Chip tuning?

prethodna tema - sledeća tema

Keka

#225
To sve stoji, ali kad ga npr. u 2. razvuces do 6500 rpm, do ~5500 vuce i onda se oseti da posustaje, bas kao sto izgleda i fabricki grafikon snage i momenta.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


ppejic

#226
to samo na dinamometru da se proveri uporedi

Keka

Imas dyno? Nemas?

Onda samo subjektivni osecaj, kao sto sam i pitao.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


ppejic

Objektivno, ne vozim preko 4000 rpm, pa onda ne mogu dati subjektivni sud.

Koja je svrha voznje u opsegu broja obrtaja >6000 rpm  :fiju: ?

Keka

Zasto su onda pomerali blokadu?  :fiju:
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


hobbista

Svrha je da bi, prilikom prebacivanja u sledeću brzinu, bio na što povoljnijim obtajima (gledajući snagu i moment)
Postao sam Kalif umesto Kalifa  :D

Keka

Za to nije bilo potrebe, zato sto gledajuci prenosne odnose u menjacu, treba saltati mnogo pre, cak i pre stare blokade, da bi u sledecoj brzini obrtaji pali izmedju 2500 i 3000 rpm, gde je najveci moment.

Pravio sam cak i neka izracunavanja onomad ovde http://www.daciaforum.in.rs/index.php?topic=4504.msg97761#msg97761

Ni maksimalna brzina ne raste-u 4. brzini, po fabrickim podacima za menjac, na 6500 rpm je 175, sto 'ladne vode radi i u petoj na manjem broju obrtaja. Da ne pricamo da je maksimalna snaga na ~5000 rpm, posle toga naglo pada, sto rekoh iza toga nema nista.

Sa druge strane, sto Peja kaze, ko jos vozi stalno preko 4-5000 rpm?
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


DrJekyll

Ljudi ja samo znam da (nevezano za te grafikone i fabričke smicalice) kada sam išao na more sa upaljenom klimom sve ispod 4000 nije hteo da vuče i morao sam da šaltam u niže prenose, a posle 4000 auto je išao super, tako da kada sledeći put budem išao negde sa upaljenom klimom uzbrdo mislim da se neću cimati kao prošli put. A što se tiče toga ko još vozi preko 4-5000 obrtaja, paaaaa....većina ljudi koji idu na put u daleke zemlje i neće da voze 110 na sat nego 150-160 na auto putu.
Samo da dodam da mi je sada preticanje na auto putu mnogo lakše jer ne moram da ubacujem u treću i da rondam na 6000 obrtaja da bih obišao tamića, a u levoj traci svi piče 140. Pre ovoga mi je glava bila u torbi jer nisam nekad prebacivao u niže prenose kada sam preticao pa je sve bilo sporo i nebezbedno jer mi se neki audi uvek navlači na rep, sad mogu da vozim i ispred audija (bar neko vreme :woo-hoo: )
Horse Power is how fast you will hit the wall but TORQUE is how far will wall move after you hit it...

Daniel

Ovih dana vozim malo vise. Kombinovano grad-otvoreni put.
Prosek pao na 7.1l
The good thing about being a pessimist is that you are always either proven right or pleasantly surprised.

Daniel

I tako ja nastavljam da se vozikam.....i prosek je 6.9l.
Jos malo pa da stignem i Zorana  :friends:
The good thing about being a pessimist is that you are always either proven right or pleasantly surprised.

DrJekyll

Danas vozio u 3.oj na oko 6000 obrtaja, jeste malo je sporije ubrzavanje posle 5000-5200 obrtaja, ali ne usporava već manje vuče nego što je to do 5k. U svakom slučaju pri promeni brzine u sledeći prenos, broj obrtaja je bio znatno viši i nekako sam brže dolazio do menjanja brzina. Opet to ništa ne znači, ali barem sad auto neće cimati na onoj staroj blokadi nego će sad da se oseti samo mali gubitak snage i to je znak za menjanje brzine....ranije me upozori tako što me iscima ko ludaka napred nazad (istrokira).
Svejedno mislim da je to pomeranje blokade čisto "racing" forma, kako ne bi dolazilo do trokiranja, a kad obrtaji dođu do one stare blokade svejedno treba promeniti brzinu (ako se trkate, ili žurite...naravno).
Horse Power is how fast you will hit the wall but TORQUE is how far will wall move after you hit it...

zac

Pitam se da li je blokada mozda iskljucenja remapiranjem???  :ces:

Keka

Pomerena na 6500 rpm.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


nikola034

Da li neko zna zasto pomeraju blokadu tako daleko cak do 6500? Na svim nasim i stranim internet sajtovima za chip-ovanje automobila pise da se naprimer vezano za sandera 1.4mpi ako je blokada bila na 75/6000(KS/rpm)  posle chip-a je 83/6100 (KS/rpm)...

Keka

#239
Uobicajeno je da se karakteristike motora navode na sledeci nacin:

Snaga XXX kW (KS) pri YYYY rpm
Obrtni moment ZZZ Nm pri CCCC rpm.

Za K7J i K7M motore maksimalna snaga je na 5000-5500 rpm (zavisi od verzije) a maksimalni obrtni moment je na 3000 rpm.  Blokada je na 6000 rpm.

Kad proucis krivulje snage i obrtnog momenta (bilo po forumu) sve ce ti biti jasno.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!