Nova Dacia Duster 3

prethodna tema - sledeća tema

MitarMrgulic

Citat: silent poslato 04.07.2024. - 21:22Имам сачуван ценовник из '21. године. Дастер 4х4, дизел, у средњем пакету опреме је био 18.000 и кусур евра.  :bonk:

Нити је евро толико девалвирао, нити су га они баш толико модернизовали да заслужује толику разлику у цени.
Sjećam se akcije iz 2020. godine, bijeli Dusteri, dci 115 ks, bili su oko 16 000 eura (30 500 KM), situacija je bila neposredno pred Covid pandemiju koliko se sjećam.

Sada ih nude akcijski za 20 000 eura, oko 39 000 KM, nisu sigurno toliko napredovali  :trk:

Mare

Inflacija takođe uznapredovala.

Capriolo

Jesu oni modernizovali Dustera, mnogo. Ono je sada "avion". Bukvalno.
Ono što ja vidim kao problem za Dačiju jeste i "psiha".
Za novi Duster u top opremi i motorizaciji treba oko 24,5 - 25 (ako je 2WD), oko 27 - 27,5 (ako je 4WD) i oko 31,5 (ako je hibrid).
To je brdo para.
Nije u Srbiji problem prodati nov BMW ili drugi premijum od 60 ili 160 hiljada. To ide kao alva.
Ali, teško ćeš ti u Srbiji naći nekoga ko će biti spreman da da 60 hiljada za Reno, Nissan, Hondu, Toyotu ili bilo koji nepremijum. Jer, "premijum kupac" ti neće dati ništa za nepremijum. To njega ne interesuje ni da je "u pola cene". Ma, ni da je džaba.
A ako nadješ "nepremijum kupca" sa 60 hiljada "u džepu", nisam siguran baš da će on biti spreman da "investira" 60 hiljada u Reno, Nissan, Hondu, Toyotu ili bilo koji nepremijum. On će sa tim parama poželeti i "status". Da ga komšije gledaju drugačije. Kao nekoga ko se u životu popeo stepenik više. A za komšije će i dalje ostati "niko" ako "pukne" 60 hiljada na Reno, Nissan, Hondu, Toyotu ili bilo koji nepremijum. Šta više, oni koji budu znali da procene da je dao 60 hiljada za neki od tih nepremijuma, još će možda da ga smatraju i "budalom".

Mogao bi to da bude "psihološki problem" i za nekoga sa 30 hiljada u džepu u vezi Dačije Duster. Ne kažem da će to biti problem za sve, ali, mnogi sa 30 hiljada u džepu koje Duster oduševi ( a ima zaista milion razloga da ih oduševi ), će ipak da se okrenu od Dačije Duster i uzmu nešto drugo za te ili slične pare. "Zbog komšija". I one želje da se "popne životni stepenik više".

Mislim da će se i dalje veoma dobro prodavati one jeftinije i ECO G verzije Dustera, a oni kojima poslovno treba 4WD i neće imati neki poseban izbor ( uzeće verovatno 4WD uz niži nivo opreme).

Sve u svemu, fantastičan automobil. A cena tome saglasna.

Keka

Koliko sam gledao raspolozive modele na oglasima i cenovnik na sajtu, situacija je vrlo rastegljiva.

Socijalna varijanta 1.0 sa TNG je malo skuplja od odlazeceg modela, ali su vozne karakteristike za toliki auto uzasne, ubrzanje do 100 km/h 14 sekundi  :doh:

Novi 1.2 TCe onako...nista spektakularno za 1300kg tezak auto.

Tri nivoa opreme, vrlo spartanski, razlika 3300 evra ne dobije se nista znacajno. Opcionali samo u top opremi po top ceni.

Automatski menjac ni kao opcija.

U toj ful opremi sa opcionalima cenovno zalazi u drustvo u kojem nema sta da trazi.

Ne sumnjam da menadzeri znaju sta rade.

Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


LeNgenda

Apsolutnu većinu kupaca novih automobila u našoj zemlji čine firme. A firme troše ničiji novac.

Nikoga nije briga šta misli pojedinac.
Интелект не може да се глуми. То је ипак наш терен.

Keka

#50
The engines equipped on the Duster, as well as the rest of the Dacia range, will be produced by Horse Romania SA (https://www.profit.ro/povesti-cu-profit/auto-transporturi/noua-companie-a-renault-horse-romania-a-devenit-functionala-si-a-inceput-productia-motoarelor-pentru-duster-3-in-acest-moment-dacia-a-ramas-fara-activitatea-de-productie-de-motoare-21400982)

Horse Powertrain Limited is a joint venture holding aimed at producing powertrains, including internal combustion engines (ICE) and hybrid systems. The venture holding was established in May 2024 and is equally owned by Renault and Geely (including Geely Holding and Geely Auto). It is headquartered in London, United Kingdom (https://en.wikipedia.org/wiki/Horse_Powertrain)

Motore opremljene na Dusteru, kao i ostatku Dacia asortimana, proizvodit će Horse Romania SA,

Horse Powertrain Limited je zajedničko ulaganje koje ima za cilj proizvodnju pogonskih sklopova, uključujući motore sa unutrašnjim sagorevanjem (ICE) i hibridne sisteme. Poduzetnički holding osnovan je u maju 2024. i u jednakom je vlasništvu Renaulta i Geelyja (uključujući Geely Holding i Geely Auto). Sjedište je u Londonu, Ujedinjeno Kraljevstvo
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


glavonja3

Значи Дачија постаје све мање румунска. Прво оде у Мароко па ће сада са Кинезима правити моторе. Ееее, жалићемо за временима када се могла купити квалитетна румунска кола  :t2:

Keka

Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


Mare

Koliko bi koštalo na kredit?

Capriolo

Avenger zaista ne može biti konkurencija Dusteru.
Ali, u odnosu na onaj Duster 2WD 1,2 TCE MHEV ( "plus" 18 ks iz EM-a ) sa 6MT, koji "Kompresor" oglašava po ceni od 24.520 ( bio je u u salonu do petka ) mogu da se cenovno povuku neke paralele sa još nekim vozilima te forme, takodje sa pogonom na 2 točka.

U salonu tog istog "Kompresora" imaš izložena i dva Fiata 500X Sport 1,5 MHEV sa 130 ks ( "plus" 20 ks iz EM-a ) sa DCT7, po ceni od 25.450 ( "puna cena" 32.790, a "popust" je 7.250 ). Znači, za manje od 1.000 evra kod 500X imaš i automatski menjač. 500X Sport imaju opreme da se smrzneš, koju kod Dačije ne možeš ni da "zamisliš" ( npr. "poluautonomna vožnja" ). A i sam enterijer tog Fiata je "svila i kadifa" za Duster Extreme. Nesporno, Duster je pozadi komforniji. Ali, napred su isti.

A recimo u salonu Toyote imaš sa klasičnim hibridnim pogonom (HEV, a ne MHEV kao kod Fiata ili Dačije) i redizajnirani Yaris Cross 2WD, motor 1,5 sa sinergijskih 116 ks, koji je u Luna opremi 24.900, a u Sport opremi 25.890. Naravno, oprema Toyote je bolja, garancija najduža ( do 10 godina ili do 185.000 km). Na zadnjoj klupi Yaris Cross ima manje mesta od Dustera, ali, bolji je od 500X.

Sve u svemu, novi Duster je zaista napravio ogroman korak unapred, po svim parametrima. Eto, dobio je i veoma savremen MHEV motor. Pa i sa baterijom za MHEV sklop. Od koje će neki tradicionalisti pokušati da pobegnu kao djavo od krsta, od straha zbog njene cene, kada za X godina dodje dan njene zamene.

Ali je Duster napravio i veliki cenovni korak i u tim njegovim skupim verzijama će (ako su 2WD) biti malo opasno njegovo cenovno poredjenje sa sličnim vozilima slične cene.


Yaris

Citat: Capriolo poslato 28.06.2024. - 10:31Gledao sam u salonu na kratko novi Duster. Prvi utisci su mi pozitivni.
Pozadi ima više mesta nego ranije, za kolena, a i za glavu. Ja u prethodnu generaciju nisam mogao pozadi da sednem (bilo mi je nisko), ali, sada mogu (knap).
Što se mene tiče, za prvo gledanje - dovoljno. I bravo za Dačiju !

https://i.postimg.cc/sfpgqxQS/viber-image-2024-06-28-09-17-22-045.jpg

U kom je salonu ovo slikano? HitAuto?

Capriolo

Da, to je bilo u HIT AUTO, ECO-G verzija.

silent

Citat: Keka poslato 06.07.2024. - 10:15The engines equipped on the Duster, as well as the rest of the Dacia range, will be produced by Horse Romania SA (https://www.profit.ro/povesti-cu-profit/auto-transporturi/noua-companie-a-renault-horse-romania-a-devenit-functionala-si-a-inceput-productia-motoarelor-pentru-duster-3-in-acest-moment-dacia-a-ramas-fara-activitatea-de-productie-de-motoare-21400982)

Horse Powertrain Limited is a joint venture holding aimed at producing powertrains, including internal combustion engines (ICE) and hybrid systems. The venture holding was established in May 2024 and is equally owned by Renault and Geely (including Geely Holding and Geely Auto). It is headquartered in London, United Kingdom (https://en.wikipedia.org/wiki/Horse_Powertrain)

Motore opremljene na Dusteru, kao i ostatku Dacia asortimana, proizvodit će Horse Romania SA,

Horse Powertrain Limited je zajedničko ulaganje koje ima za cilj proizvodnju pogonskih sklopova, uključujući motore sa unutrašnjim sagorevanjem (ICE) i hibridne sisteme. Poduzetnički holding osnovan je u maju 2024. i u jednakom je vlasništvu Renaulta i Geelyja (uključujući Geely Holding i Geely Auto). Sjedište je u Londonu, Ujedinjeno Kraljevstvo

Ово је врло интересантан податак. Ионако ћемо сви ускоро возити кинезе. :)

Loganovac

Jok, samo vi što 'oćete nove automobile. Uz Božju pomoć ja imam nameru da ne menjam crvenu aždahu još dugo, bar dok me ne budu terali na lekarski pregled svako malo za vozačku dozvolu. Produžio je pre neki mesec, nova važi do marta '26, do 65. rođendana. Posle...
Okolnost - kipuća voda, koja krompir omekša ali u kojoj jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

Vladan P

Zajedno smo skupa !