Veliki servis

prethodna tema - sledeća tema

Gde ste uradili veliki servis?

U ovlascenom servisu
61 (37.2%)
U neovlascenom servisu
63 (38.4%)
U privatnoj reziji
31 (18.9%)
Nema potrebe
9 (5.5%)

Ukupno glasova: 163

zac

Citat: Keka poslato 03.01.2014. - 10:13
Ako pumpa ne pusta, nakon promene kaisa i ponovnog (drugacijeg) dotezanja, verovatno ce procuriti.

Mozda ali malo verovatno..... nikada mi se to nije desilo, pa ni na mom Loganu, a nisam menjao vodenu pumpu.

pjovan

Uradi ti radi sebi veliki servis menjaj sve sto se preporucuja da treba da se promeni i mirno spavaj da je auto bio tvoj iz nova bilo bi drugcije. Moja preporuka polovni auto menjaj sve kaiseve zategace po potrebi vodna pumpa ulje svecice filtri sve sto treba i mirna glava narednih 5 god ili 60000km

Loganovac

Citat: Keka poslato 03.01.2014. - 10:13
Ili ne diraj nista ili uradi kako treba. Na 5 godina treba da se menja i antifriz, kociono ulje itd.

To je poenta.
Okolnost - kipuća voda, koja krompir omekša ali u kojoj jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

Zoran

Vodena pumpa neće procuriti, samo treba obratiti pažnju da se ne pretjera sa zatezanjem zupčastog kaiša. Poslije zamjene ne smije biti zviždanja kaiša.
Sam svoj gazda - vazda.

Veterinar

Sto ljudi, sto stavova. Ja bih zamenio kaiševe, sačekao malo i , ukoliko nema curenja na pumpi, zamenio antifriz.

dasubo

Sutra vozim auto na veliki servis i to na pređenih 60300 km.

Delove sam kupio u Lav Autu u Žarkovu i to po sledećim cenama:
1) Gates-ov set koji sadrži zupčasti i španer: 8100 din
2) SKF vodena pumpa: 5040 din
3) NGK BKR 6E: 290 din / kom
4) filter vazduha 510 din
5) filter kabine 960 din

Što se pk kaiša, šđanera i rolnice tiče prvo ću videti u kakvom su stanju pa ću onda odlučiti da li da ih menjam. Ako je španer "načet", menjam sve.
Što se zupčastog tiče, odlučio sam se na najkvaltetniju moguću varijantu, jer sam suviše siromašan da bi štedeo na takvim stvarima.
Razmišljao sam da uzmem svećice NGK LPG 1 s obzirom da sam "plinadžija" ali me je cena od 1600 din po komadu brzo "ohladila" od ideje.
Ulje u motoru sam zamenio u Hit Autu pre 2000 km kada su imali neku akciju gde su me filter ulja, ulje i oba filtera plina  za nešto ispod 5000 din. Iako je akcija važila za Elf-ovo ulje koje sam ISKLJUČIVO sipao u motor, greškom su mi sipali Motrio.
Iako je šef servisa drugar sa studija i divan momak, ta poslednja u moru gluposti me je konačno naterala da malo iskoristim svoje poprilično iskustvo u postprodaji i krenem u održavanje u "privatnoj režiji".
Pošto nemam vremena da se zezam sam u garaži, vozim auto kod drugara u Auto Centar Krajinović na Novom Beogradu gde će mi zameniti pomenute delove uz štelovanje ventila i "pretresanje" auta za 5000 din.

Pažljivo sam pročitao vaša iskustva u održavanju 1.4 MPI pošto nemam toliko iskustva sa održavanjem Renoovih motora. Veliko hvala na detaljnim obaveštenjima.
Posle izvršenih radova, javljam utiske.

Zoran

Sam svoj gazda - vazda.

samsung

Pk kais bi trebalo zameniti kad sve to radis....
pozdrav iz St.Pazove

roolet

@dasubo, lepo je procitati ovako uredno sproveden postupak sredjivanja  :aplause:

drzarkod

Manjaj PK obavezno kad vec rasklapas...i to jos za 5000 din. :too:

dasubo

Upravo se vratih sa servisa pa da reyimiram utiske:

1) Zupčasti i španer su posle 60 000 kao novi, nema nikakvih tragova trošenja  pucanja na kaišu, dok je španer mogao da izdrži minimalni još 30 000 km bez ikakvih problema. Ova elementa su Gates-ova tako da se još jednom potvrdila činjenica da se ovlašćeni servisi "ugrađuju" minimum 4000 din samo zbog kartonske kutije na kojoj piše Reno.
Dakle, servisni interval za zamenu zupčastog kaiša je mirne duše moga iznositi "evropskih" 90 000 km.

2) Vodena pumpa je u identičnom stanju kao i zupčasti kaiš i španer tako da evo još jednog razloga protiv skraćenja intervala na 60 000 km za veliki servis

3) PK kaiš, rolna i španer mogu da izdrže minimalno do sledećeg servisa bez ikakvog problema tako da su ostali tu gde jesu. Uzeo sam ozbiljno u obzir vaše dobronamerne savete, ali sam ipak rešio da se povinujem zatečenom stanju delova.

4) Svećice su bile dvokrake Renoove i to sa zazorom od 0.8 mm. Posle stavljanja NGK auto se identično ponaša.

5) Nema tragova curenja na semeringu lančanika uljne pumpe, ali ima na mnogo bizarnijem mestu. Ulje curi na podlošci zavrtnja kartera ulja koja je istrošena i očigledno nije zamenjena na poslednjem uljnom servisu koji je izvršen u Hit autu.
Između ostalog moj posao je i tehnička podrška za jedan premijum brend i da "uhvatim" tako nešto u servisnoj mreži o kojoj vodim računa, sledila bi "pedala" i majstoru i poslovođi, a šef servisa bi imao jako loš dan.
Potpuno mi je neshvatljivo koliko glup i lud moraš da budeš pa da ne promeniš bakarnu podlošku koja je podložna plastičnoj deformaciji i koja košta možda jedan dinar.

6) Promenio sam pored rashladne tečnosti i ulje u kočnicama. Ljudi u našim krajevima imaju opasnu naviku da ovo zanemaruju ne znajući da je svaka kočiona tečnost hidroskopna, odnosno da vezuje vodu i tako snižava sopstvenu temperaturu ključanja. Na stranu antikorozivna svojstva itd.

7) Ventile nisam preštelovao jer sam zaboravio da kupim dihtung. Dvoumim se da li da uzmem metalni ili "pluteni". Savet bi mi dobrodošao.

Suma sumarum, mislim da sam došao do dobre kombinacije: proveren majstor (kome sam bio i predpostavljeni dok smo radili u istoj firmi) + delovi koji su prva ugradnja ali po razumnim cenama. Dakle još jednom:
- zupčasti kaiš + španer Gates
- vodena pumpa SKF
- svećice NGK
- DOT 4 kočiona tečnost
- antifriz G12
- filter vazduha
- filter klime
- metlice brisača
-------------------------
cca 25 000 din

drzarkod

Jedan od najlepsih postova u ovoj temi.... :aplause:

saša61beograd

#492
Zaista,informativno i konkretno.
Ako je razvod bio u tako dobrom stanju možda pomerim veliki servis za proleće 2015.umesto  ove godine.
Meni su 2011. u martu promenili zupčasti i linijski zbog curenja na semeringu radilice.Vodena pumpa nije menjana,za španere ne znam (nisu mi rekli da su ih menjali,znači da verovatno nisu).Od tada je prošlo skoro 3 godine i oko 40.000km.Sve je suvo,a ja se premišljam...

Zoran

 :to:,svaka čast struci...
Sam svoj gazda - vazda.

vujanovgoran

#494
 :aplause: :aplause: :aplause: za posao.
Dizla je dizla
i opet dizla!!!