Ulje u motoru i interval zamene

prethodna tema - sledeća tema

MitarMrgulic

Ako je i ova gradacija ok, neka sipaju... ovlašteni su servis, valjda znaju šta rade :)

Keka

Kratko i jasno, ako NEMA DPF, onda je bilo koje 5w40 OK.

Ako IMA DPF, mora 5w30 low saps.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


saša61beograd

G Energy ulja polako nestaju sa našeg tržišta.Na pumpama ih je sve manje,a juče na NIS pumpi na auto putu kod Sava centra nema nijedne kantice.Ko je probao,probao je,ostaje Nisotec.A Gasprom ima lepu kolekciju svojih ulja,Made in Rusija,ali toga nema kod nas.
Kako idu ova ulja na drugim tržištima,to ne znam.Sve mi izgleda da su sankcije i ruska megalomanija na prezasićenom tržištu učinili svoje.

Andrix

pf..a taman sam se nameracio na njega, za sledecu turu
Nisam toliko bogat da bih kupovao jeftine stvari

Aleks

Potražite na Gaspromovim pumpama,  G Energy je njihov brend.

mali.alen

Sandero nakon prijeđenih 12000 km dobio friško ulje i filter (ulje Elf nf 900 5w40)

Andrix

jes, ako ga bude za jedno god dana
Nisam toliko bogat da bih kupovao jeftine stvari

saša61beograd

Kruševački FAM ima novi sajt i baš mi je ok.Ima i savetnik/selektor za ulja,dok je to sa sajta Nisoteca nestalo (a bilo je,koliko se sećam).I imaju nekoliko aktuelnih,zvaničnih odobranja,što je zaista za pohvalu.
Zanimljivo je da je taj FAM na putu da ga privatizuje američko-holandski Valvoline.Mislim da je to velika i dobra stvar,ne znam  zašto je to prošlo nezapaženo.Samo pretpostavljam kome to ne bi odgovaralo,ali da ne baksuziram i da ne mešam politiku sa uljima.

Loganovac

Citat: Loganovac poslato 13.01.2018. - 10:51
Nisotec autoline sint 5W40, staro tek godinu dana kupljeno 5 x 1 litar na NIS pumpi u centru Požarevca, 550 din/l. Zamenjeno odma' + Purflux filter. Prvih utisaka nema. Biće.

Došlo vreme za zamenu, po vremenskom intervalu (godinu dana) a ne po kilometraži (oko 8.000km).
Obećao sam utiske: u početku sve isto kao sa ELF uljem, motor se kao iuvek sa novim uljem utišao i izgubio onaj čudan prizvuk na oko 2000 obrtaja, vremenom (isto kao sa ELF-om) počeo ponovo da se pojavljuje. Međutim, posle nekoliko hiljada pređenih kilometara, nekako neprimetno je nestao i dan-danas se uopšte ne pojavljuje. Motor radi normalno, bez ikakvih čudnih zvukova posle 8.000 kilometara uglavnom gradske vožnje. Dolivao sam oko pola litra da bi bio opet na maksimumu.Sipaću ponovo Nisotec.  :to:
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

Andrix

Neki kazu da je normalno da se ulje trosi u motoru zbog upijanja prljavstine iz motora, podmazivanja.... Ili trosi zbog motora ¿
Nisam toliko bogat da bih kupovao jeftine stvari

Zoran

Ulje koje podmazuje klip iznad uljne karike je potrošeno. Zato svaki motor troši ulje u nekoj mjeri (0.1 - 0.3  % od potrošenog goriva je normalna potrošnja ).
Sam svoj gazda - vazda.

slavko_bgd

Svaki motor troši ulje. Jedan od mnogo razloga je isparavanje i to je nortmalna stvar. Isparenja se dovode u motor na sagorevanje kroz sistem za ventilaciju motora. Svaki proizvođač vozila deklariše najveću dozvoljenu potrošnju ulja uzimajući u obzir najgore moguće eksploatacione uslove potpuno ispravnog motora.

Keka

#987
Vrlo kompleksna tema sa puno prostora za diskusiju.

Npr Logan 1.6 8v mi za 220.000 km koliko je bio kod mene nikad nije potrosio ni kap ulja. Odnosno nije na meracu bilo vidljivo opadanje nivoa ulja.

OvaJ 1.2 TSI trosi okvirno 0,5-0,7 l ulja na 15000 km.

Mnogi proizvodjaci su imali teske faulove sa potrosnjom ulja, npr Renault sa potpritiskom u cutoff rezimu, VW sa malim rupama na uljnim karikama kod prve generacije TSI motora koji su, kad se zapuse, vukli i litar na 1000 km.

Proizvodjacka deklaracija potrosnje ulja je veliki nonsens, pomenuti VW kaze da je normalno do 1 litre na 1000 km.  :ha:

Nije ni isto da li ulje prolazi pored karika, gumica ventila ili na turbini, da li je benzinac ili dizel, itd itd
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


Lazar@

Kod mene isto, da kucnem u drvo kap ulja ne trosi...
I posle 10k stoji na max...Ovaj put produzih, mijenjacu ulje na 12k  da bih zaokruzio na tacno 120k  :D

Dci isto sa svjezim uljem radi bas tiho, ali posle odredjenog vremena se javlja onaj zvuk "cekicanja", ili dizni/ventila na oko 2000 obtaja pri blagom gasu...Mada je tako iz fabrike pa do sad...


Cuo sam raznih horor prica doduse...Vlasnici odredjenih verzija 2.0tdi motora muku muce sa potrosnjom ulja...Bukvalno 1-1.2l i nece da priznaju garanciju, kazu da je to normalno  :ljut:

Zoran

Ulje je dobro skupo i potrošnja ulja je značajan financijski trošak (1l ~ 20 ćevapa )
Sam svoj gazda - vazda.