Veliki servis

prethodna tema - sledeća tema

Gde ste uradili veliki servis?

U ovlascenom servisu
61 (37.2%)
U neovlascenom servisu
63 (38.4%)
U privatnoj reziji
31 (18.9%)
Nema potrebe
9 (5.5%)

Ukupno glasova: 163

stolle

Mislim da nisi imao potrebe da istovaris tu cifru za zupcasti set Gates. Takav set INA kosta izmedju 5800 i 5900 din.
Inace INA je prva ugradnja kod vecine skupih auta u Svabiji. Pre svega u Mercedesu. Dakle, bolji kvalitet od INE ne postoji.
Nemam nikakvu dilemu sta cu da ugradim. Mozda nekome bude od koristi.

dasubo

#496


Mercedesovi motori već decenijama nemaju zupčasti kaiš nego lanac. Jedini motor koji danas pokreće mercedesova putnička vozila, a ima zupčasti kaiš je renoov k9k koji se nalazi u w176 i w246 (nove a i b klase).

Za gates sam se odlučio zbog toga što je bila u pitanju prva ugradnja. Kod kritičnih delova za rad motora mislim da ne treba štedeti, 3000 din gore dole za nešto što se radi na ovde propisanih 60 000 km nije mnogo.
Inače nameravam da interval velikog servisa produžim minimalno na 75 000 km za sledeći put imajući u vidu stanje delova skinutih za motora.
Možda grešim, vreme će pokazati.

Loganovac

Ne bih da baksuziram bilo kome pa ni tebi, ali mislim da je dijagnostika te vrste (vizualni pregled, "izgleda kao nov") veoma opasna. Produžavanje intervala preventivne zamene ima smisla samo ako se uklapa u preporučene limite, mislim da ako se recimo u EU zet zupčastog menja na recimo 90 hiljada a nas teraju na 60 ima rezona da se to razmotri i to u skladu sa uslovima eksploatacije, baš kao i za sve ostale vremenske intervale. Naravno da nije svejedno kojim režimom je pređeno 60 iljadarki, u gradskoj vožnji je možda vreme za zamenu odavno prošlo, a u isto vreme nekom penzionerskom međugradskom vožnjom nije ni blizu toga. Imam frišak primer slične greške napravljene kod mene u fabrici: uvek je u toku godišnjeg remonta jedne od mesilica obavezno vršena zamena ležajeva i semeringa pera mesilice prema nekoj preporuci proizvođača, na nekih 6-7 hiljada radnih sati. Prošle godine neko stavi prst na čelo i odluči da to ne uradi jer su uvek skinuti delovi "bili u odličnom stanju" - pre neki dan se desila havarija baš na jednom od tih ležajeva, skenjan je i rukavac, zastoj dve i po smene pa vi vidite.
Okolnost - kipuća voda, koja krompir omekša ali u kojoj jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

dasubo

Uslovi korišćenja mog vozila su poprilično surovi. Do posla imam 3750 m tj. 9 semafora, pa mučenik često biva ugašen a da je jedva postigao radnu temperaturu. Sa druge strane, imam vikendicu na Goču pa je često teran na auto putu bez milosti i po više sati. Kad saberem najmanje vremena sam proveo na magistralnom putu između 2 i 3000 o/min.
Ne vidim ni jedan razlog zbog čega je sada propisani servisni interval za veliki servis u EU smanjen kod nas. Danas je benzin, a pogotovu dizel blizu onoga što se može kupiti na pumpama u EU. Naravno to se odnosi na prometne, velike pumpe. Pogotovu dobro iskustvo imam sa LPG-om na Gazpromu. Da je servisni interval i u EU 60 000 km ne bih razmišljao ni sekund, kakvo god da je stanje zamenjenih delova.

Loganovac

 :to: Valjda smo rekli istu stvar...  :cool:
Okolnost - kipuća voda, koja krompir omekša ali u kojoj jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

saša61beograd

Od 1975.god. u mojoj porodici se voze motori sa zupčastim kaišem,ali sam euforiju oko njegove zamene upoznao tek na ovom Forumu.Nije sporno koliko je važan i koliku štetu može da napravi,samo mislim da je zupčasti višestruko predimenzioniran,sa velikom rezervom,vremenskom i u kilometraži.Reno se debelo ogradio od svakog rizika,ide na sigurno,ali na naš račun!Najslabiji deo celog razvoda,po meni,i nije zupčasti nego pumpa za vodu,a neki je ne menjaju na velikom servisu!Kakva zbrka!
Takođe,uslovi korišćenja na zapadu nisu ništa bolji nego kod nas.I tamo se itekako vozi po gužvama,prva,druga ili se besomučno vozi auto-putem na visokim obrtajima,pa je rok 90.000km.
U knjizi Zastava 101, M.Kondić,Đ.Ćorić piše (citat):prokontrolisati zupčasti kaiš i eventualno zameniti,na svakih 40.000km.A u fabričkom uputstvu se zupčasti uopšti ne pominje,pominje se samo klinasti.Na motoru konstruisanom 1969!
Da mi nije u garanciji promenjen,kod mene bi zupčasti vozio 6 godina,to znači oko 80.000km.Ovo nije moja preporuka,samo razmišljanje.
Retki slučajevi prezupčavanja za koje sam čuo desili su se baš neposredno nakon zamene zupčastog (loš zupčasti,loš majstor,ko zna).
Moj Logan,kao i njegov gazda prihvatiće rizik koji nose teška vremena,a na vreme ili pre vremena, menjaće se samo ulje i gume.

Loganovac

Sasvim imaš pravo da svoj auto održavaš po svojoj želji, to niko ne spori. Drugo, 80 hiljada koje spominješ uklapaju se u gornju priču. Što se stanja remena tiče, moj je posle 4 godine i 40.000km (kad je i zamenjen) bio istegljen skoro do kraja, videlo se na kazaljci španera. Možda ne mora mnogo da znači, možda se nešto značajno i ne bi dalje tegljio, ali meni to nekako ne izgleda dobro. Za Zastavu je možda normalno ne menjati zupčasti kad popravka motora u slučaju njegovog pucanja košta ukupno 150EUR (sve komplet - zamena ventila, gumica, dihtung i ravnanje glave, novi zupčasti, španer, nov klinasti i ruke), pričam iz ličnog iskustva.  :ne:
Okolnost - kipuća voda, koja krompir omekša ali u kojoj jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

saša61beograd

Da,1,6 16v je druga priča.Ne znam da li je na ovom motoru zupčasti po širini ili konstrukciji drugačiji od onog u 8v.Trebalo bi da jeste jer trpi duplo veću silu,savlađuje opruge 16,a ne samo 8 ventila.A ako je isti,onda bi ga stvarno trebalo redovno menjati (ovo je važno za gospodu u Dasterima !)
Koliko košta popravka kad prezupči,ne smem ni da pomislim.Mogući su razni ishodi.Znam jednog koji je celu glavu menjao jer je ventil udario u bregastu,a ona polomila svoje ležajeve (WV 1,6 D).

zac

U potpunosti se slazem sa Loganovcem... to sto neki deo izgleda kao "nov"  na oko, ne mora  da znaci da nece otkazati za par desetina radnih sati...pa i manje. Slazem se i sa Sasom da je zubcasto remenje predimenzionisano...i da moze podneti teske uslove u dugom vremenskom periodu...cak znam za Zastavu 101 iz 1988 ..kojoj nikada nije menjan zubcasti..i jos traje... ali sa druge strane, koliko je pametno rizikovati kvar od 150 ili 1000 e...zbog cene od dve tri crvene, za kais..mislim da je suludo...treba ga menjati na vreme i uzivati u bezbriznoj voznji. 

Zoran

Kao što Saša61beograd reče, najveću grešku prave oni koji ostave staru vodenu pumpu, poslije toga dolaze majstori  :bonk: :c: sa svojim greškama.Kao što znate ja mijenjam na preko 100 000 km, pa vidjet ćemo...
Sam svoj gazda - vazda.

saša61beograd

I ja vozim sa istom pumpom posle zamene kaiša.
Neki je menjaju,neki ne,postoje oprečna mišljenja o njenoj zameni i to je ta zbrka.
Sa cenom od oko 40 evra ona nije veliki trošak u ukupnoj ceni velikog servisa pa je treba zameniti.Sa druge strane,ubedljiva je i tvrdnja nekih da je fabrička pumpa iz prve ugradnje kvalitetnija od zamenskih i da izdržava dva zupčasta.
Kao što rekoh,zbrka.

Ljota

Veliki servis odrađen 2011 u ovl. servisu! V. pumpu nisu hteli da menjaju jer je za njih:" ...dobra i ne treba je dirati bez obzira što je auto iz 2005god!" :wind:

drzarkod

Pa vi gledajte....ovlasceni. Reno bi ih ko zeca da se nesto desilo.... :banghead:

Zoran

Kod "naše" pumpe greška je samo zato što ima zube preko kojih ide zupčasti. Da nema zubi kao kod nekih drugih marki (mislim i kod Renoovih motora u nekim slučajevima) opasnost bi bila puno manja. Ako pumpa zaglavi čuje se cvilenje, neki bi primjetili porast temperature pa bi reagovali. Ovako je krš i lom u sekundi.
Sam svoj gazda - vazda.

VaskezNS

#509
Citat: saša61beograd poslato 16.01.2014. - 19:56
Sa cenom od oko 40 evra ona nije veliki trošak u ukupnoj ceni velikog servisa pa je treba zameniti. (pumpu)

Mislim da je cena i manja. Ako se dobro sećam, zamensku Valeo sam platio oko 30-tak €  :ces:
Ovo je mesto za sLogan ;-)