Odrzavanje akumulatora

prethodna tema - sledeća tema

Kada ste poslednji put prekontrolisali stanje akumulatora

ne sećam se
17 (38.6%)
nedelju dana
4 (9.1%)
mesec dana
10 (22.7%)
godinu dana
5 (11.4%)
kontrolišem kad neće da upali
8 (18.2%)

Ukupno glasova: 44

Gagi1/2

Pa, zavisi... Ako nije jaka zima, ili je auto u garaži, nebi trebalo značajnije da se isprazni.
U svakom slučaju, mislim da je bolje skinuti akumulator i napuniti ga sa punjačem, nego ga puniti radom u mestu. :ces:

Keka

Hladnoca i stajanje mogu znatno da uticu na kapacitet akumulatora.

Nisam pronasao dijagrame i podatke za automobilske akumulatore, ali sam pronasao podatak za stacionarne olovne akumulatore.

Kao sto vidis na -15 C akumulator ima samo 65% nazivnog kapaciteta koji ima na +25 C. Isto tako stajanjem moze da izgubi jos desetak procenata kapaciteta.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


silent

Hvala ti na ovim podacima, korisni su :to:

boban66

Citat: silent poslato 18.10.2011. - 07:47
Pošto ide zima, a ja tada ređe vozim kola, dešava se po 3, 4 nedelje da ga ne palim. Šta je najbolje da radim u tim situacijama, da ga povremeno upalim da radi u mestu? Akumulator je star koliko i auto, oko godinu i po.


moj prvi akumulator, pokoj mu duše radio 5g bez ikakvih problema a onda  :amen: .
Dešavalo se da ne vozim auto i po mesec dana preko zime, do duše garažiran i nikada nisam primetio slabost akumulatora. Zato se jako čudim kada pročitam da ljudi pišu kako im se prazni akumulator za par dana ili nedelju dve. Nemguće da alarm isprazni Acu za 10-ak dana.Ostala oprema valjda radi kada koristimo auto. Nemam podatke da Acu imaju veliko samopražnjenje vremenom. Temperatura utiče na kapacitet i polaznu struju ali niko ne pali auto s uključenim svim potrošačima. Ako je paljenje dobro ima da  ,, kresne ,, i s polupraznim Acu.
Ko sebe osudi, služi doživotnu robiju.

Keka

Dizelka nece ni zaverglati sa polupraznim akumulatorom. Ako i zavergla a nema dovoljan broj obrtaja radilice, nece upaliti. Startna struja akumulatora jeste bitan podatak (ako neki auto vuce npr. 500A struje pri verglanju, sto bi znacilo da ima anlaser od 5-6 kW), ali je jos znacajniji podatak napon akumulatora, koji direktno zavisi od kapaciteta. Snaga potrosaca zavisi od kvadrata napona (npr. na 12V snaga 144W, na 10V snaga 100W, to je razlika od ~30%).

10 dana je 240 sati, bilo koji uredjaj/uredjaji koji u stand-by rezimu (alarm, radio, sat i slicno) trose simbolicnih 1W (0,1A) ce za 10 dana isisati 24 Ah, sto je i do 50% kapaciteta akumulatora koji se ugradjuju u Logan.

Svako sa svojim akumulatorom moze da radi sta zeli. Proizvodjaci u uputstvu za upotrebu propisuju nacin skladistenja (i dopunjavanja) akumulatora u slucaju da se ne koristi.

Ja svoj akumulator na Kadetu zimi cuvam u podrumu, povremeno ga dopunjavam, a leti skidam minus klemu kad ga ne vozim. Ovakvim rezimom BH od 97Ah poziveo je 7 godina, mada mu je sad vec dusa u nosu i cekam kada ce da me iznenadi i da se upokoji.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


boban66

Izvinjavam se Keki, nisam imao nikad u posedu dizelaša, benzici koje sam vizio su mi palili na ,, pola ključa ,,. I ja sam za dopunjavanje Acu ,ako ima potrebe. Ja nisam morao.
Ko sebe osudi, služi doživotnu robiju.

Keka

Ma nema potrebe za izvinjenjem, samo sam izneo moje iskustvo.  :friends:
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


Zoran

Dvije TOPLE (po 90 Ah) sa početka ove teme otišle u zaborav. Kupio sam opet istu marku samo 2x75 Ah. Nakon 15 godina.
Sam svoj gazda - vazda.

Viktor

Ja imam taj bez prozora, nisam nikada imao neki sa prozorom pa nzm ni kako to izgleda...inače preporučujem Vartine akumulatore, ja imam jedan neuništivi na kome piše BEZ DOPUNJAVANJA, kad malo oslabi zimi ubaciš ga u toplu sobu i on se sam obnovi, neko će se usrećiti sa njim ko bude kupio moju Ladu Samaru, preteču Viktoromobila tj Sandera :)....

p.s. jel nekom treba Lada Samara :)

ziki_the

@ keka
Jedino BH Ag serija moze da izdrzi toliko, moj na traktoru se upokojio ove godine isto 97-a posle 7-8 god. Zimi je skidan.

saša61beograd

Danas očistio kleme,bilo na njima dosta belo-plavičastog praha (oksid bakra ili šta već).Prvo mokra krpa,suva krpa,fina šmirgla lagano i na kraju krpa blago zamašćena WD-om.
Došao u iskušenje da otvorim "do not open" poklopce,ali nisam imao vremena,možda ovih dana.Okce naravno zeleno,ako to išta znači.

Keka

Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


silent

Citat: saša61beograd poslato 29.10.2011. - 17:37
Došao u iskušenje da otvorim "do not open" poklopce

Da li se nešto može poremetiti otvaranjem ovih poklopaca? Pretpostavljam da ne, pod uslovom da se dobro zatvore. Inače, imaju neku dihtung-gumicu po obodu.

Zoran

Nećeš ništa poremetiti - samo su poklopčići vlažni sa donje strane od sumporne kiseline koja u dodiru sa tkaninom pravi rupe u roku par minuta (pantalone i sl...)
Sam svoj gazda - vazda.

Logan Base

Imam u Loganu iz 2007. Rombat star 4 godine i 8 mjeseci. U onom prozorčiću je još uvijek ona zelena boja, al sinoć mi je na minus 4 već malo duže trebalo da upalim auto. Na proljetnom servisu mi je serviser rekao da je akumulator "na pola snage" (što god to značilo).
Kad se pokvari bi ga zamijenio Vartom ili Exide-om, ali su dosta skupi. Ima li netko iskustva s BEREN akumulatorima? Tu kod mene im je cijena dosta prihvatljiva,imaju 2 godine garancije.