Promena mesta sirene

prethodna tema - sledeća tema

slavko_bgd

#15
Možda je off, ali setila me tema na nešto što sam nekada vozio.
Ovakav je bio raspored komandi na mom starom BX-u:

http://www.carstyling.ru/en/car/1982_citroen_bx/images/19100/

Kad sam se konačno navikao na ovakav layout, dugo posle njega nisam mogao da normalno vozim normalne automobile...

Ljuba82

Kad sam prvi put seo u auto, to mi je bila jedna od stvari koja je ostavila negativan utisak, što sam i pomenuo u predstavljanju. Ne napušta me taj osećaj ni sada, sa stanovišta bezbednosti, mislim da ne samo što se izgubi koji deo sekunde za zvučno upozorenje, nego je i samo manevrisanje u kritičnoj situaciji otežano, jer se uglavnom oslanja na desnu ruku, koja često nije na volanu. I još uvek ne mogu da se odlučim da li je bolje da dlanom leve ruke samo munjevito drmnem sirenu ili da ostavim 2 prsta na volanu, a ostalim po sireni. Nekako mi se čini da je prvo sigurnije i brže i lakše se pogodi sirena, ali mi još nije instinktivna reakcija.

Inače sam voleo da vozim sa rukom na "12 sati", ne zbog džekiranja, tako sam vozio i kad sam potpuno sam, nego zbog boljeg manevrisanja u slučaju potrebe, ali vožnja u Stepwayu konkretno nije pogodna za tako nešto, jer je volan prilično visok, ruka zaklanja pogled na tablu i umara se previše....tako da meni lično posle 6000 km u opuštenoj BG vožnji najviše odgovara da  stavim šaku na veću površinu na 9 sati i ispruženim prstima kontrolišem volan, dok prilikom brže vožnje ili lošeg puta (stari most) levom rukom čvrsto držim volan na 10h, a desnom pridržavam volan na 4,5. Tako je i sirena dostupnija.

Jovunalola

 :offtopic:

Citat: Ljuba82 poslato 06.11.2012. - 12:29
...koja često nije na volanu...

Zbog čega, ako smem da pitam? Zar to ne narušava bezbednost?


I zar nije bolje prvo pritiskati kočnicu i manevrisati volanom a tek se onda baktati sirenom?!  :ces:
There is always an exception to the rule: I before E except after C... so we come to the "seize", like in SEIZE THE DAY!  :)

Ljuba82

Citat: Jovunalola poslato 06.11.2012. - 13:31
:offtopic:

Zbog čega, ako smem da pitam? Zar to ne narušava bezbednost?

Pa zato što je na telefonu  :Smiley:

Menjač!


Citat: Jovunalola poslato 06.11.2012. - 13:31
I zar nije bolje prvo pritiskati kočnicu i manevrisati volanom a tek se onda baktati sirenom?!  :ces:

Možda ne zavisi sve od tebe. Ako postoji šansa da nekom skreneš pažnju da ne napravi glupost, zašto da ne paralelno?

Jovunalola

E sad mi je jasno.  :ziveli:


A sada se vraćamo na promenu mesta sirene...
There is always an exception to the rule: I before E except after C... so we come to the "seize", like in SEIZE THE DAY!  :)

miki-bgd

Uradio danas dodavanje mesta sirene, sad ih imam 2!  :cul: Da li ce i koliko biti od koristi, videcemo u narednom periodu, a sutra cu da probam u voznji.

Da ponovim, posto sam u obijanju ostao bez radija, ostale su mi kontrole radija na volanu koje sam odlucio da iskoristim kao pomocnu sirenu. Kontrole su sa desne strane volana, znaci sada imam sa obe strane volana sviraljku. Sirena sa desne strane ne trazi centriranje kao leva, znaci moze se brze odreagovati (bez usputnih sporednih efekata kao gasenje oborenih svetala, paljenje migavca ili dugih svetala - video sam da nisam jedini kome se ovo desilo).

Nemam puno slika (tacnije samo 2), tako da mogu samo da ponudim detaljnije objasnjenje, ako treba.

Najpre je skinut ablender, pa sam mogao na miru preko unimera da utvrdim koje 2 zice su zaduzene za sirenu. Posle toga na red je doslo skidanje radio kontrola, kako bih i tu utvrdio koje zice su zaduzene za odredjenu dugmad, kako bih znao kako da prespojim. Ovde je bio malo tezi slucaj, jer su se zice kombinovale medjusobno, pa sam morao skroz da otvaram kontrolu.
Evo unutrasnjosti radio kontrole:

Sto se tice povezivanja na ablender, nisam lemio direktno na lemove jer cu pre servisiranja da skidam to zbog garancije, nego sam obmotao krug zicom oko fabrickog kontakta i malo zalemio tu zicu za nju samu da se ne bi izvukla (zuti krugovi na slici)


Gledano sa elektrotehnicke strane, ovo ne moze nikako da nasteti nicemu jer sam u paralelu sa postojecim prekidacem vezao jos jedan. Gledano sa dilerske strane, iako vazi prethodna recenica, ako saznaju sledi dugacko raspravljanje uz potencijalno oduzimanje garancije na elektroniku  :rtfm:

Toliko za danas  :wave:

zac


kiconix

Zašto bi nešto i prijavljivao servisu.
Rasturati auto neće sigurno, samo vozi.

Aleks


mladja73

Svaka cast. Bas me zanima kako ce ti se pokazati u praksi. Sto se servisa tice, ako im ne kazes, nece oni to ni primetiti.
Trčeći il' polako, svi na kraju stižemo na isto mesto.

Loganovac

Šta ima da primećuju kad i oni čitaju Forum?  :Smiley:
Okolnost - kipuća voda, koja krompir omekša ali u kojoj jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

ivan-bgd

Ma da citaju promenili bi svoje ponasanje... :banghead:

Ljuba82

Bravo Miki, još da izvedeš nešto da radi sviraljka kad pritisneš volan  :laugh1:

:ziveli:

miki-bgd

Hvala  :ziveli:

Necu ja njima da govorim nista, na redovnim servisima nema sta da primete (osim ako neko ne stisne radio komande :ces: )

Sto se tice prakse, prvi utisci: za brzo reagovanje jos nisam navikao (krece ruka na staru sirenu  :D ), ali sto se tice krivina odusevljen sam  :lux: