Ulje u motoru i interval zamene

prethodna tema - sledeća tema

Andrix

Jedno iskustvo / subj-objektivno/. Kolega vozio Micubisi i uvek sipao Eneos ulje /japansko- preporuka za ova vozila, koje sam i od njega prvi put i cuo/. Jednom sipao neko drugo - jeftinije i kaze za par hiljada mu "popio" motor oko 2 l, i kad je opet sipao Eneos, sve ok, ne trosi ni grama...I sada sta sipati u bilo koji auto....
Nisam toliko bogat da bih kupovao jeftine stvari

Veterinar

Ne zavisi to samo od naziva ulja, nego i od gradacije i tipa motora. Kad smo kupili Saxo 1.5d jeo je Total 15w40  ulje na nekoliko servisnih intervala od max do min na mernoj sipci. Kad je izasao iz garancije presli smo na Castrol 5w40 i prakticno je prestao da trosi ulje, ali bi mozda tako bilo i sa Totalovim uljem iste gradacije.

Zoran

Nivo kvaliteta se treba obavezno ispoštovati (sitna slova ),  poslije toga viskoznost(krupna slova ) i samo teraj.
Sam svoj gazda - vazda.

kiconix


Andrix

Ja mislim da prvo treba ispostovati gradaciju za odredjen motor i starost/istrosenost motora, za novija kola da je sintetika a ostalo da je manje bitno.
Nisam toliko bogat da bih kupovao jeftine stvari

Aleks

Ja mislim da je dovoljno ispoštovati preporuku proizvođača i nema brige. 

Zoran

Upravo tako.  Preporuka proizvođača se sastoji iz dva elementa (nivoa kvaliteta i  viskoznosti ).
Sam svoj gazda - vazda.

saša61beograd

Za Dačije bez DPF-a važi RN0700 i RN07100.A za Dačije pre 2008.godine važili su (a važe i danas) ACEA A3B4,odnosno API SL,SM i SN.A gradacije koje se uklapaju u ovo su 10W40,0W40,5W40 i 5w30.Prema tome,praktično sva ulja u ovim gradacijama mogu da se sipaju u Dačije bez DPF-a.A šta sipaju u ovlašćenim servisima takođe nije neki orijentir jer sipaju svašta,čak i u garanciji.
Dakle,ispada da sve može da se sipa.To olakšava stvari jer je praktično nemoguće pogrešiti.Ali to otvara novu glavobolju jer je onda na raspolaganju 20-30 brendova,svaki u 3-4 gradacije,znači treba se odlučiti za jedno od skoro 100 mogućih rešenja na našem tržištu!!!
Ko se ograniči na ulja na kojima stoji RN0700/710 imaće manji izbor i manju nedoumicu,ali mora da se zna sledeće:ako je ovaj standard odštampan na pakovanju ulja,to ne mora da znači da je Reno izdao zvanično odobrenje,nego da ulje odgovara ovom zahtevu (po tvrdnji proizvođača ulja).
Kako izgleda Reno-odobrenje,sam dokument,možete naći na sajtu Lukoila,recimo.Odobrenje se izdaje na 5 godina (koliko se sećam) i ima potpis i pečat,kao svaki ozbiljan dokument.I sve to nema neki praktični značaj,nego je dokaz ozbiljnosti i korektnosti proizvođača ulja.
Svima koji lutaju u izboru ulja,posle svega želim puno sreće.

Zoran

Motori starog kova traže HTHS > 3,5 što neka ulja 5w30 i neka ulja 0w40 ne ispunjavaju. Zato je dobar orijentir MB 229.3 koji svako ozbiljno ulje treba imati a on uvijek ima HTHS >3.5
Sam svoj gazda - vazda.

kiconix

MB je odobrenje Mercedesa a mi pricamo o Dacia-Renault odobrenjima.
Sasa je lepo objasnio u postu i ja tu ne bih nista dodavao ni o MB ni VW i sl.

Zoran

Za naše motore ne smiju se sipati sva ulja viskoznosti 0w40, niti sva ulja viskoznosti 5w30.
Samo ona ulja koja imaju HTHS >3.5
Eto nigdje se ne spominje Mercedes ali je manje razumljivo prosječnom vozaču.
Sam svoj gazda - vazda.

kiconix

Manje je razumljivo bilo kome ko kupuje ulje.
Udjes u prodavnicu, dobar dan treba mi ulje za to i to i resis problem. Ionako se danas sve kupuje preko broja motora ili broja sasije.
Ko jos vodi polemiku sa prodavcem koji samo zna da procita sta pise na monitoru.
Lepo rekao Sasa u vezi sa Reno-Dacia grupacijom.
Sve je jasno, zasto komplikovati?

Zoran

Sa prodavcem ne vodim polemiku jer uvijek prije nego uđem u prodavnicu znam šta trebam kupiti a nepitam prodavca koje ulje da mi preporuči.
Sam svoj gazda - vazda.

kiconix


Andrix

Kao sto rece Sasa sipaj Lukoilovo i teraj :rtfm: :too:
Nisam toliko bogat da bih kupovao jeftine stvari