Performanse motora 1.6 MPI vs 1.5 DCI

prethodna tema - sledeća tema

brankovs


dragan.pv

iscitah celu temu. pa reko da dodam neka iskustva u poredjenju dva klija ( dakle ne dacije ali slicna vozila )...
radi se o verzijama klia 2 1.4 16v 98ks vs 1.5dci 65ks... ( moj je benzinac a drugarov je dizel )...
dci je van i za divno cudo je laksi od benzinca za stotinak kg ( u benzinca je ugradje i plin koji je dodao jos preko 50 zdravih kilograma, pri testu je vozen na benzinu )...
utisci su sledeci ( vezano za same performanse ) - c/p sa drugog foruma -
"u voznji - pa, meni je zanimljiv menjac, tj prenosni odnosi - mozda zbog toga sto je namenjen za prevoz tereta odnosi su kraci nego sto bih ja ocekivao, pa su i tako brzine na maks. snazi nize nego sto sam mislio da ce biti.
konkretno na 4000rpm u drugoj ide oko 75-80kmh, u trecoj izmedju 96 i 100kmh.
kod benzinca 1.4 16v su te brzine na maks snazi na 6000rpm u 2. 85kmh a u trecoj 120kmh.

na papiru je razlika u snazi prilicna.
sto se tice momenta on je na strani dizela 160nm vs 127nm.
sama matematika kaze da su kod dizela prenosi duzi 20-25 posto ( mislim da je menjac kod ovog van-a kraci nego kod putnickog, to bi trebalo proveriti ), tako da je momenat na tockovima slican...
ovde je bilo zanimljivo da je benzinac bio tezi oko 100kg, tako da je i sam odnos kg/ks blizi nego sto bi se reklo na prvi pogled ( 40 posto razlike ).
sto se tice elasticnosti pri povlacenju sa 40 u 2. benzinac je u maloj prednosti zbog toga sto je vec u visim obrtajima, u 3. su sekund-dve jednaki posle dizel malo pobegne jer je u polju najveceg momenta, tacno se oseti kad turbina pocne najjace da puni ( na 50kmh je na oko 2000rpm bas gde je momenat najveci, dok benzincu do mesta najveceg momenta treba 75kmh u trecoj ).
pri startu sa lera se oseti koliko treba da benzinac udje u obrtaje dok turbina kod dizela pocne mnogo ranije da puni.
pri startu iz mesta pri jakom gasu benzinac odmakne brzo i tu se najbolje vidi razlika izmedju same prirode jednog i drugog motora...
benzinac izvlaci dosta vece maks brzine na maks obrtajima, dizel nema sance da dohvati 130kmh u trecoj recimo ( po proracunu, naravno da ga nismo vozili toliko... :D

sam utisak u voznji je da je i taj najslabiji dci prilicno lako voziti, jednako kao mnogo jaci benzinac. benzinac sa snagom motora u toj klasi zaista ne bi po dinamici voznje imao sta da trazi tu, a i sa ubrzanjima bi se dobro pomucio...
ugodjaj je naravno bolji u voznji benzinca, najvise zbog zvuka, ali je ugodjaj posle na pumpi debelo na strani dizela, verujem da je u onakvoj voznji benzinac potrosio bar 50 posto vise...

sve u svemu sudar dva sveta u svakom obliku...
fin je ovaj dci, a potrosnja je stvarno za respect..."

kad se jos pogleda tabela postavljena ranije u temi ( svaka cast na radu  :to: ), sve je jasno...
i naravno da benzinca treba vrteti u prilikama kad se iz njega zeli izvuci sve sto se moze, ako nema turbinu naravno...16v motori bez problema podnose preko 6000rpm...

hobbista

Citat: dragan.pv poslato 09.02.2012. - 00:45
dci je van i za divno cudo je laksi od benzinca za stotinak kg
Zato je i laksi na papiru. Van je varijanta bez sadnjih sedista i sa osakacenim tapacirunzima, bez unutrasnje izolacije pozadi... Mada, 100kg je lepa razlika  :ne:
Postao sam Kalif umesto Kalifa  :D

saša61beograd

Moj brat vozi Klia sa Dci motorom,65ks,takođe bivši van.Naravno, oduševljen od prvog dana,to mu je prvi dizel u životu.Misli da sam budala što nisam kupio Dci-a.Glavno mu je da auto prosto leti a da ne mora da ga "forsira".Burazeru,turbina ti radi na 800 stepeni,okreće se 100.000 o/min,ubrizgavanje ti je na pritisku od 1500 bara,kompresija ti je 25 bara... Prema tome, sve to je itekako "forsirano" samo ne zvuči dramatično kao kad benzinca zavrtiš na 6000 o/min.

dragan.pv

pa dobro, zavisi sve kako je konstruisan koji motor...dizel motor ima neke osobine zbog kojih je opterecen na nekim tackama, a benzinac na drugim...ako se dobro konstruisu odredjeni sklopovi u motoru onda nema problema sa njihovom pouzdanoscu, a proizvodjaci uglavnom imaju prilicnu rezervu tolerancije za odredjene kriticne delove...
a sta bi rekao recimo za jedan kriterijum po kojem je benzinac mnogo optereceniji - srednja brzina klipa - kod visokoperformantnih motora je izmedju 20 i 25m/s...kod f1 motora je 23-24, a isto tolika je recimo i kod klija 3 rs ( ko bi rekao,zar ne? ), kao i kod nekih verzija bmw-ovih m motora, hondinih vrtilica, i kod nekih motocikala...
ali opet, ako se sve dobro napravi motor radi dobro i traje...
ovo je sad malo otislo van 1.6b vs 1.5dci, ako treba neka moderatori reaguju, iskreno nisam trazio ali mislim da nema takva tema, mozda da se otvori, na temu kriterijuma i pouzdanosti motora...
uglavnom, recept za odgovor na lakocu voznje tj elasticnost za benzince je ili ugradnja turbine koja ce povecati moment na nizim obrtajima od prirodno aspiriranog motora, ili pravljenje visokoturaznog motora sa kratkim prenosnim odnosima...

Lazar@

hm...sad kad sam gledao spceifikacije tj sta dodje od opreme vidim da je naftarica 1.5 od 90konja brza od benzinca 1.6  :lux: :lol1: Mislim brza na papiru  :zloca:

Loganovac

Benzinac 1.6 = 183 km/h.   :zloca:

Budi ubuduće precizniji, čitao si specifikacije za Stepway, motor 1.6 8v 85KS vs. 1.5 dCi 90KS.
Ovo što sam napisao gore važi za pravi auto, Logan 1.6 16v.
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

Boka

A koliko je na papiru max brzina za 1.6 8v ?

Loganovac

Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

Keka

Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


kiconix


Lazar@

prije mozda 2-3 nedelje kad sam isao u Srbiju bas je hitno nesto bilo izadjem na autoput i zgazim je skoro do kraja...Po cajgeru pise da idem 170kmh,a na fon imam gps al nisam bas puno gledao u njega mislim da je pisalo da idem oko 155kmh imam negdje sliku na komp...Prosjcna brzina autoputem mi je bilo 138kmh....Mogao sam jos da je stisnem al mi greota bilo posto se motor bas cuje pri velikim brzinama,a i ovako sam odma smanjio na 140,samo sam htio da vidim koliko moze...I kad sam stigao tamo izadjem iz auta motor prede jedva se cuje a ne kad je upalim kad je ladno pa zvuci ko golf 1 dizel sa slabim auspuhom  :lol1:

Jel neko ko ima dizel primijetio da se auto dosta umiri tj tandrkanje se smanji kad se poklopac motora(plastika) pridrzi rukom?Mada vidim na ovaj novi dci su stavili i novu plastiku na motor  :zloca:

Veterinar

#87
Poklopac motora i plasticno crevo koje ide ka filteru vazduha stvaraju veliku buku u motornom prostoru.

Nerado priznajem da mi se 1.6 redovno gasi kada ne dodam dovoljan gas, ali dodacu i da sam u nekoliko navrata pomislio da se motor ugasio kada je pri sporoj voznji bila blago pojacana muzika.
Imam utisak da 1.6 ubrzava mnogo losije nego sto papir govori (zima je, pa nema izvlacenja na klimu i sl.). Trebace mi vremena da se naviknem na cinjenicu da moram da presaltam kada je potrebno odjednom ubrzati.  Opet, moram da dodam da je 1.6 uzbrdo isao neverovatno lepo sa 5 putnika i punim prtljaznikom i pored toga sto je bio u cetvrtom stepenu prenosa na prilicnoj uzbrdici, pri brzini od samo 50 km/h. Cini mi se da bih kod dci-ja ranije prebacio u trecu brzinu i da bi motor "brujao" jako, sto ovde nije bio slucaj (ne govorim o tome da je dizel glasniji, nego o subjektivnom osecaju kada bi trebalo prebaciti u nizu brzinu bez gledanja u obrtomer).   :ne:

Dachaa

Ja stvarno volim moju naftaricu  :) Onako lepa voznja do 2.500rpm,posle se motor glasnije cuje narocito na autoputu oko 3-3.500rpm,kada uzmem da vozim caletov auto koji je benzinac 1.8 150ks,mora stvarno da se potera u vece obrtaje da bi dobro iso a stvarno ne volim kada ga teram do 6.000rpm nekako mi je zao..Dok Logan dci pristojno povuce bez teranja u te velike obrtaje koje ne volim  :ne:  Kad bih vise vozio benzinca mozda bih se navikao na te vece obrtaje i kasnije saltanje..
Dacia Logan 1.5 dCi - (2005-2013) :(

staracstol