Ulje u motoru i interval zamene

prethodna tema - sledeća tema

MitarMrgulic


Andrix

i ja obicno probijem god dana za 2-3 meseca za zamenu, jer za god predjem oko 6500 km
Nisam toliko bogat da bih kupovao jeftine stvari

jasho

#1157
Pozdrav svima,
@saša61beograd
Nisotec je savim ok ulje za dačije, ja sam ga koristio u sanderu nekih 4 izmene, i pokazao se po meni boljim od Elf-a, manje se trošio, motor je bio tiši i subjektivno auto je bolje radio.

Igrom slučaja, u sadašnji auto sam sipao Mannol energy comby 5w30 ll, a do njega sam došao preko pretrage na internetu šta uzeti i na jednom od sajtova firmi koje se bave prodajom auto delova uzmem paket ulje plus svi filteri cena sa dostavom 42 eura samo ulje je 20 eura za 5 l. Za njih sam se odlučio nakon što sam našao test https://www.auto-motor-und-sport.de/test/motoroel/ gde su testirali jeftina ulja i mannol je zauzeo prvo mesto prema njima u rangu sa nekoliko puta skupljim i izvikanijim Castrolom.
Elem da ne drvim dalje, možete i njih da imate kao opciju kod izmene ulja.
https://m.mannol.de/
Imaju i predstavnika u Srbiji
https://www.mannol.rs/

P.S.
Ne shvatite ovo kao reklamu jer mi nije to namera ( ajd da me plaćaju pa i nekako :to:) nego pre kao informaciju, u skladu sa čuvenom logikom vlasnika dačija, i jare i pare! :ziveli:

mali.alen

Šta kažete na ovo ulje za Sandero 1.4 mpi. U uputama od auta ga preporučuju za sve uvjete rada. Našao ga poi cijeni 20ak eura za 5 litara
https://www.kupi-ulje.hr/index.php?route=product/product&product_id=13000

Zoran

To je odlično ulje ali za temperatura okoline do 30 °C. Preko toga se motor haba 20 % više nego sa 40 -icom.
Sam svoj gazda - vazda.

mali.alen

Hvala. Taman neću ni mijenjat prije jeseni jer se sad ni ne vozim a imam još 3000 do izmjene.

Loganovac

Ajde još jednom Zoki, molim te, objasni mi kako motor u dostignutom radnom režimu zna kolika je temperatura okoline pa se više ili manje haba.
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

Keka

Lepo, ima sondu za temperaturu  :Smiley:

Da se podsetimo...X w Y oznaka ulja, gde je X oznaka ekvivalentne viskoznosti pri "niskoj" temperaturi, a Y oznaka ekvivalentne viskoznost pri visokoj temperaturi, a sve u skladu sa SAE J300 monogradnim uljima.

Ako pogledamo uporedne karakteristike ulja 5w40 i 5w30 u tabelama na linkovima dole, vidimo da je 5w30 u celom temperaturnom opsegu "redje" ulje od 5w40, sto je OK u motorima koji su konstruisani za to; koliko se secam, ali me nemojte drzati za rec, svi noviji motori podrzavaju ovu gradaciju ulja. Sustina je u manjem otporu pri radu, pa se takva ulja smatraju "fuel saving" uljima.

Sustina je da bilo koje ulje koje ima odobrenje od proizvodjaca, u ovom slucaju RN0700, odgovara.

https://www.profaco.rs/proizvodi/putnicka-vozila/elf-ulja/sinteticka-ulja/elf-evolution-sxr-5w30.html
https://www.profaco.rs/proizvodi/putnicka-vozila/elf-ulja/sinteticka-ulja/elf-evolution-sxr-5w40.html
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


Loganovac

Logično je da manji otpor u radu znači manje zagrevanje usled trenja i manje habanje. Kako onda da se do 30 stepeni spoljne temperature sa 30-com isto haba kao sa 40-com, a već na 31 stepen za tačno 20% više?
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

Keka

Tanji uljni film...sto ne znaci nista samo po sebi. Zavisi od konstrukcije motora. Npr novi japanci i ford koriste 0W20 ulja.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


kiconix

Sto znaci da su vec na +20 u problemu. :nami:

saša61beograd

#1166
Upotreba 5w30 ulja jeste dozvoljena i preporučena za sve benzince K serije (oni stari iz prve generacije).Štaviše,mnogi proizvođači ulja kao prvu preporuku za ove motore daju upravo 5w30.Takođe,u uputstvu za upotrebu navodi se samo najniža temperatura koju trpi određena viskoznost ulja,a najviša temperatura nije data kao ograničenje.Ispada da je upotreba 5w30 ok (bez obzira na klimu i starost/kilometražu motora).
Ipak,lično ne bih sipao ovu gradaciju.U svim tabelama koje sam pronašao,a koje daju vezu viskoziteta ulja i temperature okoline,za ovu gradaciju maksimalna temperatura je 30 stepeni.Znači da je nekoliko meseci godišnje ova gradacija  u graničnom području i ja zato ne bih "čačkao mečku" jer je korist od 5w30 u odnosu na 5w40 simbolična.
Posebano ovaj ELf SXR 5w30 po tehničkim podacima spada među "najređa" (kinematska viskoznost na 100 stepeni) ulja na tržištu,a u okviru ove gradacije.Ko baš želi 5w30,neka potraži neko ulje ove gradacije kome je kinematska viskoznost na 100 stepeni što bliža "12,5",odakle,inače počinju 5w40 ulja.Ukratko,5w30 je nepotrebno "talasanje",posebno na motorima starim 10 i više godina.
Ko želi manje viskozno ulje (kao ja,na primer)a u bezbednoj zoni 5w40,neka proba neko ulje koje ispunjava C3 standard (mid saps),jer su ona generalno manje viskozna od standardnih.Nisotec autoline 5w40 je upravo takvo,uz još mnoga druga.
A ko želi da eksperimentiše sa viskozitetom i želi "ređe",a još uvek bezbedno ulje,neka proba 0w40!Recimo Valvoline syn power 0w40.Ima zvaničan Renoov apruvel RN700/710,odlične karakteristike i pravo je "full sintetic" ulje sa PAO bazom.Ima ga Lav-auto (u Beogradu) i košta oko 1000 dinara litar.Takođe,bilo je povoljno,ne znam da li još uvek,Petronas ulje serije 7000 (Slodes trade,Beograd),takođe 0w40.


MitarMrgulic

Meni npr. ovlašteni servis, u Logana 1.0 Sce sipa 10w40 ulje, koje je u skladu sa preporukama proizvođača (motor je benzinski atmosferac i nema turbinu).

Ja sam razmišljao, da li da tražim neko ulje bolje gradacije, jer mi 10-20-30 eura na godišnoj osnovi ne igra ulogu cijenom, na skoro novom autu, sa cca 19 000 km predjenih, ali opet razmišljam, šta ću se ja praviti pametan, ako su inžinjeri tako propisali :) .

Zoran

Zimi je važno imati odgovarajuće ulje za jutarnju temperaturu jer ako vam je ulje previskozno (pregusto )lako se okrene ležaj na radilici i eto vam havarije. Dok je situacija daleko manje opasna voziti se 30 -kom na velikoj vrućini. Motor se pojačano haba ali će godine proći dok se to shvati.
Sam svoj gazda - vazda.

Loganovac

Nije tema hladan start, to je jasno i to je prvi broj u gradaciji ulja (0-5-10). Zanima me kako si odredio da se preko 30 stepeni motor haba za 20% više ako drugi broj nije 40 nego je 30 i usled čega?
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.