Kupovina nove Dacije

prethodna tema - sledeća tema

zaki

Baš tako, ja svoju kupovinu definitivno pomeram za neku sledeću godinu, a to najverovatnije neće biti Dačija.
:ziveli:

Veterinar

Zimske gume su obavezne između 01.11. i 31.03. SAMO ako su zimski uslovi u saobracaju (sneg, led, poledica), a takvih uslova je ove godine bilo veoma malo.
  Seta za reparaciju se ne bih resavao, tj. licno bih ga kupio uvek da imam uz rezervni točak. Nije samo stvar da li će meni da zatreba, nego i da li ću moći nekome da pomognem. Do sada sam kompresor iz tog seta koristio desetak puta. Imam i rezervni točak, to se da rešiti za pedesetak evra, ali ponekad je kompresor elegantnije (lakše, čistije, a mozda i racionalnije rešenje). Npr., jednom mi je u nedodjiji tocak skliznuo sa većeg kamena i kao rezultat sam imao potpuno izduvanu gumu. Koliko sam mogao da vidim nije imala veće oštećenje (zbog kakvog bi se izduvala u trenutku), pa sam pokusao da je naduvam i tako rešio stvar. Pretpostavljam da se špic kamena uvukao između gume i felne i "odlepio" gumu. Nije loše imati to.  :ne:

kiconix

Idi bre Saša, citajuci tvoje postove rekao bih da ce Reno za mesec dana deliti vozila uz kokice, gratis.
Da se ponovim po ko zna koji put, nema od cena na dole nista.
Iako svi udaraju kritiku za Stpeway-a, novih svakim danom sve vise na ulicama Bgd.
Igrom slucaja u zadnjih mesec dana sam isao 5,6 puta u Kompresor, svaki put je promenjena postavka u salonu, svaki put.
Cisto iz znatizelje, potrazim po netu jedan odredjeni model koji je bio izlozen, nema.
Pitam prodavca, prodato.
Prodaju oni vozila, ne brinite brigu za njih.
Sto je najbolja fora, i kod drugih je tako, Skoda stopirala prodaju, ocekuju nove cenovnike, skuplje, naravno.  :ne:



oldlala

Pozdrav,citam i razmisljam sta raditi i da li kupiti novog sandera stepway.Ima i za i protiv kao kod svih kola no dosta je prosiren i na platformi clia 5,rekao bih dobar motor i menjac sestostepeni kao povisen od tla 17,4 cm je ono sto mi se svidja.Sto se cene tice nisam siguran ali jedino fiat tipo je slicna cena ali sa starim atmosvercem 1,4 za koji mnogi kazu da je slab za tipa.Neko je spominjao rezervni tocak da nije istih dimenzija i to je bezveze ali nekriju to na sajtu pise - Rezervni točak standardnih dimenzija (38 cm - 15 ").I zaista nije uredu da nije istih dimenzija no cinimi se da su svesni da za te pare mena mnogo izbora pa gledaju da ustinu gde god mogu.Ako se odreknem boje ima prakticno sve sto mi treba za ispod 12k eu.Jedno bih voleo da neko ko ga poseduje iznese utiske iz voznje ili ako to negde ima nisam video.I uvek se ljudi dvoume da li za iste pare kupiti polovan i visa klasa ili nov niza klasa.

zaki

#154
Sama formulacija "Rezervni točak standardnih dimenzija" je vređanje inteligencije. Šta to znači, da samo vozilo ima nestandardne točkove, i ko je uopšte propisao šta su to standardne dimenzije. Fer bi bilo da kažu da za 120e prodaju 15" točak koji se inače nalazi na sanderu i da se u ovom slučaju u stvari radi o običnom "ćopavcu" koji će vam poslužiti da se dovučete do prvog vulkanizera.
Ako je tako, onda lepo na nekom autotpadu kupite bilo kakav točak koji paše na šafove za 20e i rešite problem.
Nesumljivo ovaj stepvej je prodajni hit u celoj Evropi i u tom kontekstu zabole Dačiju šta misle o njihovim dosetkama na nekom tamo bednom marginalnom tržištu.
:glare:

kiconix

#155
Samo kazes, bez tocka i resis problem.
Mnogo nerviranja bez razloga, bio bi problem da moras da kupis obogaljen.
PS. Sad sam proverio, moj auto je dosao sa alu 16, rezervna 15. Na nalepnici na vratima obe dimenzije su podrzane.

Loganovac

Nisam ulazio u problematiku, ali ne bi me čudilo da je obim ove rezervne petnaestice jednak šesnaeticama koje su na autu.
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

dekiv68

Na današnji dan kada bih kupovao novo vozilo pre bih kupio Logan Eco-G100 u essental verziji opreme sa 6-brzinskim menjačem za 11.390e i doplatio bih još 300e za manuelnu klimu, nego sandero stepway sa istom motorizacijom i klimom za oko 14.000e.

zaki

#158
Visinu stepveja su dobili stavljanjem 16" točkova sa gumom višeg profila, e sad postoji i  mogućnost da u onu rupu ne može ni da stane takav 16" točak već samo "standardni" sa sandera. Zvuči moguće jer ne verujem da su tu poziciju lima presovali sa većom rupom samo za stepvej.
U suštini stepvej je sandero sa većim točkovima, krovnim nosačima i malo plastike oko blatobrana za 2k evra veću cenu.
:cul:

edit:
Sad sam pogledao jedan klip na YouTube, izgleda 16" točak ne može da stane u tu rupu


Andrix

Ja upravo ovo pricam ljudima, godinama, da je stepway samo podignut Sandero, na 16-ticama. Evo i na Satu rekose da je logan jeftiniji od Stepe, ja bih-naravno uzeo Logana...
Nisam toliko bogat da bih kupovao jeftine stvari

kiconix

Citat: Loganovac poslato 25.04.2021. - 17:53
Nisam ulazio u problematiku, ali ne bi me čudilo da je obim ove rezervne petnaestice jednak šesnaeticama koje su na autu.
U mom slucaju, 205/60/16 a rezervni 205/65/15.
U precniku isti.

Goky

Ствар укуса и новчаника...
Sandero Stepway 1.0 TCE 90 Expression
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Sandero Stepway TCe 90 Prestige
Dacia Sandero 1.4 MPI Laureate
Fiat Punto Mk1 1.2 8v + TNG
VW Buba

kiconix


bocca

Kao što kaže Kića, točak je istog obima. Nema veze kolika je felna. Na Sanderu iz 2010. 185/65 r15 i na Stepway-u 195/55 r16 identične. Imate kalkulatore guma na puno sajtova pa proverite. Ne mogu sada da proveravam ali 99% je i sada tako. Obim točka mora biti isti. Znači sve staje u istu rupu. Razlika samo u ceni. Kod 15 jeftinija i felna i guma iako ima više "mesa". Bezobrazluk jedino cena.

Keka

#164
Za rezervni tocak ne mora biti isti obim (ni velicina felne)...mozda se samo potrafilo. Mnoga vozila imaju copavac koji je u svakom pogledu manji i sluzi, kao i ova 15" rezervna, da se docopa do majstora.

E sad, ako nije isti obim a vozi se duze tako, napravice greske u nekim elektronskim sistemima. Sigurno u sistemu za nadzor pritiska u gumama, koji kod novih vozila ide preko ABS i meri razliku u obrtajima tocka, a ne preko senzora u ventilima.

Ako je na prednjoj osovini, moze da pobrljavi kontrola proklizavanja, elektronska blokada diferencijala itd (ko sta ima).

Mala digresija na post od pre nekoliko strana, a u vezi sa ocenom na crash testu.

Citat: bind poslato 14.04.2021. - 14:29

Jako bezobrazno mislim na te  2 zvezdice...Ja kad kupujem auto gledam taj test i gledam kako se auto ponasa pri sudaru i kako bi ja prosao da sam unutra i moja porodica .

Pred kraj  snimka se vidi da prilikom udara auta u pesaka auto ostaje neostecen ,a to njima nije po standardu jer bi na Toyoti otisao i branik i hauba i soferka ,da sad neprozivam druge marke.
Isto na snimku pred kraj se vidi kad oces da skrenes u raskrsnici levo i naidje auto iz suprotnog pravca da se Dacia zaustavi ali kad je usla u raskrsnicu vec Celih 15 cm  a trebala je da se zaustavi kad predje  5 cm.
I kod iznenadnog kocenja kada Dacia treba da se zaustavi sama  da se nebi zakucala Dacia stane 50cm od tih kola koja su ispred  a ne 1 metar.
I to gore sve nabrojano je razlog dobijanja 2 mesto  4 zvezdice .
Pritom nepise koje su gume koriscene u testovima neke znjjj gume ili na primer da su Miselin pilot sport koriscene verovatno bi Dacia dobila i 5 zvezdica jer bi se ranije vozilo zaustavljalo .
Takodje mi nije jasno sto su radili test za pesake i to vrednovali (verovatno da bi  skinuli jos jednu zvezdicu ) kad Dacia ima ugradjenu asstenciju
i vozilo bi trebalo samo da stane i neudari pesaka bez i da vozac koci.


Ti gledas kako se ponasa limarija, ne gledas i ne mozes da vidis ocitavanja sila u lutkama koje su u vozilu. Pre neki dan izmedju Cetinja i Podgorice je poginuo decko 20 i nesto godina. Kad su ga doneli u bolnicu, spolja kao nov...kad su ga otvorili, unutra nema sta nije bilo pocepano. Fizika je neumoljiva, postoji granica deceleracije koju organizam ne moze da podnese bez nekog stepena ostecenja. Guzvanjem lim preuzima deo energije, umesto tvojih pluca, aorte, jetre, slezine, isto kao sto Tojotin branik i hauba preuzimaju na sebe energiju umesto pesakovih kostiju na nogama i lobanje.

Sve navedene sisteme su testirali, normalno, kao sto su testirali i airbagove. To sto je navedeno da ima, ne znaci da radi kako treba. Genericki proizvodjaci vecine tih sistema su isti, razlika je samo u softveru u zavisnosti od modela, pa je kod Dacie tu potrebno peglanje. Za utehu, mnogi su imali problema sa prvobitnim postavkama, nije Dacia jedina. Jedino je cudno za sve njih da vozila takva izadju iz fabrike, tamo bi trebao neko nesto da testira pre pokretanja proizvodnje, ili je to izgleda postalo preskupo. Eto jos jedan razlog zasto treba da se testira svaki sistem.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!