa ugrađenim plinom.

blagojevic

Podeseni ventili na 0.1/0.25, po Slavkovoj preporuci da listici lagano prolaze. Obrisana greska "Funkcionalni kvar katalizatora" i ugasen Check engine. Kalibrisane gasne dizne.

nik

Topik o stelovanju ventila kod majstora premesten u adekvatan podforum
http://www.daciaforum.in.rs/index.php?topic=708.msg227096#msg227096

Ovde samo ako je DIY.

Zoran

Štelovanje ventila (0.10 i 0,25).Posljednji put štelovani prije stotinjak hiljada km. Samo 3 komada su povećala zazora za 0,05mm . Skoro nikakvu razliku u vožnji nisam primijetio.
Posao odrađen u vlastitoj režiji.
Sam svoj gazda - vazda.

Veterinar

Citao sam nesto, pa otvorio sledecu stranicu:
https://motoranimal.com/renault-1-0-tce-h4dt-engine-problems-durability/

Pored ostalog, pise ovo:"change the chain kit along with the phaser at about 75,000 miles or 120,000 kilometers;
adjust the valves once every 60,000 kilometers or 40,000 miles;"

Da li neko zna ili vidi razlog da se steluju ventili na 1.0 tce motoru (ako sam dobro razumeo)? Svako moz' da piše svašta, ali ko pita ne sk*ta.

dekiv68

#163
Koliko vidim sklop lanca treba da se menja na 120.000km.
Dok za motor 0.9 TCe (H4Bt) preporučuje zamenu na 150.000km  :conf:
https://motoranimal.com/renault-0-9-tce-engine-problems-and-durability/
Čudi me otkud štelovanje ventila na 1.0 TCe (H4Dt) :conf:
Sad videh da je napisano there are no hydraulic lifters, so the valves will need to be adjusted from time to time

slavko_bgd

Ne verujte svemu što raznorazni pišu po internetu. 

H4B i H4D motori imaju kalibrisane šoljice, pritiskače ventila. "Šteluje" se tako što se skida bregasta i menjaju šoljice. A šoljice su na svim površinama obrađene DLC tehnologijom, tako da mislim da će neko pre promeniti motor nego šoljice. 

Lanac razvoda: da, ukoliko imate viška novca i nemate pametnija posla, svoj novac svakih 120-150(160) hiljada kilometara možete ostaviti mehaničaru i prodavcu delova. A kad već menjate lanac obavezno zamenite i varijabilu ( varijabile H4D) bregastih vratila, španer, klizače, semeringe itd. Slušanjem ovih saveta sigurno pomažete mehaničarima i prodavcima delova a da bi ste pomogli sebi preporučujem da uzimate velike količine kalcijuma. Kažu da tako rogovi lakše probiju i manje boli...

Kad dođe vreme za zamenu lanca razvoda vi ćete prvi znati, verujte mi na reč.