Ulje u motoru i interval zamene

prethodna tema - sledeća tema

saša61beograd

#1545
Citat: Zoran poslato 03.07.2024. - 18:59Saša, napiši par rečenica o uljima koja su se koristila 15 000 km.
www.oil-club.ru Tu ima gomila analiza novih i korišćenih ulja.

Zoran

Hvala Saša, baš zanimljivo za mene.
 Ali uvijek mi je u glavi jedna rečenica od našeg Doktora Steve Stalkera ( besmisleno je sintetičko ulje mijenjati prije 15 000 km).
Sam svoj gazda - vazda.

Capriolo

Izmedju dva intervala izmene ulja daleko je bitniji broj radnih sati, broj hladnih startova, opterećenje motora i još dosta toga. Fiksni servisni interval (bez razlike da li je on 10,15, 20 hiljada km), nikada ne može da uvaži stvarne uslove eksploatacije motora.
Da banalizujem, neko će 15.000 km da predje u gradu, prosečnom brzinom 20 km/h (750 radnih sati), na deonicama od po 10 km u proseku (1.500 hladnih startova), gde će u proseku do možda 2 km svake pojedinačne vožnje ili bar 1/5 puta da predje sa motorom koji nije na optimalnoj radnoj temperaturi (pa to može biti i 3.000 km od onih 15.000).
A neko će 15.000 km da predje pretežno van grada, prosečnom brzinom od 60 km/h (250 radnih sati), sa distancama izmedju dva starta od po 100 km (150 hladnih startova), pa će sa motorom koji nije optimalne radne temperature da predje možda samo 300 km od onih 15.000 km.

Veterinar

Bilo bi interesantno cuti Stalkerove stavove. Pre pet godina nam se pridruzio kada je kupio Sandero, ali se od petog posta (a svaki je bio detaljan) nije logivao. Ne znam da li pise o uljima jos

Capriolo

Pošto Honda odavno ima "plivajući" servisni interval za zamenu ulja ( odredjuje ga računar automobila, na bazi načina eksploatacije ), medju Hondistima nisu retke "rasprave" zašto nekome računar pokaže kao interval zamene ulja 18.000 km, nekome 15.000 km, nekome 10.000, a ima veoma retkih slučajeva čak i da bude samo 6-7.000 km.
Meni bude uvek oko 15-16.000 km ( a ja ga promenim uvek neku hiljadu km pre toga ), a bio sam jednom u servisu kada se ispred mene čovek "na prijemu" za redovan servis za ista kola kao moja ( ali sa AT) požalio da ne razume zašto mu pokazuje da treba da zameni ulje posle samo oko 6.500 km od prethodnog servisa. A kada su ga odmah pitali kako i kuda uobičejno vozi, on reče da živi negde u Bulevaru i svaki dan uglavnom samo od stana do posla, oko 2 km tamo i 2 km nazad, a svrati usput do vrtića za jedno dete, do škole za drugo ... To je milion hladnih startova, skoro uvek rad nezagrejanog motora, samo gradska vožnja.
Pokušali su da mu objasne, ali, on nije baš razumeo, "zašto mu to niko nije rekao pre nego je kupio kola, jer je on očekivao da će ulje moći da menja svakih 20.000 km".

Zoran

Koliko se sjećam Stalkera. Za jednu godinu Max. Je moguće imati 500 hladnih startova.
Zimi 2 dnevno a ljeti samo 1 dnevno. Ostalo su mlaki startovi koji nisu ubitačni kao hladni.
Onomad sam sa mineralnom INA Delta 5 15w 40 prešao sa 3 auta ukupno 500 000 i mijenjana je na 10 000 km i na pakovanju je i pisalo interval zamjene 10 000 km.
 Jeste da se vozila nisu hladila skoro nikako jer je to sve pređeno za 5 godina.
Sam svoj gazda - vazda.

Capriolo

"Jeste da se vozila nisu hladila skoro nikako jer je to sve pređeno za 5 godina"

Pa, to je suština :)

Kao student sam pre jedno 35 godina sam u Zagrebu iz dosade sa jednom drugarem svratio na jedno njegovo predavanje na Saobraćajni fakultet / Fakultet prometnih znanosti i sećam se da je predavač, da bi ukazao na uticaj hladnih startova na životni vek motora, rekao da je grad Zagreb, u nekoj prethodnoj nabavci autobusa za gradski soabraćaj, nakndno od jednog ponudjača/proizvodjača tražio da koriguje svoju ponudu tako što će dati dužu garanciju na motor od prvobitno ponudjene, a da je odgovor proizvodjača bio, da parafraziram i banalizujem, "daćemo vam na motore garanciju i milion kilometara, ali, pod uslovom da ne gasite motore" ...

slušao

Veterinar

Citat: Capriolo poslato 04.07.2024. - 11:13Pošto Honda odavno ima "plivajući" servisni interval za zamenu ulja ( odredjuje ga računar automobila,
Meni bude uvek oko 15-16.000 km ( a ja ga promenim uvek neku hiljadu km pre toga)

Kako ovo? U smislu, on tebi na 12000 najavi da ce servis da bude za 3000km?

Capriolo

Ja u svakom trenutku mogu da vidim koji je preostali životni vek ulja ( "Oil Liftime" ), da li je to još 12.000, 8.000, 5.000 km ili samo 1.200 km.
Naravno, ne samo da se sa svakim predjenim kilometrom smanjuje preostali "Oil Liftime", već se kroz period eksploatacije ( posle prethodne zamene ulja ), sve zavisno kako u kom periodu voziš, menja i "zbir":
a) do tada predjenih kilometara posle prethodne zamene ulja i
b) procenjenih preostalih mogućih kilometara sa tim uljem,
pa je nekada jednak cifri "X", a u nekom trenutku je "Y" ili "Z". Dakle, menja se servisni interval.
Ako bitno ne menjam način korišćenja vozila (a uglavnom ga vozim samo van grada), te varijacije su meni u granicama od oko 1.000 km.
Nekome to varira dosta ( ako bitno promeni način vožnje, recimo, mesec dana vozi samo po gradu, a onda ode na putovanje van grada od 2.000 km ), a ukupan zbir (servisni interval) nekome bude i relativno mali ako kola koristi ekstremno nepovoljno (svega i po 6-7.000 km).

Loganovac

Interesantno. Mislim da je veoma umesno i da ga u današnjim automobilima, sa morem informacija u ručunaru vozila nije ni tako teško napraviti.  :to:
Zanimljivo je kako dobija informaciju da je ulje zamenjeno i koju cifru pokazuje neposredno posle toga.
Okolnost - kipuća voda, koja krompir omekša ali u kojoj jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

saša61beograd

#1555
Verovatno u startu uzima proseke od prethodne zamene,računajući da će način korišćenja vozila ostati isti.A onda po potrebi menja.
I meni se ovo dopada.Ali je sve ti ipak pretpostavka koja ne obuhvata baš sve.Recimo kvalitet goriva i ulja,a on nije isti svuda,barem izvan EU.A dosta utiče na ulje.A među uljima iste specifikacije postoje razlike.
Ali svakako je korisno da se vidi da pređeni kilometri i moto časovi nisu jedino merilo kada treba zameniti ulje.
Naročito korisno kada se koriste ulje 0w20 i 0w16 kod kojih je rezerva viskoziteta mala.

MitarMrgulic

Interesantno je da i Crossland javlja lampicom malog francuskog ključa, kada opadne viskozitet ulja, to se desi ako je ulje "staro" a pređena kilometraža može biti i ispod 10 000 km....

Capriolo

Citat: Loganovac poslato 05.07.2024. - 10:30Interesantno. Mislim da je veoma umesno i da ga u današnjim automobilima, sa morem informacija u ručunaru vozila nije ni tako teško napraviti.  :to:
Zanimljivo je kako dobija informaciju da je ulje zamenjeno i koju cifru pokazuje neposredno posle toga.

Nisam baš rekao sve :)
Recimo, prvih oko 1.000 km od zamene ulja on ne pokazuje uopšte podatak koliki je preostali Oil LifeTime ( samo stoje "crtice" ). Verovatno za to vreme samo prikuplja početne informacije o načinu eksploatacije u tih oko 1.000 km, da bi posle toga po prvi put izbacio svoju prvu procenu o preostalom životnom veku tog ulja.
Ali, neverovatno je koliko broj hladnih startova utiče na preostali životni vek. Sećam se, kada sam tek uzeo kola i vozao ih samo kraće vangradske relacije, ukupan zbir sa tim uljem predjenih i procenjenih preostalih kilometara, je bio oko 10.000 km. A kako sam uskoro počeo da vozim i duže vangradske relacije (gde posle jednog starta motora vozim do oko dva sata, kako kada, svakako ne kraće od sat vremena ), taj zbir je počeo da raste. I samo je rastao, sa svakim novim putovanjem ... I prebacio je zbir na kraju preko 15.000 km. Ali sam ulje promenio (mislim) na oko 13.000, sa oko 11 meseci starosti. Jer nisam video smisao da "cedim".

Loganovac

Sve mora da se pita po par puta... Kako zna da je menjano ulje? Serviser restuje OBD-om ili...
Okolnost - kipuća voda, koja krompir omekša ali u kojoj jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

Capriolo

Oni resetuju u servisu, a radi se lako, preko centralnog ekrana ( VEHICLE SETTINGS / MAINTENANCE RESET ).