Ulje u motoru i interval zamene

prethodna tema - sledeća tema

saša61beograd

#960
Najjednostavnije je da Mitar izgugla kod nekoliko proizvođača ulja šta preporučuju za to godište i taj motor.Ako preporučuju ulja "C"ulja ili RN0720 onda ima DPF.Ako se zahteva RN0710,onda nema DPF.Tu će se videti i koja ja gradacija preporučena;mislim da bez DPF-a mogu i 5w40 i 5w30.Ako potrebna norma RN0720,onda je samo 5W30.

Aleks

#961



Ukoliko imaš ove dve nalepnice koje se nalaze na vozačevim vratima i motornom prostoru onda taj Megan ima DPF, a s obzirom da je euro 5 trebalo bi da ga ima.
Najsigurnije je da ti urade proveru u ovlašćenom servisu po broju šasije.

MitarMrgulic

Nemam DPF filter, siguran sam, jer sam to pitao prilikom kupovine, ovaj Megan (1,5 63 kW) je bio jedini ostalo na lageru za vrijeme akcije "Generation", proizveden je 2011. negdje u jesen, kupljen je oko 07.05. a izveo sam ga na cestu 09.05.2012. godine.

Također, nemam ni ovih naljepnica na vratima niti na motornom prostoru.

cika mili

Мitre, tvoj Megan je Generation?

slavko_bgd

Citat: bugi poslato 30.12.2018. - 13:39
Tesko da nemas dpf, mislim da svi imaju od 2008 god na ovamo

Nemaju svi, razlikuju se prema tržištima za koja su namenjeni. Bliže rečeno, ne moraju imati neki sistem koji tržište za koje su namenjeni u trenutku isporuke vozila ne zahteva. To je kompikovana i jako opsežna tema pa ne bih o tome ovde...

Turbo

Covek je kupio nov auto 2011 sto znaci da ima knjizicu
koju je dobio uz auto u kojoj sigurno pise koje gradacije moze da koristi.

MitarMrgulic

Jeste, Generation je.

Nekad davno dobih od jednog SA forumaša, na osnovu broja šasije, ovaj plan održavanja, mislim da je navedena i specifikacija ulja na dnu.

Za gradaciju sam pitao je li ok, jer je ulje 5w 30, neznatno skuplje a puno bolje, pa bih tražio da mi sipaju na servisu, pa da doplatim tih 10-ak eura, naročito za ove zimske mjesece, jer se auto vozi na relaciji, posao, kuća, vrtić, sve < 4 km.






Aleks

Kad smo već odlutali od teme,  još jedna informacija pa da se vratimo na Daciju.  Ulje 5w30 koje bi išlo u dci sa DPF nije baš neznatno skuplje.  Skuplje je skoro duplo,  npr.  Elf FullTech.

MitarMrgulic

Samo pitam, je li bolje ostaviti ovako, ili tražiti da sipaju 5w 30, pa doplatiti neki simboličan iznos, ne želim ni ja u off topic više...

Aleksandar

#969
Samo da dodam: i moj Megane je Generation, turski rodjak, 1.5dci, taj motor nema dpf, Euro 4 standard. Motrio 5W40 moze u njega..

MitarMrgulic

Kod mene je Euro 5, ima i plavu naljepnicu sa tehničkog pregleda i registracije Ekološka norma Euro 5  (uslikat cu sutra pa postaviti)

Znam da su raniji Generation euro 4 norma (cca 2010 i stariji) vidio sam ih nekoliko (kod nas u BiH oni nose zelenu naljepnicu Euro 4)

Ali da ne idemo u off topic, isplati li se doplatiti i sipati 5w 30?

Zoran

5w30 imaš na Gazprom nije skupo a ispunjava C normu.
Sam svoj gazda - vazda.

MitarMrgulic

Hvala puno druže Zoki...

Megana još održavam na ovlaštenom servisu, jer je u dobrom stanju i prešao cca 90 000 km, pa sam "osudjen" na njihov izbor ulja i ponudu.

Pitam samo je li se isplati doplatiti neku skromnu cifru i tražiti 5w 30, ili da ostavim kao što je sada, jer se sve uklapa po knjigama.

Pitam zato jer sam prije 7 godina, imao Seat Toledo 1,9 tdi, koji je bio od ovlaštenog distributera. Sipano neko long-life ulje, kao 0w-nešto, pa mijenjano svakih 20-25 hiljada, sve po PS i sve po knjigama.

Na autu je bilo oko 150 000 km, a turbina prozvizdala kao košava sa Avale...

Zoran

 :offtopic: turbina najlakše crkne kada se vruć motor ugasi odmah po dolasku na odredište.
Sam svoj gazda - vazda.

kiconix

Mitre, prijatelju,
Teraj to i ne misli.
Uostalom ko kaze da je 5-30 bolje od 5-40.
Tebi uopste ne pise koje ulje je sipano, samo gradacija.
Da ne idemo vise u off, ako ne mozes mirno da spavas, zameni sta ti mislis da treba i resena stvar.