Nova Dacia Duster 3

prethodna tema - sledeća tema

silent

Citat: Loganovac poslato 09.07.2024. - 14:28Jok, samo vi što 'oćete nove automobile. Uz Božju pomoć ja imam nameru da ne menjam crvenu aždahu još dugo, bar dok me ne budu terali na lekarski pregled svako malo za vozačku dozvolu. Produžio je pre neki mesec, nova važi do marta '26, do 65. rođendana. Posle...

Аха, тако значи, сад смо ми и ви!  :c1:

Ни ја нећу мењати ауто, све док се котрља. Имам осећај да смо постали овце за шишање у сваком погледу, па нас и ауто индустрија тако гледа.

Mare

Citat: Vladan P poslato 10.07.2024. - 14:01

Nije loše, samo mi se ne sviđa kako se karoserija uvija prilikom bočnog udara.

Loganovac

Citat: silent poslato 10.07.2024. - 14:26Аха, тако значи, сад смо ми и ви!  :c1:

Ни ја нећу мењати ауто, све док се котрља.

Ne znam brate, sam si se prijavio da ćeš voziti kineski auto.

Mada, ne vidim u tome ništa loše, mislim u kineksim automobilima današnjice.
Okolnost - kipuća voda, koja krompir omekša ali u kojoj jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

saša61beograd

Novi (obnovljeni) Reno Captur na našem tržištu kreće od 18.990 evra.Ima više zvezdica od novog Dastera.Nisu mi bitne zvezdice,ali tek da se vidi šta je Reno,a šta je Dačija.

I ja ću da vozim mog Logana do kraja sveta i veka i nazad.


Keka

Sramota za Daciu, dok kinezi svi odreda dobijaju 5*, oni na racun opreme se brukaju sa 3*.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


Loganovac

Potpuno subjektivan stav: radije bih te tri Renoove nego 5 kineskih. Jesam mator, izbegavam gedžete u širokom luku i volim da kad već držim volan onda i da ja upravljam autom a neki tamo kompjuter koji mi visi nad gkavom i izigrava instruktora sa duplim komandama...
Okolnost - kipuća voda, koja krompir omekša ali u kojoj jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

slavko_bgd

Delim tvoj stav. Šizim kad mi daju neki od novih službenih automobila i kada pre svakog polaska moram da isključim ili (re)setujem LKA/LDP, OSW, DFM, i slično. I S&S naravno.  

S' druge strane ne bih potcenjivao Kineze. Nisu još uvek u nekim stvarima na nivou evropskih, japanskih, korejskih i američkih vozila ali se opasno približavaju...

Capriolo

Nemojte biti tako negativni prema sistemima aktivne bezbednosti. Nekada će možda glavu da vam sačuvaju. Možda.

I kada ih imate na svom vozilu, dobro razmislite pre nego ih deaktivirate. I nemojte osudjivati savremena vozila koja to poseduju. Život je samo jedan. I treba ga čuvati.

Znam jednog mladjeg čoveka ( bio je trener mojoj deci godinama ), pun snage, adrenalinski tip ( DIF-ovac),  koji je u sred bela dana zaspao u vožnji ( negde u Makedoniji, na putu za Grčku ), sleteo sa puta i tom prilikom mu je poginuo jedan član porodice, a on je ostao invalid.

Moj odličan drug ( samo malo stariji od mene ) je zaspao na auto putu u Madjarskoj. Bog ga je sačuvao, pa je pod malim uglom dotakao zaštitnu ogradu izmedju kolovoznih traka i niko nije bio povredjen ili poginuo.

Ja sam kao suvozač pre 10-ak godina imao saobraćajku ( oko 2 sata posle podne ) u Konjevićima, jer je profesionalni vozač zaspao kada smo se iz Užica vraćali za BG. Prešao je u kontra traku, a sa one strane je naišao šleper, koji je srećom uspeo da nagmi manevrom izbegne čeoni udar ( počeo je da prelazi u našu saobraćajnu traku ), pa smo udarili u zadnje desne duple točkove njegove priikolice i odbili se u zaštitnu ogradu.

Svi ti udesi bi možda mogli biti izbegnuti, da su ta vozila bila opremljena sistemima za održavanje vozila unutar saobraćajne trake i za upozorenje u slučaju njenog nevoljnog napuštanja.

Ja sam 2019. godine imao saobraćajku ( sa lakšim posledicama ) oko 5 posle podne izmedju Djurdjevića Tare i Mojkovca, koju nisam ja direktno uzrokovao. Ali, sećam se, jako mi se spavalo ( posle ručka na Žabljaku ) i ko zna, da sam ja bio budniji, možda bih bolje odreagovao kada mi je ludjak iz kontra smera iz čista mira prešao u moju traku. U toj situaciji me recimo ne bi spasao pominjani Line Assistant, ali, pomogao bi sistem za nadzor nad pažnjom i budnošću vozača ( što ima novi Duster ), jer bi počeo da mi ,,pišti" znatno pre nego sam došao u stanje oslabljene pažnje. Pa bih stao na vreme i to se ne bi ni desilo. A novi Duster to ima !!! I to je loše ???

Mene je tom prilikom ,,Bog pogledao" jer sam pri izbegavanju vozila iz kontra smera sleteo ,,u desno" ( u stenu ), ali, da sam sleteo ,,u levo", sa celom porodicom bih završio u kanjonu reke Tare, pri čemu baš na tom delu puta uopšte nije bilo zaštitne ograde.

Dakle, nemojte osudjivati novog Dustera samo zato što sada ima više sistema asistencije nego ranije. Gledajte to sa pozitivne strane. Život je samo jedan. I čuvajte ga.

Ako mene pitate, veliki je greh da novi Duster nema dostupne još neke napredne sisteme, koji, verujte mi, kod drugih ( za kupca ) ne koštaju ni 200-300 evra kao opcija. Smešne su danas cene tih sistema. Jeftinije su nego neke sadašnje opcije kod Dačije.

Loganovac

Ko osuđuje? Samo sam rekao da ih ja lično izbegavam u širokom luku, a imam i neke svoje razloge. Jedini put kad sam doživeo ozbiljnu saobraćajku bio sam u takvoj situaciji da ništa od tih gedžeta ne bi pomoglo, život mi je spasao samo iskustveni refleks, pogledao sam u desnu bankinu i pomerio auto metar udesno da bih izbegao zakucavanje idiota koji je Golfom divljao iz suprotnog smera, preticao u desnoj krivini vozeći preko 130km/h na putu Budva-Tivat kod Lastve Grbaljske, noću po kiši, zakačio kamion koji je bio ispred mene i "prošao" kroz mog Fiću. Da to nisam uradio zavarili bismo se na licu mesta. I koji od tih sistema sa zvučnim skraćenicama bi to uradio umesto mene? Drugo, profesionalno se bavim (industrijskom) elektronikom celog svog radnog veka i znam da nema tog sistema koji jednom neće da otkaže, šta god vi pričali i mislili. A to treba da upravlja mojim automobilom umesto mene? Znam da je malo preterano, ali suština je tu. Ne volim gedžete, hoću svoj život da držim u svojim rukama, ako je po volji Gospodu.
Okolnost - kipuća voda, koja krompir omekša ali u kojoj jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

Zoran

Ljudi se i opuste.
Sjećam se, poslije smrti druga Tita je uveden par- nepar. U dane kada je pola auta bilo maknuto sa ceste je znalo biti više poginulih nego kada su svi bili na cesti?  Ljudi se opuste, pa pretiču na punoj na sreću, više nego inače ...
 Što se tiče tih sistema, kamo sreće da mogu naručiti auto kakav volim. Taj nebi imao ni: ABS, servo upravljač, elektro paket, klimu,airbag nijedan,dnevna svjetla...
  Jesam star ali iz ćeifa ponekad na YouTubeu pogledam neki američki kamion sa 2 mjenjača i 20 brzina...
Sam svoj gazda - vazda.

Vladan P



Slažem se da sistemi bezbednoti često mogu spasiti život ili umanjiti posledice nesreće.
Bolje ih je imati nego nemati ali bi bilo dobro i da mogu da se isključe po želji.Tim sistemima treba da upravlja čovek a ne oni čovekom.

Ko god je nastradao na bilo koji način zbog sopstvene pospanosti - isključivi je krivac.
Ako neko nema toliko elementarne svesti,savesti i pameti da prekine vožnju kad oseti pvi nagoveštaj pospanosti ... tom neće pomoći ništa. Stradaće na ovaj ili onaj način nekad u životu.
Zajedno smo skupa !

Capriolo

Kada padne mrtva glava (jedna ili više) jer je neki vozač zaspao, slaba je uteha preživelima da zna koji je vozač zaspao i to što je on kriv. Da li će to da oživi mrtve ? Neće.

Dobar je taj novi sistem za detekciju pažnje i umora vozača.

Detektuje ako ,,blejiš okolo" ili ako ti oči nisu otvorene ,,kako treba".

Neki sistemi ,,polude" čim si dva sekunda pogledao u stranu ili počeo da kuckaš po centralnom tabletu ( birao si možda duže stanice ili si na ekranu pozivao neki broj telefona ). A neki su baš tolerantni. Ili, umor, ako ti oči nisu otvorene ,,kako treba".

Ne znam koji je algoritam kod Dačije, ali nije kod svih isti. Neki sistemi dozvoljavaju da se ,,bahatiš", a neki su baš veoma rigidni. Pa i iritantni.

Neki počnu na detektovan umor (onako kako ga sistem prepoznaje, kako je projektovan) da pište tako dugo, da šanse nema da prestane pre nego se zaustavite. Da poludiš. Pa čak i ako ste prethodno samo namerno polupritvorili oči ( a zapravo ste gledali ). Ali, sistem je prepoznao da si umoran, pa se ti sada slikaj ... A kod nekih će sistem da pišti i svetli samo par sekundi i to je to.

Glupo je što to nije unificirano. Da je isti okidač. I ista reakcija.

Ne znam da li taj sistem može da se deaktivira, kao što mogu neki sistemi.

Zoran

Znao sam voziti,dan- noć i cijeli dan ali nikad nisam dozvolio da mi glava klone dvaput. Jednom sam kod Mrkonjić grada oko 1 sat isključio se iz saobraćaja malo da ubijem jedan sat. Probudilo me sunce sutradan oko 11 sati.
Sam svoj gazda - vazda.

Mare

Danas sve nove Dačije dolaze sa "Line assist" I aktivnim kočenjem.
Meni dovoljno da me spasi sranja.

ESP i ABS se podrazumevaju, kao i vazdušne jastuke i zavese.

Veterinar

#74
Citat: Capriolo poslato 15.07.2024. - 16:44Detektuje ako ,,blejiš okolo" ili ako ti oči nisu otvorene ,,kako treba".


Bad Spenser bi najeb'o od pistanja.  :laugh1:
Podrzavam sisteme poput airbagova, pojaseva. Svidja mi se sistem aktivnog kocenja. Ne svidja mi se sto se mom kumu Kiconixu i Savi taksisti,takodje clanu foruma, aktivirao sistem kada nije bilo razloga za to.
 Da ne kudim. Kako na duga putovanja uvek idem nocu, mnogo puta (previse, zapravo) se dogodilo da blickanjem razbudim ili sirenom probudim nekoga u saobraćaju ko je dobrano izasao iz svoje trake.